arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۸۹

افتتاح بزرگترین رستوران سرپوشیده جهان درکیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از نمایندگان مجلس و مسئولان کشوری حضور داشتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از نمایندگان مجلس و مسئولان کشوری حضور داشتند.

در این مراسم استاندار خراسان رضوی با اعلام اینکه در دولت نهم و دهم صنعت گردشگری به عنوان یکی از اولویتهای توسعه برای دستیابی به اهداف چشم انداز 20 ساله کشور محسوب می شود گفت: بسیاری از کشورهای فعال به گواه اکثر گردشگران مقصدهای تکراری هستند در حالی که ایران به دلیل برخورداری از انواع جاذبه های گردشگری ظرفیت بسیار بالایی برای سرمایه‌گذاری و سودآوری در این صنعت دارد. از سوی دیگر صنعت گردشگری علاوه بر سودآوری مادی فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ، تاریخ و تمدن منطقه و کشور فراهم می کند.

وی با بیان اینکه تا سرمایه‌گذار نداشته باشیم نمی‌توانیم مدعی پیشرفت در این حوزه باشیم تصریح کرد: ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش اکنون به عنوان بسته‌های سرمایه‌گذاری قابل ارائه است.

صلاحی با بیان اینکه پروژه توریستی پدیده شاندیز از جمله دستاوردهای مهم بخش خصوصی در توسعه صنعت گردشگری است گفت: شرکت توریستی پدیده شاندیز به خوبی توانسته از ظرفیتهای گردشگری شاندیز در مشهد بهره ببرد و مردم منطقه را از سود آوری صنعت گردشگری منتفع کند.

وی با بیان اینکه مهمترین ویژگی پروژه توریستی پدیده شاندیز در جزیره کیش اشتغالزایی گفت: تا کنون در این مجموعه برای 400 نفر کارآفرینی شده به طوری که اکنون این مجموعه به بزرگترین کارخانه عمرانی و کارآفرینی بخش خصوصی در این صنعت تبدیل شده و عملکرد درخشانی از خود به جای گذاشته است.

محمد علی محبی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز با بیان اینکه این سازمان همواره از سرمایه گذارانی که اقدام به اجرای پروژه های گردشگری در این جزیره می کنند حمایت کرده گفت: اینکه شرکت توریستی پدیده شاندیز توانسته این پروژه را در مدت کوتاه 110 روز به بهره برداری برساند دستاورد تحسین برانگیزی برای مدیران این شرکت و سازمان منطقه آزاد کیش است.

وی گفت: امیدواریم با بهره برداری از فازهای بعدی این پروژه نظیر هتل و مراکز خرید شاهد رونق بیشتر حضور گردشگران داخلی و خارجی در جزیره کیش باشیم.

در این مراسم فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی نیز با بیان اینکه فرهنگ و منش پایتخت مذهبی ایران با راه اندازی یکی از زیرمجموعه های موفق فرهنگی، توریستی و گردشگری به نام پدیده شاندیز در دیگر شهرهای کشور نیز جاری شده اظهار داشت: به شخصه معتقدم راه اندازی مرکزی با این وسعت، یکی از مسیرهای ایده آل و کارآمد برای تعامل و ارتباط دو سویه میان مردم و دستاوردهای فرهنگی است.

سردار حمید فهیمی راد افزود: برای توسعه و ترویج فرهنگ ایرانی - اسلامی و شناساندن توانایی های بی نظیر ایرانیان، پدیده شاندیز یک اثر به یاد ماندنی و ماندگار است، اعتقاد دارم در این حیطه می توان پدیده را به عنوان یک الگو معرفی و در نظر داشت.

در بخش دیگری از این مراسم محسن پهلوان مقدم مدیرعامل شرکت بین المللی توسعه گردشگری پدیده شاندیز با بیان اینکه در فاز اول این پروژه حدود هفت میلیارد تومان برای تملک زمین رستوران و تدارک امکانات لازم هزینه شده، افزود: فاز نخست این مجموعه که شامل رستوران پدیده است در مساحت 11 هزار متر مربع زیربنا و طی 110 فعالیت شبانه روزی روز احداث شد.

وی تصریح کرد: مبلغ 83 میلیارد تومان نیز برای خرید زمینهای اطراف از سازمان مناطق کیش هزینه شده که در مجموع مساحت زمین های تملک شده به 200 هزار متر مربع می رسد.

پهلوان مقدم تاکید کرد: برای تجهیز و راه اندازی این مجموعه توریستی علاوه بر اعتبار هزینه شده برای تملک زمین، 18 میلیارد تومان برای ساخت این مجموعه صرف شده است. همچنین مساحت زیربنای این رستوران 6 هزار متر مربع است و برای 400 نفر اشتغالزایی شده که تا دو ماه آینده تعداد این افراد به 500 نفر می رسد.

پهلوان ویژگیهای منحصر به فرد این مجموعه را بزرگترین رستوران سرپوشیده دنیا و ساخت یک لنگر کشتی به وزن 100 تن در مجاور این رستوران عنوان کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت بین المللی توسعه گردشگری پدیده شاندیز این لنگر توسط یک جوان ایرانی طراحی و توسط مهندسان ایرانی ظرف 35 روز ساخته شده و اکنون بزرگترین سازه لنگر جهان محسوب می شود و به زودی نیز در کتاب رکوردهای گینس به ثبت می رسد.

پهلوان مقدم در مورد پروژه های گردشگری آینده این شرکت گفت: احداث پروژه توریستی پدیده شاندیز در شیراز و مشهد از طرحهای آتی این شرکت است که در پروژه پدیده شاندیز مشهد که در منطقه شاندیز واقع شده 500 هزار مربع متر زمین خریداری شده است.

وی افزود: حدود دو سال برای طراحی نقشه ها و جانمایی این پروژه وقت صرف شده و به زودی اجرای فاز یک آن آغاز می شود.

به گفته پهلوان مقدم، تا کنون برای این پروژه هشت کاربری نظیر احداث مجتمع فرهنگی توریستی شامل ( کتابخانه، مسجد، سالن همایش هزاو 200 نفری استاندارد) نمایشگاه بین المللی گل و گیاه ، هتل پنج ستاره، مجتمع مسکونی، ساخت بزرگترین شهربازی سرپوشیده دنیا، مجموعه تفریحی پارک آبی و مرکز خرید پیش بینی شده است.

سید کاظم دلخوش، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در حاشیه مراسم افتتاح بزرگترین مجموعه تفریحی، گردشگری و رستورانی سرپوشیده جهان با اشاره به فعالیتهای انجام شده در زمینه ساخت و ساز این مجموعه و دیگر شعبه های مجموعه بزرگ پدیده شاندیز گفت: بنای فعالیتهای حمایتی از پروژه های این چنینی، توجه مردم و استقبال جامعه و البته هدف گذاری صحیح و اصولی تلاشگران این عرصه است.

دلخوش افزود: مجلس، دولت و همه نهادهای مسئول در زمینه حمایت از این گونه پروژه ها، با علم به هدفگذاری مبتنی بر تدبیر و تلاش، تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا این چنین مجموعه های عظیم و بزرگی به بهره برداری برسند.

وی افزود: مجموعه پدیده شاندیز یکی از همین پروژه های بزرگ است که نشان داد می توان روی توان و تدبیر تلاشگران ایرانی حساب باز کرد. در واقع پدیده شاندیز با رکوردی که در زمانبندی پروژه خود به جای گذاشت اوج توانمندی ایرانی را به رخ دیگر کشورها نشاند. اینکه یک پروژه در این مدت ساخته شود و با استقبال کارشناسان و مردم روبرو شود همان نگاه ویژه ای را طلب می کند که معتقدم بایستی از سوی نهادهای مسئول حمایتی انجام شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: به جد اعتقاد دارم مجموعه پدیده شاندیز می تواند شروع خوبی برای انقلابی بزرگ در زمینه جذب توریست باشد. با راه اندازی پدیده شاندیز می توان امیدوار بود که دیگر تلاشگران این عرصه نیز برنامه ریزی برای گسترش و رشد موضوعی مهم به نام گردشگری و توریست را در اولویت قرار دهند.
نظرات بینندگان