arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۲۳۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴

از سیم کارت کودک همراه اول رونمایی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طی مراسمی با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از سیم کارت کودک همراه اول رونمایی شد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، روز پنج شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه، طی مراسمی که به مناسبت   بهره برداری از خدمات و توسعه شبکه پهن باند استان قم در مجتمع دارالحدیث این استان برگزار شد، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و حجت الاسلام محمدصادق صالحی منش استاندار قم، از غرفه همراه اول در حاشیه این مراسم بازدید کردند و در حضور ایشان از سیم کارت کودک،  ضد بدافزار«گریپ فروت» و فناوری «وای فای آفلودینگ» استان قم رونمایی شد.

در این بازدید مهندس وحید صدوقی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران ضمن تشریح ویژگی های سیم کارت کودک همراه اول گفت: در پی مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی مبنی بر ارایه خدمات ویژه اپراتورها به کودکان و نوجوانان، همراه اول با تکیه بر توان داخلی، سیم کارت کودک خود را با نام تجاری «درسا» ارائه کرده است که در واقع یک نوع زیست بوم مجازی خانواده است. این سیم کارت از کودکان، نوجوانان و حریم خانواده در مقابل خطرات فضای مجازی محافظت می کند و به والدین اجازه می دهد بر فرزندان نظارت داشته باشند.

وی با بیان اینکه با سیم کارت کودک، امکان مکالمه و ارسال پیامک وجود ندارد، افزود: کودکان از طریق درسا می توانند شبکه های تلویزیونی را مشاهده کنند، بازی های مناسب سن خود را داشته باشند و appهای مورد نیاز خود را از بازار خرید کنند. همچنین والدین می توانند با «درسابان» نحوه استفاده کودک خود را از تلفن همراه کاملاً کنترل کنند.

وی افزود: بزودی سیم کارت های کودک از طریق فروشگاه های زنجیره ای همراه اول عرضه می شود. صدوقی در ادامه به معرفی ضد بدافزار گریپ فروت پرداخت و گفت: ضد بدافزار گریپ فروت برای حمایت و محافظت از مشترکین اپراتور اول در مقابل بدافزارها و حفظ حریم خصوصی در استفاده بی رویه از اطلاعات خصوصی کاربران ارائه شده است.

صدوقی افزود: امروز فناوری «وای فای آفلودینگ» همراه اول در استان قم راه اندازی می شود. با این فناوری مشترکین همراه اول می توانند با سرعت بسیار بالاتری  از اینترنت گوشی خود استفاده کنند.

پس از بازدید مسؤولان مذکور از غرفه شرکت ها و مراکز تحقیقاتی، رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار قم و مدیرعامل شرکت زیرساخت دقایقی به سخنرانی و تشریح ضرورت توسعه شبکه پهن باند در کشور و بخصوص استان قم پرداختند.

نظرات بینندگان