arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۸۹

حدادعادل: با ماهواره و اينترنت می خواهند ایمان جوانان را منحرف کنند

رييس كميسيون فرهنگي مجلس، هدف نهايي انقلاب اسلامي ايران را ايجاد تمدن اسلامي در سراسر جهان عنوان كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس كميسيون فرهنگي مجلس، هدف نهايي انقلاب اسلامي ايران را ايجاد تمدن اسلامي در سراسر جهان عنوان كرد.

به گزارش خبرگزاري انتخاب، غلامعلي حداد عادل شب گذشته در جمع فعالان فرهنگي مشهد مقدس در محل سالن همايش‌هاي آستان قدس رضوي افزود: اغلب کساني که عهده‌دار مسووليت در موسسات فرهنگي هستند، با مقولات فرهنگي ناآشنا بوده و بودجه‌هاي اختصاص يافته را اسراف مي‌کنند.

وي ادامه داد: پيکار ما در آينده، جنگ فرهنگي و به معناي عام‌تر جنگ نرم بوده که تمامي زمينه‌ها را در برمي‌گيرد و نياز ما به مديران فرهنگي براي مقابله با هجمه بيگانگان کمتر از سرداران و اميران نظامي نيست.

حداد عادل به بايسته‌هاي فرهنگي دهه چهارم انقلاب اسلامي اشاره کرد و گفت: يکي از مهمترين ضروريات دهه چهارم انقلاب، حفظ ارتباط نسل آينده و نسل انقلاب اسلامي بوده که بايد به عنوان يک اصل مهم در نظر گرفته شود زيرا گذشت زمان به خودي خود فراموشي مي‌آورد.

وي ادامه داد: براي جلوگيري از اين فراموشي بايد نسل جوان را با ارزش‌ها و معيارهاي انقلاب اسلامي آشنا کرد و جايگاه انقلاب را به آن‌ها شناساند.

رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي به حوادث به وجود آمده در کشورهاي عربي اشاره کرد و افزود: حرکت‌هاي مردمي در اين کشورها نشات گرفته از انقلاب اسلامي ايران بوده که با وجود مسافت چندين هزار کيلومتري اين کشورها از ايران، عينا روش‌هاي 30 سال پيش انقلاب ايران در اعتراضات مردم اين کشورها ديده مي‌شود.

وي گفت: طبق آخرين نظرسنجي‌هاي صورت گرفته در اين کشورها بيش از 95 درصد مردم معتقدند بايد دين در سياست به طور مستقيم دخالت داشته باشد و حکومت آينده بايد ديني باشند.

حداد عادل، آشنايي با انديشه‌هاي راهبردي انقلاب اسلامي را از ديگر بايسته‌هاي دهه چهارم انقلاب برشمرد و افزود: طي 2 ماه گذشته اولين جلسه از سلسله نشست‌هاي انديشه‌هاي راهبردي، با موضوع الگوي ايراني اسلامي پيشرفت، در حضور مقام معظم رهبري تشکيل شد و ايشان نيز نظراتشان را در مورد موضوعات جلسه مطرح کردند که پس از هر نشست مطالب، جمع‌بندي و تصميمات، اجرايي مي‌شوند.

وي يکي از نيازهاي فرهنگي کشور را بازنگري در علوم انساني دانست و افزود: طبق تاکيدات مقام معظم رهبري در اين زمينه، شوراي تخصصي تحول در علوم انساني زير نظر شوراي عالي انقلاب فرهنگي تشکيل گرديد که تا امسال 26 جلسه داشته است.

رييس کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي علوم انساني را زيربنا و جلوه فرهنگ دانست و گفت: بايد از سال‌هاي ابتدايي تحصيل تا مقاطع تحصيلات تکميلي، علوم انساني سازگار با معارف ديني در سرفصل تدريس گنجانده شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود، هدف نهايي انقلاب اسلامي را ايجاد تمدن اسلامي برشمرد و افزود: ما نمي‌توانيم تابع تمدن‌هاي ديگر باشيم و خود بايد تمدن‌ساز باشيم.

حداد عادل ادامه داد: امروز جمعيت 1.5 ميلياردي مسلمانان به دليل پيروي از تمدن غرب در تمامي زمينه‌ها، وابسته به کشورهاي غربي و آمريکايي است و تا اين وابستگي ادامه داشته باشد، سلطه غرب بر کشورهاي مسلمان نيز ادامه‌دار خواهد بود.

وي گفت: مسوولان آمريکايي امروز به عنوان قيم جهان به کشورهاي مختلف امر و نهي مي‌کنند و کسي نيست که به آن‌ها اعتراضي داشته باشد که اين امر نتيجه دوري از تمدن اسلامي است.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، مقابله با تهاجم دشمن در قالب جنگ نرم را يکي ديگر از ضروريات دهه چهارم انقلاب اسلامي برشمرد و افزود: جنگ نرم يک جنگ همه جانبه بوده و در همه عرصه‌ها تاثيرگذار است.

وي گفت: دشمن با ابزار جنگ نرم که امروزه اغلب ماهواره و اينترنت است سعي در انحراف انديشه و ايمان جوانان دارد که براي مقابله موثر با اين اقدامات، کشور به مديران فرهنگي مناسب نيازمند بوده تا علاوه بر مقابله با اين تهاجمات، شعاع انقلاب اسلامي را روز به روز وسيع‌تر کنند.

برچسب ها: حدادعادل
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۲
0
0
آقای عادل ميتوانيد پاسخ دهيد چگونه بدون اينترنت و ماهواره ميخواهيد انقلاب فرهنگی در ديگر نقاط دنيا ايجاد کنيد؟ و اينکه مردم دنيا بايد به حرف شما ها گوش دهند لاکن گوشهايتان حرف مردم ايران را نميشنود و بعد از سی و دو سال سر و صدای مردم در آمده . آقای عادل ، جوينده يابنده است و امثال ما و شما از خدای تبارک و تعالی برتر نيستيم که در قرآن کريم در چند آيه خداوند به پيامبر ص ميفرمايد (که تو يک پيامبری و مسئول مردم نيستی).
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
0
0
عجیب اینجاست که ماهواره و اینترنت در جهان اسلام باعث بیداری ملتها و عزل دیکتاتورها میشه ولی در ایران باعث انحراف ایمان جوانان!
نظرات بینندگان