arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۶ - ۰۱ اسفند ۱۳۸۹

رهبر انقلاب: جنجال غربيها ديگر تأثيری ندارد

رهبر انقلاب اسلامی در تبيين اهميت شرايط كنونی دنيای اسلام افزودند: علت اهميت مقطع تاريخی كنونی، در اين است كه اگر به صورت صحيح شناخته و هدايت شود، مشكلات دنيای اسلام را حل خواهد كرد اما اگر به درستی شناخته و بهره برداری صحيح نشود، زمينه ساز مشكلات جديد برای دنيای اسلام خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رهبري-حضرت آيت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در ديدار جمعی از ميهمانان و متفكران اسلامی شركت كننده در بيست و چهارمين كنفرانس وحدت اسلامی، شرايط كنونی دنيای اسلام را يك مقطع تاريخی و بسيار حساس دانستند و تأكيد كردند: شناخت صحيح اين مقطع حساس، تقويت ايمان دينی مردم، حفظ وحدت، مرعوب نشدن در مقابل هيمنه امريكا و داشتن حُسن ظن به وعده نصرت الهی، زمينه ساز موفقيت و پيروزی حركت كم نظير ميليونی مردم در دنيای اسلام است.

رهبر انقلاب اسلامی در تبيين اهميت شرايط كنونی دنيای اسلام افزودند: علت اهميت مقطع تاريخی كنونی، در اين است كه اگر به صورت صحيح شناخته و هدايت شود، مشكلات دنيای اسلام را حل خواهد كرد اما اگر به درستی شناخته و بهره برداری صحيح نشود، زمينه ساز مشكلات جديد برای دنيای اسلام خواهد بود.

حضرت آيت الله خامنه ای حضور ميليونی مردم در صحنه را در شرايط فعلی، در دنيای اسلام بی نظير خواندند و خاطرنشان كردند: پيروزی انقلاب اسلامی ايران نيز مرهون حضور ميليونی مردم بود و اين حضور ميليونی جز با ايمان دينی امكان پذير نيست.

ايشان حضور مردم در صحنه تا رسيدن به نتيجه نهايی و همچنين حفظ نتيجه را دو عامل مهم ديگر در كنار حضور ميليونی برشمردند و افزودند: دشمنان تلاش می كنند تا حركت مردمی در مصر، تونس و ديگر نقاط دنيای اسلام را غير اسلامی جلوه دهند در حاليكه اين حركت مردمی، قطعاً اسلامی است و بايد تقويت شود.

رهبر انقلاب اسلامی، امريكا را مشكل اصلی دنيای اسلام دانستند و تأكيد كردند: بايد اين مشكل را از دنيای اسلام برطرف و امريكا را تضعيف كرد و تنها راه هم، اميد به خداوند و داشتن حسن ظن به وعده الهی است.

حضرت آيت الله خامنه ای با تأكيد بر اينكه وقايع صدر اسلام تابلويی بسيار پيچيده و هنرمندانه از شرايط مختلف امت اسلامی تا به امروز است، به شرايط مسلمانان در جنگ احزاب اشاره كردند و افزودند: همانگونه كه در جنگ احزاب، عده ای مرعوب قدرت دشمن شدند و عده ای هم با حُسن ظن به وعده نصرت الهی در مقابل دشمن ايستادند، اكنون نيز برخی مرعوب هيمنه و قدرت نظامی، ديپلماسی، تبليغاتی و حمايتهای مالی امريكا شده اند و معتقدند نمی توان در مقابل امريكا ايستاد، در حاليكه خداوند وعده قطعی كرده است كه ياری دهندگان دين را ياری خواهد كرد.

ايشان با اشاره به ضعيف شدن امريكا نسبت به سالهای گذشته خاطرنشان كردند: نتيجه حُسن ظن به وعده الهی، ايستادگی و حركت رو به جلو است در حاليكه نتيجه سوءظن به خداوند، مرعوب و تسليم شدن در برابر دشمن است.

رهبر انقلاب اسلامی موفقيتها و پيروزيهای چشمگير جمهوری اسلامی ايران در 33 سال گذشته را نتيجه حُسن ظن به وعده الهی دانستند و تأكيد كردند: ملت ايران علاوه بر زير پا گذاشتن محاصره اقتصادی و پيروزی در جنگ تحميلی 8 ساله، اكنون در ميدان علم و فناوري  به پيشرفتهای چشمگيری دست يافته كه فناوری هسته ای يك نمونه از آنها است.

حضرت آيت الله خامنه ای پيشرفتهای علمی ايران به ويژه در عرصه فناوری هسته ای را مرهون تلاش و مجاهدت علمی دانشمندان جوان، مؤمن و با اخلاص دانستند و افزودند: جمهوری اسلامی ايران در عرصه انرژی هسته ای توانسته است با وجود همه فشارها، اين موضوع را حل كند و به پيش برود.

ايشان تأكيد كردند: جنجال غربيها ديگر تأثيری ندارد زيرا آنها از جمهوری اسلامی ايران عقب هستند و گذشت زمان نيز به سود ايران است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأكيد بر اينكه تجربه موفق جمهوری اسلامی ايران، تجربه ای برای همه كشورهای اسلامی است، افزودند: امروز مردم مصر كه مردمی فهيم و دارای سابقه درخشان اسلامی هستند، در صحنه حضور دارند و بايد مراقبت شود تا دشمن حركت مردم را منحرف نكند و يك فرد وابسته به رژيم فرعون مصر را سركار نياورد.

حضرت آيت الله خامنه ای مراقبت از حركت مردم مصر را در وهله اول وظيفه مردم، علماء، متفكران و بزرگان مصر و سپس، وظيفه همه امت اسلامی دانستند و خاطرنشان كردند: احساس وظيفه ملتهای اسلامی نسبت به يكديگر مهمترين اثر وحدت اسلامی است.
ايشان با تأكيد بر اينكه ايجاد اختلاف ميان مسلمانان و طرح موضوع شيعه و سنی از توطيه های دشمنان است كه بايد بر آن فايق آمد، افزودند: حركت كنونی در دنيای اسلام به پيش خواهد رفت و ما وعده الهی را قبول داريم و مطمين هستيم كه خداوند به انسانهای مؤمن كمك خواهد كرد.

در ابتدای اين ديدار علامه شيخ احمد الخيلی مفتی كل عمان، جعفر عبدالسلام دبيركل اتحاديه دانشگاههای جهان اسلام، منير شفيق وزير فرهنگ سابق اردن، كمال هلباوی از رهبران جنبش اخوان المسلمين مصر، محی الدين كبيری دبيركل حزب اسلامی تاجيكستان، نبيل سليمان مشاور وزير اوقاف سوريه، عبدالرحيم عمر رييس مجلس مشورتی سودان، شيخ احمدالزين رييس تجمع علمای مسلمين در لبنان، شيخ خالد مُلاّ از علمای اهل سنت عراق، شيخ مصطفی سريچ مفتی اعظم بوسنی و شيخ بلال سعيد شعبان رييس حركت التوحيد لبنان ديدگاههای خود را درخصوص مسايل جهان اسلام بيان كردند.

اين علما و انديشمندان اسلامی در سخنان خود ضمن تأكيد بر ضرورت تقويت وحدت اسلامی، شرايط كنونی دنيای اسلام را بسيار مهم و تاريخی خواندند و تأكيد كردند: حركت ميليونی مردم در جهان اسلام بويژه در مصر و ديگر كشورها انعكاس پيروزی انقلاب اسلامی ايران به رهبری امام خمينی (ره) است كه بعد از گذشت بيش از سی سال، اكنون بروز كرده است.

علما و انديشمندان اسلامی همچنين با اشاره به نقش و جايگاه جمهوری اسلامی ايران در دنيای اسلام و پيشرفتهای علمی چشمگير ايران خاطرنشان كردند: تحولات كنونی دنيای اسلام قطعاً زمينه ساز شكل گيری قطب های جديد اسلامی در كنار قدرت بزرگ ايران خواهد بود و اين موضوع معادلات جهانی را تغيير خواهد كرد.

آيت الله تسخيری رييس مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی نيز در سخنانی با اشاره به برگزاری بيست و چهارمين كنفرانس وحدت اسلامی گفت: بخشی از دستور كار اين كنفرانس بررسی راهكارهای نظری و عملی برای تقريب مذاهب اسلامی است و بخش ديگر مباحث كنفرانس وحدت اسلامی به بررسی تحولات اخير دنيای اسلام اختصاص يافته است.

وی افزود: چهارصد متفكرا اسلامی از داخل و خارج كشور در بيست و چهارمين كنفرانس وحدت اسلامی حضور دارند.

برچسب ها: رهبر انقلاب ، غربی ها
نظرات بینندگان