arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۰۲ اسفند ۱۳۸۹

ایت الله طبسی: فتنه 88 دارای پشتوانه چندین ساله از سوی آمریکا و اسرائیل است

آیت‌الله واعظ طبسی تأکید کرد: طلبه امروز برای دفاع از تشیع باید در حوزه فهم دین، دقیق، عمیق و با پیچیدگی های کلامی آشنا باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت‌الله واعظ طبسی تأکید کرد: طلبه امروز برای دفاع از تشیع باید در حوزه فهم دین، دقیق، عمیق و با پیچیدگی های کلامی آشنا باشد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از مرکز خبر حوزه، مدیر عالی حوزه علمیه خراسان شامگاه گذشته ، در مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه مشهد در تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی، ضمن تبریک سالروز ولادت رسول اکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، توفیق تلبس به لباس روحانیت در جوار مضجع شریف حضرت رضا (ع) را تبریک گفته و اظهار داشت: با تلبس به این لباس، زمینه بیشتر گام برداشتن با اتکاء به خدا در راه تعالیم و پیشرفت علم، عمل و معنویت فراهم می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان با تأکید بر اینکه امروز فضای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جهان کاملا با پنجاه سال گذشته و حتی دهه اول انقلاب متفاوت است، ابراز داشت: امروز دوره ای است که متفکران سلطه، در باره اسلام و فرق اسلامی و به خصوص تشیع مطالعه کردند و با پیچیدگی، سیاست و کید ویژه ای این مسائل را دنبال می کنند.

وی خاطر نشان کرد: مستکبران هرچه توان دارند علیه اسلام و بخصوص مکتب تشیع بکار گرفته و فعالیت می کنند.

آیت‌الله واعظ طبسی با اشاره به اینکه دشمنان، حرفها و شبهات تازه ای به منظور استحاله و متزلزل کردن ایمان جامعه اسلامی و نیز ناامید کردن جوانان جامعه از رسیدن به قله های مورد نظر انقلاب اسلامی ایجاد می کنند، تصریح کرد: اینگونه فعالیتها تا امروز به حول و قوه الهی ناکام مانده است.

آیت الله واعظ طبسی با تأکید بر اینکه امروز باید با احساس مسئولیت بیشتری وارد حوزه فهم و عمل دین شد، فهم دین را کار بسیار دشواری دانست و یادآور شد: افراد زیادی مدعی برداشت از دین هستند در حالی که حرکت فکری وعملی آنان در جهت انحراف می باشد.

مدیر عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به این مطلب که طلبه امروز برای دفاع از تشیع باید در حوزه فهم دین دقیق، عمیق و آشنا با پیچیدگی های کلامی و فلسفی باشد، اظهار داشت: فهم دین به تنهایی کافی نیست و باید در عمل، کردار و گفتار نشان داد که به آنچه از دین فهمیده ایم، پایبندیم.

عضوخبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه واژه بصیرت که در یکسال اخیر مورد اشاره صریح رهبر معظم انقلاب بوده است، در این مورد مفهوم پیدا می کند، یادآورشد: امروز بیش از هر زمان دیگری حوزه، روحانیت و علما باید از این قوه برخوردار باشند.

عضو تشخیص مصلحت نظام، عقل و خرد، تیزهوشی و هوشمندی، عمیق بودن در مسائل مورد بحث و گفتمان را از معانی بصیرت برشمرد و افزود: هیچ اشکالی ندارد که یک عالم به قواعد فقه، اصول، کلام، تفسیر و ... کاملا واقف، آشنا و مسلط باشد، اما در عین حال شناخت و معرفت وی در نگاه کلی درست نباشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان تصریح کرد: اگر دستگیری خدا، اتکاء به حق تعالی، خودسازی و تهذیب نفس، تلاش برای اجتناب از محارم و انحرافات مختلف در این فرد نباشد، علیرغم همه داشته های علمی، تهیدست خواهد بود.

آیت الله واعظ طبسی با بیان این مطلب که افرادی از ابتدای پیروزی انقلاب به خاطر غرور علمی دچار اشتباه شده اند، به جریان فتنه اشاره و خاطر نشان کرد: مسببان این جریان به خاطر عدم تهذیب نفس دچار این اشتباه شده اند.

وی فتنه 88 را دارای پشتوانه چندین ساله از سوی آمریکا و اسرائیل دانسته و گفت: مسببان فتنه، دم از مردم و حقوق ملت می زدند و امام راحل را با نهایت قداست یاد می کردند، شعار ضد امپریالیستی می دادند و بسیاری از علما را دارای زندگی اشرافی می دانستند، ولی امروزه در برابر رهبر نظام اسلامی ایستاده و به امنیت جامعه ضربه می زنند و زمینه را برای ضد انقلاب فراهم و بهترین سوژه را برای آمریکا و غرب ایجاد نموده اند.

مدیر عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه این افراد از حمایت های سران استکبار برخوردار بوده و در ردّ حمایتهای آنان هیچ سخنی نگفته اند، خاطرنشان کرد: باید در شعارها بصیرت داشت زیرا اگر بصیرت برای فهم درست از دین نباشد، انسان نمی تواند دشمن را بخوبی بشناسد و متوجه مسئولیت خود باشد.

آیت الله واعظ طبسی خطاب به طلاب جوان، جمهوری اسلامی را دوره حاکمیت دین و نظام اسلامی دانست و گفت: باید قدردان این نظام که توسط اسلام شناسی بصیر، تیزهوش و همراه با درک صحیح از اسلام پایه گذاری شده، بود.

وی تأکید کرد: امروز رهبر نظام اسلامی، عزت، هویت، اصالت، فرهنگ و تمدن ما را حفظ می کند و قدرتهای مستکبر را تحقیر می نماید.

مدیر عالی حوزه علمیه خراسان، به تلاش و ارشاد رهبری نظام که افکار دنیا را به خود متذکر کرده، اشاره کرد و ابراز داشت: امروز به خاطر این تفکر، استقامت و پایداری ملتهای کشورهای دنیا از این انقلاب درس گرفته اند.

وی افزود: نظام اسلامی یعنی آن فرهنگ دینی که می تواند با خواست و تلاش مردم، زمینه حکومت عدل جهانی مهدی موعود(عج) را فراهم نماید.

گفتنی است در این مراسم 50 نفر از طلاب علوم دینی حوزه علمیه مشهد توسط آیت‌الله واعظ طبسی به کسوت مقدس روحانیت درآمدند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۲
0
0
مسببان فتنه بسیاری از علما را دارای زندگی اشرافی می دانستند!
نظرات بینندگان