arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۴ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴

دستگیری ۲۰۱۲متهم مواد مخدر در دو هفته

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از كشف ۱۲ هزار و ‏۳۳۱‏ كیلوگرم انواع مواد مخدر در كشور در نیمه اول اردیبهشت ماه سال‌جاری خبر داد.

اسداله هادی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: كل كشفیات موادمخدر در این مدت  ۱۲ هزار و ‏۳۳۱‏ كیلوگرم و بیشترین حجم مواد مكشوفه از نوع تریاك به میزان ‏۷۹۰۰ كیلوگرم بوده است كه ۶۴ درصد از مجموع كشفیات را شامل می‌شود.

وی افزود: در این مدت نیز ۳۱۶۹ كیلوگرم حشیش، ‏۷۹۴ كیلوگرم هروئین، ‏۲۲۶ كیلوگرم پیش‌ساز، ‏‏۸۱ كیلوگرم مرفین و ۲۸ كیلوگرم شیشه كشف و ضبط شده است.

معاون مقابله با عرضه ستاد با بیان اینكه این میزان از كشفیات طی ۴۱۰ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه كشف مواد به ازای هر عملیات نیز بالغ بر ۳۰ كیلوگرم است .

هادی نژاد با بیان اینكه بالغ بر ۵۸ درصد كشفیات این دوره زمانی مربوط به سه استان كشور است،‌ گفت: بیشترین كشفیات مواد مخدر با ۳۶۶۶ كیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است كه ‏‏۲۹ درصد كل كشفیات را شامل می‌شود، پس از آن نیز، استان هرمزگان با ۲۷۴۴ كیلوگرم و كرمان با ۸۰۲ كیلوگرم در رتبه بعدی قرار دارند.‏

به گفته وی، در این مدت، ۲۰۱۲ متهم دستگیر شده‌اند كه ۱۹۱۵ نفر از آنان مرد و مابقی زن هستند، همچنین در این مدت ۲۹۱ دستگاه خودرو، ۳۶ دستگاه موتور سیكلت، ۱۲ قبضه سلاح توقیف شد.

هادی‌نژاد بیان داشت: در راستای اجرای عملیات پاكسازی مناطق آلوده در ۲۶ استان كشور مجموعاً ۶۳۰۹ متهم دستگیر شده‌اند. از مجموع متهمان مذكور ۱۵۰ نفر قاچاقچی و توزیع‌كننده، ۱۳۲۹ نفر خرده فروش و ۴۸۲۹ نفر معتاد متجاهر بودند.
نظرات بینندگان