arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۶ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴

لس آنجلس تايمز: سودان به جبهه مخالف ايران در يمن پيوست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 روزنامه لس آنجلس تايمز نوشت: مشاوران عمليات ويژه سودان که زماني متحد ايران در درياي سرخ محسوب مي شد، براي کمک به تهاجم نظامي تحت رهبري عربستان به يمن اعزام شده اند.

اين روزنامه آمريکايي در پايگاه اينترنتي خود و در گزارشي به قلم تام حسين افزود: نقش آفريقا در ائتلاف تحت رهبري سعودي اين هفته به دنبال تصميم سنگال براي اعزام 2 هزار و 100 نيرو به منظور تامين امنيت شهرهاي مقدس مکه و مدينه افزايش يافت. اين اقدام به اين منظور انجام شد که نيروهاي سعودي بتوانند در مرز يمن مستقر شوند.

اعزام علني مشاوران سوداني به عدن در راستاي مبارزه عربستان در يمن به منظور جلوگيري از پيشرفت شورشيان حوثي تحت حمايت ايران است. تا يک سال پيش عمر البشير، رئيس جمهور سودان به ايران اجازه مي داد از طريق تاسيساتش در سودان براي شورشيان حوثي سلاح ارسال کند.

اما در سپتامبر به اتهام تبليغ مذهب شيعه در سودان دستور توقف اين عمليات را صادر کرد. اين دستور در فاصله اندکي پس از آن صادر شد که عربستان سعودي به بشير قول داد در بخش کشاورزي سودان سرمايه گذاري کند. پس از آن عمر البشير در ماه مارس با پيوستن به ائتلاف مخالف شورشيان حوثي ايران را شوکه کرد.
نظرات بینندگان