arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۲ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

اعدام بيش از ۷۰نفر طي چهار ماه در عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وزارت کشور عربستان سعودي از اعدام سه نفر به راي دادگاه آن هم با شمشير خبر داد، که با اعدام اين سه نفر شمار اعدام شدگان در اين کشور در چهار ماه اخير به بيش از ۷۰ نفر رسيد.

به نقل از خبرگزاري فرانسه،‌ وزارت کشور عربستان سعودي اعلام کرد: براساس راي دادگاه عربستان سعودي سه شهروند اين کشور ديروز پنجشنبه در دو شهر تبوک واقع در شمال غرب و شهر رياض پايتخت عربستان با شمشير گردن زده شدند و حکم اعدام آنها به اين صورت به اجرا در آمده است.

اين سه نفر براساس راي صادره، يکي به دليل ارتکاب قتل و دو تن ديگر به دليل قاچاق مواد مخدر گردن زده شدند و به اين ترتيب شمار اعدام شده ها در چهارماه نخست سال جاري ميلادي در اين کشور به بيش از 70 نفر رسيده است.

خبرگزاري فرانسه درباره شمار اعدام شدگان در عربستان در طول سال 2014 را 87 نفر اعلام است.

سازمان عفو بين الملل از روند افزايش چشمگير شمار اعدام شدگان در اين کشور در سال جاري ميلادي ابراز شگفتي کرده است، از اين رو اين سازمان عربستان سعودي را جزو سه کشوري دانست که بيشترين شمار اعدام شدگان را در جهان طي سال 2014 داشته است.

در کشور عربستان سعودي دادگاه ها مجازات جرايمي از قبيل تجاوز و قتل و گروگانگيري و سرقت مسلحانه و قاچاق مواد مخدر و انجام امور جادوگري را اعدام تعيين مي کند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان