arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۸۹

اردنی ها جمعه به خیابان می آیند

احزاب مخالف اردن تصمیم گرفته اند جمعه آینده برای تحقق اصلاحات اساسی در این کشور به خیابان ها بیایند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
احزاب مخالف اردن تصمیم گرفته اند جمعه آینده برای تحقق اصلاحات اساسی در این کشور به خیابان ها بیایند.

جنبش اسلامی اردن متشکل از جنبش اخوان المسلمین و حزب جبهه عمل اسلامی تصمیم به مشارکت همه جانبه همراه با دیگر احزاب مخالف در راهپیمایی های اعتراض آمیز جمعه آینده در سرتاسر این کشور گرفته اند.

این سازمان ها در بیانیه ای مشترک اعلام کردند جمعه آینده تظاهرات مرکزی عظیمی را از برابر مسجد الحسینی در مرکز امان پایتخت اردن برگزار خواهند کرد و خواستار تحقق اصلاحات سیاسی و اقتصادی بنیادین در این کشور خواهند شد.

جمیل ابوبکر سخنگوی جنبش اسلامی اردن روز دوشنبه در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد ؛ آن چه که جمعه گذشته از سوی گروهای حامی دولت در یورش به تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در این کشور رخ داد ، تظاهراتی که در آن معترضان خواستار ایجاد اصلاحات اساسی در کشورشان بودند در واقع نوعی تجاوز و اقدام غیرقانونی است که به هیچ وجه نمی توان آن را پذیرفت.

ابوبکر افزود: یورش و حمله به تظاهرکنندگان شرکت کننده در تظاهراتی مسالمت آمیز اقدامی تحریک آمیز و غیر قابل قبول است و جنبش اسلامی اردن هرگز به نادیده گرفتن این عمل غیر قانونی و بی توجهی به این قضیه راضی نخواهد شد بلکه خواستار محاکمه و مجازات عاملان آن است.

اعلام آمادگی جنبش اسلامی اردن برای سرازیر شدن به خیابان ها در جمعه آینده بعد از آن صورت گرفت که حدود بیست سازمان جوانان فعال در این کشور که به گروه ها و احزاب مخالف با گرایش های مختلف از جمله اسلامی ، ملی ، چپگرا وابسته هستند تصمیم گرفتند روز جمعه آینده در تظاهرات روز خشم در همه استان های اردن با شعار بله به تغییر حقیقی .

قرار است شامگاه روز سه شنبه ( فردا ) نیز در مقابل مقر نخست وزیری اردن در امان تظاهرات مشابهی برگزار شود. به گزارش خبرگزاری شین هوا از امان ، در درگیری های روز جمعه قبل که بین موافقان و مخالفان دولت اردن رخ داد ده نفر از دو طرف مصدوم شدند و در پی آن دولت کمیته مستقلی را برای تحقیق به منظور شناسایی عاملان این حوادث و تحویل آنان به عدالت تشکیل داد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
0
0
در همه دنیا حق اعتراض برای معترضین وجود دارد . شما گردانندگان سایت انتخاب واقعا پاسخی برای این سئوال دارید؟ یا نگران حق و حقوقتان هستید؟
نظرات بینندگان