arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۲ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴

تکذیب خبر « هندوانه‌ های ‎آلوده ‎صادراتی ‎ایران »

سفارت ایران در ابوظبی در پی انتشار اخباری مبنی بر آلوده بودن هندوانه‌های صادراتی ایران به امارات، با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی این اخبار را غیرواقعی و نادرست و در جهت تلاش برای تصاحب بازار محصولات با کیفیت کشاورزی ایران برشمرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفارت جمهوری اسلامی ایران در پی انتشار اخباری مبنی بر آلوده بودن هندوانه‌های صادراتی ایران به امارات، با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی این اخبار را غیرواقعی و نادرست خواند.

در این بیانیه آمده است: بنا به اعلام وزارت آب و محیط زیست دولت امارات عربی متحده در روز دوشنبه مورخ 14/2/1394 مطابق با 4 می 2015م. مندرج در روزنامه‌های روز سه‌شنبه مورخ 15/2/1394 (5 می 2015م) الاتحاد (ابوظبی) ، الخلیج (شارجه) و البیان (دبی)؛ وزارت اتحادی و فدرال آب و محیط زیست امارات اعلام کرد: در نتیجه آزمایشات صورت گرفته توسط آزمایشگاه وزارت مذکور و آزمایشگاه‌های وابسته به شورای استاندارد ابوظبی بر روی هندوانه‌های ایرانی؛ مشخص شد، این هندوانه‌ها فاقد هرگونه مواد میکروبی، مضر، شیمیایی، آثار حشره کش و فلزات سنگین می‌باشند.

این بیانیه می‌افزاید: بنابراین اخبار عجولانه منتشره از سوی برخی رسانه‌های خارجی مبنی بر آلوده بودن هنداونه‌های صادراتی از ایران، غیرواقعی، نادرست و در جهت تلاش برای تصاحب بازار محصولات با کیفیت کشاورزی ایران و از جمله هندوانه از سوی رقبای ناشی، ارزیابی می‌شود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان