arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۸۲۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

علم‌الهدی: برخی به‌ دنبال اثبات دین‌ گریزی اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه مشهد گفت: برخلاف نظر برخی که دانشگاه را محیط لائیک می‌دانند، دانشگاه امروز ما یک مسجد و مأمن است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» ظهر امروز(جمعه ۱۱ اردیبهشت‌ماه) در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) اظهار کرد: اگر یک جریان عام و ضد ارزشی سیاسی در دانشگاه به راه افتاده و به فساد اخلاقی فکر می‌کنند به معنای آن نیست که دانشگاه یک محیط لائیک است.

وی ضمن تبریک پیشاپیش ولادت با سعادت امیرالمومنین علی(ع)، تصریح کرد: امام اول ما از سوی خدا و به‌واسطه جبرئیل، امیرالمومنین(ع) نامیده شده است و به تمامی کسانی که نویسنده و گوینده هستند تذکر می‌دهم که تعبیر امام علی (ع) تعبیر خوبی نیست، چون لقب امیر المومنین(ع) از سوی خدا به ایشان داده شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تبریک روز کارگر، خاطرنشان کرد: از بزرگ‌ترین افتخارات قشر کارگر، منطبق شدن روز کارگر با شب ولادت امیرالمومنین علی(ع) است.

وی با اشاره به این‌که «اعتکاف به نام مولا علی(ع) انجام می‌شود»، تصریح کرد: پارسال، ۶۰۰ هزار معتکف در مساجد کشور ثبت نام کردند و امسال نیز تنها در استان خراسان ۶۰ هزار نفر برای اعتکاف ثبت‌نام کردند که اکثراً قشر ثبت‌نام‌کننده جوان هستند.

علم‌الهدی افزود: حضور پر شکوه جوانان در اعتکاف نماد سه مسأله است، نخست آن که اعتکاف به ما ثابت می‌کند که انقلاب ما در دین‌مدار ساختن جامعه بسیار موثر بوده، دوم آنکه حضور جوانان متدین در اعتکاف موید آن است که صبغه دینی در نسل جوان بسیار زیاد است و سوم ‌آن‌که اعتکاف نماد این واقعیت است که در کشور ما دین‌گرایی بر دین‌گریزی غلبه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یک عده در مملکت به‌دنبال آن هستند که ثابت کنند دین‌گریزی کشور را فرا گرفته، اما غافل از آن که دین‌گرایی بر دین‌گریزی غلبه دارد.

وی با اشاره به این‌که «شبکه‌های اجتماعی و ماهواره از طرف صهیونیست‌ها و جبهه استکبار راه‌اندازی شده‌اند و جریان‌های فرهنگی کشور هیچ مقابله‌ای با آن نمی‌کنند»، افزود: تعداد دانشجو و استاد متدین به مراتب بیش‌تر از اقلیت غرب‌زده با ژست روشنفکری است و تعداد اساتیدی که در تشکل‌های بسیجی حضور فعال دارند از اقلیت ضد ارزشی که از خارج از کشور حمایت می‌شوند، بیشتر هستند.

امام جمعه مشهد با بیان این‌که «اکثریت دانشگاهی از مدیریت بی‌تدبیر دانشگاه متنفرند»، افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با سربازان نیروی انتظامی خاطرنشان کردند که امنیت آن امنیتی نیست که جوانان را به فساد بکشاند، این ضد امنیت و ضد آزادی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: جریان‌های سیاسی ضد ارزشی که در دانشگاه آزاد هستند و جوانان معصوم را فدای مطامع خودشان قرار می‌دهند، ضد آزادی هستند.

وی با بیان این‌که « جوانان دانشجو، روزه می‌گیرند که این نشان از صبغه دینی جوانان ماست»، تصریح کرد: مدیریت لائیک دانشگاه به زعم خود به‌دنبال راضی کردن همه است غافل از آن‌که نیروهای ارزشی دانشگاه به مراتب بیشتر از نیروهای لائیک و غیر ارزشی است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان