arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۲ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

جدیدترین اظهارات سخنگوی وزارت ارشاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت ارشاد در جدیدترین اظهار نظرش درباره اولویت‌هایشان در سال جاری درباره تئاتر و وضعیت ارکستورها سخن گفت.

نوش آبادی در جمع اهالی رسانه در حاشیه اختتامیه جشنواره تئاتر دانشگاهی در جزیره کیش گفت: امسال را سال تئاتر اعلام کردیم و قطعا نباید این موضوع در حد شعار باقی بماند. بلکه باید از ظرفیت‌های موجود کشور برای ارتقای کمی و کیفیت هنرهای نمایشی استفاده شود.

وی ادامه داد: در حوزه سخت افزاری باید امکانات مالی و تجهیزات و امکان و سالن مناسب در اختیار قرار بگیرد. نهادها و ارگان‌هایی که سالنی در اختیار دارند، باید برای آموزش اختصاص بدهند و در حوزه نرم افزاری باید از اساتید استفاده شود.

او تاکید کرد: پیوند بین دانشگاه و هنر امر لازم و ضروری است و ما باید از ظرفیت‌های دانشگاهی کمال استفاده را ببریم و باید بتوانیم هنر را با بهره‌گیری از دانش پیش ببریم. این امر ضروری و لازم است و وزارت ارشاد تلاش خود را در این مبنا قرار خواهد داد که در ترویج آموزش تئاتر و آموزش کسانی که علاقمند هنرنمایشی هستند به عنوان هنر پایه و مادر نگاه کنند. ما نهایت بهره را از این ظرفیت دانشگاهی خواهیم برد.

نوش آبادی در پاسخ به اینکه تئاتر با مسائل مختلفی روبرو است، اولویت ارشاد در سالی که آن را سال تئاتر نامیده است بر روی چه مسائلی است گفت:‌ اولویت اول بازسازی سالن‌هایی است که ما خودمان در اختیار داریم. وزارت ارشاد مجموعه سالن ها و تالارهای نمایشی را در اختیار دارد که آن‌ها بازسازی و تجهیز می‌شوند، مخصوصا تئاتر شهر که باید در آینده نزدیک بازسازی‌اش به پایان برسد.

وی ادامه داد: استفاده از سالن‌هایی که برای مراکز مختلف هستند، نیز باید در اختیار قرار بگیرد و از کسانی که در بخش خصوصی حامی تجهیز سالن‌ها و ایجاد سالن ها هستند حمایت و تشویق شود.

نوش آبادی تاکید کرد: همه امکانات کشور باید برای ارتقای تئاتر به کار گرفته شود.

او اولویت‌های دیگر وزارت ارشاد را در سال تئاتر به آموزش تئاتر به جوانان و نوجوانان ، تقویت هنر در مدارس، توجه به هنرهای نمایشی در آموزشگاه دانست و تاکید کرد اینها مواردی هستند که ما برای آن برنامه‌ریزی خواهیم کرد و علاقمندیم همه بخش‌های هنری کشور کمک کنند تا ما بتوانیم به شعار سال جامه عمل بپوشانیم.

سخنگوی وزارت ارشاد در ادامه در پاسخ به اینکه چقدر در بازسازی تئاتر شهر وزارت ارشاد نظارت دارد با توجه به اینکه پایان این بازسازی بارها به تعویق افتاده گفت:‌ محدودیت‌های مالی و کمبودهای اعتباری برطرف شده است و ان‌شاء الله تا پایان تابستان بازسازی‌ها به پایان برسد و نهایتا تا اول مهر بازسازی تئاتر شهر به پایان برسد.

نوش‌آبادی درباره موضع وزارت ارشاد در مورد ادغام ارکستورها گفت: رهبریِ این دو ارکستور واحد و از طرفی بسیاری از کسانی که به عنوان اعضای ارکستور ملی و سنفونیک تهران فعالیت می‌کنند مشترک هستند و لذا برای اینکه هم‌افزایی بشود و فرصت بهتری در اختیارشان باشد و همچنین از زمان، امکانات و اعضای استفاده بهینه شودف آن‌ها را ادغام کردیم. یک تجربه جدید است و باید صورت بگیرد و اثربخش در کیفیت و کمیت کار. لذا این دو ارکستور با هم ادغام شدند و سازمانی به عنوان سازمان ارکستور ملی به وجود می‌آورند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان