arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۹ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

السیسی: توافق هسته‌ای با ایران تأثیر تهران را بر منطقه بیشتر می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور مصر که به اسپانیا سفر کرده در اشاره به پرونده هسته‌ای ایران گفت که توافق هسته‌ای غرب با ایران تأثیر این کشور بر خاورمیانه را افزایش می‌دهد.

به گزارش فارس، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر تأکید کرد که فروپاشی مصر منجر به ایجاد هرج و مرج در خاورمیانه خواهد شد و خود را تضمینی برای ایجاد ثبات در کشور در سایه چالش‌هایی که مصر با آن مواجه است دانست.

السیسی در گفت‌وگو با روزنامه «الموندو» اسپانیا، متعهد شد که انتخابات پارلمانی در مصر تا پیش از پایان سال جاری برگزار شود و از راهکار سیاسی در یمن و سوریه استقبال کرد و گفت که دوست دارد این دو کشور را بدون هرگونه درگیری مسلحانه ببیند.

رئیس جمهور مصر در اشاره به یمن و ارسال نیروی زمینی به این کشور در صورت درخواست عربستان، گفت که عربستان چنین درخواستی از مصر نداشته ما تلاش می‌کنیم در راه راهکار سیاسی قدم برداریم و نمی‌خواهیم وضعیت را از آن چیزی که هست پیچیده تر کنیم.

السیسی درباره پرونده هسته‌ای ایران و توافق اخیر کشورهای1+5 با ایران گفت: تنها چیزی که ما می‌خواهیم این است که توافق با ایران بر امنیت منطقه‌ای کشورهای عربی اثر منفی نگذارد زیرا توافق با ایران ممکن است تأثیر ایران را بر منطقه بیشتر کند و امنیت کشورهای عربی را به خطر بیاندازد.

السیسی درباره پرونده سوریه گفت که مهم ترین مسأله ایجاد سوریه ای دولتی قوی و با ثبات و بدون گروه‌های شبه نظامی است.

وی همچنین بدون اینکه به صورت مستقیم به حماس اشاره کند گفت که تأسیس دو دولت تنها راه کار بحران فلسطین است و افزود: از جمله عواملی که تروریسم را تقویت می‌کند وجود نزاعی فلسطینی است.
نظرات بینندگان