arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۶ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴

ریابکوف: روسیه از همه توان خود برای حقوق هسته ای ایران استفاده می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

'سرگئی ریابکوف' معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که این کشور تمام توان خود را برای تحقق حقوق هسته ای ایران به کار می بندد.

به گزارش پایگاه خبری 'اسپونیک' از مسکو ریابکوف در جمع خبرنگاران افزود: ما از تمام راه های ممکن برای رسیدن به توافق (هسته ای) با ایران استفاده می کنیم.

وی یادآور شد: بار دیگر اطمینان می دهم که روسیه هر کاری بتواند مانند گذشته انجام می دهد تا توافق، حقوق ایران را در زمینه هسته ای تامین کرده و تهران از آن راضی باشد.

وی ادامه داد: روسیه با تحریم های یکجانبه و فشار بر تهران مخالف است. بسیار مهم است که بدانیم اکنون برای رسیدن به راهکاری که مردم و دولت ایران را از شر تحریم ها رها کند نزدیک هستیم.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و گروه مذاکره کننده ایرانی که از چهارشنبه ششم اردیبهشت برای شرکت در نشست بازنگری بر معاهده عدم تکثیر هسته ای به نیویورک سفر کرده بودند، از جمعه هشتم اردیبهشت مذاکرات را در حاشیه این نشست برای مکتوب کردن توافق جامع هسته ای با مسئولان و کارشناسان سیاسی کشورهای عضو گروه 1+5 آغاز کردند.

به گفته حمید بعیدی نژاد رییس تیم کارشناسی مذاکره کننده، این دور از مذاکرات بعد از 200 ساعت گفت و گو بین کارشناسان طرفین پنج شنبه گذشته 17 اردیبهشت پایان یافت.

قرار است مذاکره کنندگان از سه شنبه هفته جاری (22 اردیبهشت) در وین حاضر شده و مذاکرات را برای رسیدن به پیش نویس توافق نهایی از سر بگیرند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان