arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۸۶۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۸ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴

گاردین: البغدادی دچار آسیب نخاعی شده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه گاردین روز شنبه در گزارشی مدعی شد که ابوبکر البغدادی سرکرده داعش که در حدود دو ماه پیش در جریان یک حمله هوایی در غرب عراق به شدت زخمی شده بود، دچار آسیب دیدگی نخاعی شده است.

به گزارش ایرنا، این روزنامه نوشت: البغدادی پس از زخمی شدنش تحت درمان قرارداشته و این در حالی است که «ابوعلاء العفری» جانشین وی که هم اینک هدایت داعش را برعهده دارد، بدنبال گرفتن انتقام است.

گاردین عنوان کرد: سرکرده داعش که به دلیل صدمه وارد شدن به مهره های کمرش احتمالا دچار آسیب دیدگی نخاعی و ناتوانی شده است، در مخفیگاهش تحت درمان دو پزشک از شهر موصل قرار داشته است.

این روزنامه افزود: سه منبع نزدیک به داعش تایید کرده اند که زخمی شدن البغدادی می تواند به این معنا باشد که وی هرگز این گروه را مجددا هدایت نخواهد کرد.

گاردین مدعی شد: داعش درحال حاضر توسط ابوعلا الغفری که بدنبال کشته شدن معاون البغدادی در اواخر سال گذشته میلادی در جریان حمله هوایی ، به این مقام رسید، هدایت می شود.

روزنامه گاردین پیشتر به نقل از یک منبع که ارتباطی قوی با داعش دارد، مدعی شده بود که در نتیجه بمباران جنگنده های ائتلاف بین المللی در 18 ماه مارس گذشته علیه مواضع داعش در شهرستان البعاج در استان نینوای و در 128 کیلومتری غرب موصل، البغدادی به شدت مجروح شد تا جایی که نمی تواند هدایت عملیات روزانه داعش ادامه دهد.

این روزنامه نوشته بود که: البغدادی در آستانه مرگ قرار دارد و به همین دلیل سرکردگان داعش نشستی فوری تشکیل دادند تا دراقدامی سریع، تدابیر لازم را برای حفظ این گروه و تعیین جایگزین او اتخاذ کنند.

دفاع آمریکا (پنتاگون) اطلاعات روزنامه انگلیسی گاردین درمورد زخمی شدن البغدادی و تعیین جایگزین او را رد کرد اما مجله آمریکایی نیوزویک پس از آن نوشت که جایگزین البغدادی و سرکرده موقت داعش فردی است که ابوعلاء العفری خوانده می شود.

گروه تروریستی داعش پس از کنترل بر بخش هایی از عراق و سوریه در ژوئن سال گذشته و تهدید به حمله به بغداد و اربیل، اکنون بخش های زیادی از خاک دو کشور را از دست داده است.

این گروه تکفیری در جریان حملات خود به عراق و سوریه، مرتکب فجیع ترین جنایات شده است.
نظرات بینندگان