arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۱۱۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴

وزیر علوم: با قراردادهای سوری پول مردم را بالا کشیدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که مقدار اختلاس از صندوق رفاه بیش از مبلغ اعلام شده است، گفت: پیگیر پرونده تا نتیجه نهایی هستیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فرهادی در حاشیه مراسم جشنواره ملی فناوری شیخ بهایی با بیان اینکه پرونده در حال پیگیری است و دستگاه قضا نیز به شدت در حال کار روی پرونده است، افزود: رئیس قوه قضاییه دستور جدی برای پیگیری پرونده داده است و گزارش های دستگاه قضا نیز ارسال شده است.

وی گفت: مبلغ اختلاس شده بیش از 32 میلیارد بوده است که بخشی را پس دادند و بخشی دیگر هنوز مانده است.

دکتر فرهادی گفت: به این ماجرا اینقدر دامن نزنید عده ای قرارداد صوری بستند و پول بچه های مردم را اختلاس کرده اند.

"فن آفرینی" حلقه گمشده توسعه

همچنین وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  در مراسم افتتاحیه یازدهمین جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی گفت: زنجیره توسعه اقتصادی و اجتماعی، نیازمند حلقه گمشده ای است که فن آفرینی نام دارد و هدف اصلی ‌آن تبدیل دستاوردهای پژوهشی به محصولات دانش بنیان و نهایتاً تولید ثروت و رفاه جامعه است.

محمد فرهادی افزود: فن آفرینی از یک سو موجب رونق اقتصاد دانایی محور و شکل گیری کسب و کارهای دانش محور می شود و از سوی دیگر پشتوانه ای است برای نوع آوران و فن آوران تا با پشتکار و دلگرمی پای در میدان نهند.

وی با اشاره به زمینه های شکل گیری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: پس از مطالعات بسیار و بررسی نمونه های مشابه در سایر نقاط جهان نخستین مرکز رشد فن آوری کشور و به تبع آن پارک علم و فناوری راه اندازی شد که خوشبختانه تجربه کسب شده متناسب با فعالیت های توسعه علمی و تحقیقاتی کشور بوده  که روند بسیار مطلوبی نیز داشته است.

فرهادی ابراز امیدواری کرد: جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی به اهداف مدنظر خود برای برقراری ارتباط میان صاحبان ایده با سرمایه گذاران دست یابد و زمینه افزایش ارتباط میان پارک های علم و فناوری ایران و دیگر کشورهای جهان فراهم شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به فعالیت بیش از 150 مرکز رشد فناوری در کشور گفت: این تجربیات و قابلیت ها باعث شد ، تا سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی  ملل متحد (یونسکو) نخستین مرکز منطقه ای در زمینه توسعه مراکز رشد  و پارکهای فناوری خود را در اصفهان راه اندازی کند.

آغاز یازدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی

ازدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی با حضور وزرای علوم و ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از دانشگاهیان و فعالان عرصه فن آفرینی کشور در دانشگاه شهید بهشتی آغاز به کار کرد.

مهدی کشمیری رئیس شهرک  علمی، صنعتی و تحقیقاتی اصفهان و یکی از برگزار کنندگان این جشنواره با اشاره به دو بخش مسابقه ای و غیرمسابقه ای جشنواره شیخ بهایی گفت: یکی از اهداف اصلی جشنواره شیخ بهایی کامل کردن چرخه تبدیل دانش به ثروت است.

وی گفت: در بخش مسابقه ای جشنواره  شرکت کنندگان در سه حوزه فن آفرینان ، طراحان کسب و کار  و سرمایه گذاران کارآفرینی  به رقابت می پردازند.

کشمیری افزود: در بخش فن آفرینان 250 شرکت فن آفرینی شرکت کرده بودند که  در نهایت  25 شرکت پس از داوری های ابتدایی به مرحله نهایی مسابقه راه یافتند.

وی گفت: در بخش طراحان کسب و کار نیز یکصد طرح از تمام استان های کشور  شرکت کرده بودند که  از میان آنها 16 طرح نامزد مرحله نهایی این جشنواره شدند.

کشمیری همچنین افزود: در این دوره از جشنواره شیخ بهایی نخستین المپیاد طرح کسب و کار دانشجویی در سطح دانشگاههای کشور نیز برگزار می شود که در این المپیاد  200 طرح دانشجویی از تمام استان های کشور شرکت کرده بودند که  10 طرح  نامزد شرکت در مرحله نهایی شدند.

وی همچنین به بخش غیرمسابقه ای جشنواره شیخ بهایی اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز بورس فناوری و فرصت های سرمایه گذاری، بورس عرضه و فروش فناوری ، کارگاه های آموزشی  و نمایشگاه برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان