arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

دولت براي استخدام ۶۰۰هزارنفر با مشکل روبروست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رييس کميته اداري و استخدامي مجلس شوراي اسلامي و عضو ناظر هيات عالي گزينش گفت که دولت براي استخدام دست کم ۶۰۰ هزار نفر با بيش از ۱۷ سال سوابق کاري با مشکل مواجه است.

به گزارش ایرنا، مهدي عيسي زاده، پنجشنبه شب در نشست شوراي اداري شهرستان کلاردشت، افزود: هم اينک حدود ۸۰ درصد از اعتبارات دولت براي پرداخت حقوق و مزاياي کارکنان و حدود ۲۰ درصد باقي مانده نيز که حدود ۱۲ درصد آن تامين شده دربخش عمراني هزينه مي شود که بسيار اندک است.

وي اظهارداشت : امروز مشکلي که مجلس شوراي اسلامي و دولت با آن دست به گريبانند، مساله اشتغال بوده و چنين وضعيتي براي کشوريک معضل است چرا که تمامي دانش آموختگان داراي مدارج دانشگاهي سعي دارند تا دربدنه دولت جذب شوند.

نماينده مردم شهرستان هاي مياندوآب ، شاهين دژ و تکاب درمجلس شوراي اسلامي ، گفت که اگر چه بايد براي رفع معضل بيکاري درجامعه همه مسوولان ودست اندرکاران امرتلاش کنند و دراين حوزه مسووليت دارند اما اين به معناي آن نيست که به جاي کاهش تصديگري دولت دراداره امورکشور روز به روز به استخدام نيرو درادارات دولتي بيفزاييم.

عيسي زاده با اشاره به ديدگاه هاي رهبري مبني برايجاد اقتصاد مقاومتي ، افزود : توصيه هاي ولايت فقيه دراين حوزه رياضت نيست بلکه به معناي آن است که همانند دوران دفاع مقدس با يک عزم ملي و اراده جدي بر موانع و مشکلات موجود اشتغال غلبه کرده و زمينه را براي فضاي کسب و کار با همکاري بخش خصوصي فراهم کنيم .

وي از شوراهاي اسلامي به عنوان حلقه ارتباطي درميان مردم و مسوولان نام برد وادامه داد : يکي از اهداف تشکيل شوراها در نظام جمهوري اسلامي کاهش مسووليت دولت دراداره امورکشور بوده و اين نهاد مردمي در صورت داشتن برنامه ريزي مدون و اصولي مي تواند درايجاد اشتغال نقش بسزايي در جامعه ايفا کند.
نظرات بینندگان