arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

سیاست فریب، ماموریت اصلی شیخ سعودی در پاکستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام جماعت کعبه که از سوی رژیم آل سعود برای انجام تبلیغات جهت دار باهدف تحت تاثیر قرار دادن افکار و عقاید مردم پاکستان و بهره برداری سیاسی، به این کشور سفر کرده است، با طرح ادعاهای واهی قصد فریب افکار عمومی پاکستان را دارد.

بر اساس گزارش رسانه های پاکستان، شیخ خالد الغامدی، فردی که با یدک کشیدن عنوان مقدس امام جماعت کعبه، نقابی مذهبی به چهره دارد اما اهداف شوم سیاسی رژیم آل سعود را دنبال می کند، از یک هفته پیش به پاکستان سفر کرده و در تازه ترین اظهارات خود ادعا کرده است که گروه های یمنی تهدید به تصرف حرمین شریفین و انهدام آن کرده اند.

عربستان که در تلاش سیاسی خود برای همراه کردن پاکستان در حمله به یمن و آلوده کردن دستان مردم مسلمان پاکستان به خون مردم بی گناه یمن، با شکستی سنگین مواجه شد، این بار به حربه سوء استفاده از احساسات و عقاید دینی مردم مسلمان پاکستان روی آورده و تلاش می کند با اعزام شخصیت های مذهبی با عناوین خاص از جمله امام جماعت کعبه، تفکر مردم پاکستان را در زمینه تحولات جاری در خاورمیانه و یمن تغییر دهد.

این شیخ سعودی که هواپیماهای جنگنده کشورش با بمباران مناطق مسکونی، مدارس و بیمارستان های یمن هزاران نفر از مردم بی دفاع و کودکان و زنان بی گناه این کشور را به خاک و خون کشیده و یا مجروج کرده اند، بدون هیچ گونه اشاره ای به این جنایات فجیع و ضد انسانی، گفته است که گروه های یمنی مرتکب اقدامات فجیع تروریستی شده و به مردم ظلم می کنند.

وی همچنین طی سخنرانی در سمیناری که از سوی سازمان صور الاسلام در اسلام آباد برگزار شده بود، با طرح سخنانی فریبکارانه برای تحت تاثیر قرار دادن افکار مسلمانان پاکستان، جنایتکاران آل سعود را با سپاه پیامبر اسلام (ص) و مردم بی دفاع یمن را به 'سپاه ابرهه' تشبیه کرد و مدعی شد: یمنی ها به دنبال تصرف مکه و مدینه بودند، آنان می خواستند مثل سپاه ابرهه به کعبه حمله کنند اما این اقدام آنان به واقعیت تبدیل نشد.

شیخ سعودی افزود: اکنون هیچ خطری حرمین شریفین را تهدید نمی کند و ما به شورش و توطئه یمنی ها پاسخ کوبنده ای داده ایم.

الغامدی گفته که اقدام عربستان در حمله به یمن برای دفع تجرکات گروه های یمنی بسیار ضروری و به موقع بود.

طبق قطعنامه تصویب شده از سوی پارلمان پاکستان، این کشور باید موضع بیطرفانه در باره مساله یمن اتخاذ کند و خود را درگیر جنگ یمن نکند. افکار عمومی پاکستان نیز به شدت مخالف همراهی این کشور با عربستان در حمله به یمن است و شخصیت ها و مقامات پاکستان بارها تاکید کرده اند که این قطعنامه کاملا مطابق با خواسته مردم است.

مردم پاکستان از همان روز نخست که عربستان از دولت پاکستان برای همراهی در حمله به یمن درخواست کرد، به شدت مخالف همراهی کشورشان با رژیم آل سعود بودند و با توجه به این مخالفت گسترده، ترفند مذهبی عربستان نیز همانند ترفند سیاسی آن برای کشاندن پاکستان به باتلاق یمن، ناکام خواهند ماند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان