arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۰۳ اسفند ۱۳۸۹

نشست ایستگاه مترو در نزدیكی "سی و سه پل" اصفهان

محدوده ایستگاه مترو در خیابان چهارباغ بالا و در نزدیكی رمپ سی و سه پل اصفهان شامگاه دوشنبه فرونشست ولی خسارتی به همراه نداشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محدوده ایستگاه مترو در خیابان چهارباغ بالا و در نزدیكی رمپ سی و سه پل اصفهان شامگاه دوشنبه فرونشست ولی خسارتی به همراه نداشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مقارن ساعت 18 دوشنبه بخشی از محدوده ایستگاه مترو در نزدیكی پل تاریخی سی و سه پل اصفهان فرونشست.
براساس این گزارش، با وقوع این حادثه عوامل آتش نشانی و پلیس راهنمایی و رانندگی برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی در این محل حضور یافتند.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تایید این حادثه ،‌ گفت: فرونشست خیابان در بالای ایستگاه تونل مترو واقع در خیابان چهارباغ بالا بوقوع پیوسته است.
'عبدالجواد زعفرانی' افزود: این فرونشست به عرض 60 سانتی متر و عمق دو متر بوده است.
وی با اشاره به علت این حادثه گفت: كارشناسان فنی مترو احتمال بروز این حادثه را تركیدگی لوله آب فضای سبز در محدوده این محل عنوان كرده اند.

وی با بیان اینكه هیچ حادثه ای برای تونل مترو در این منطقه رخ نداده است، تصریح كرد: عملیات ترمیم بالای محدوده ایستگاه مترو تا ساعتی دیگر به پایان خواهد رسید.
در همین حال یك منبع مطلع كه خواست نامش در خبر ذكر نشود به ایرنا گفت: دستگاه حفار تونل متروی اصفهان كه از شهریور سال گذشته تاكنون بدلیل انحراف پیش آمده در حفر تونل شرقی مترو در این مكان متوقف و منجر به زنگ زدن تیغه های آن شده بود، از روز یكشنبه با حضور كارشناسان آلمانی فعال و از محدوده سی و سه پل دور و وارد خیابان چهارباغ بالا شده است.
وی در ادامه افزود: برخی از كارشناسان فنی دلیل اولیه ریزش این محدوده را ناشی از فعال شدن این دستگاه و نشست خاك عنوان كرده اند.
وی به میزان نشست این محدوده اشاره كرد و اظهارداشت: طول این نشست حدود دو متر،‌ عرض یك متر وعمق یك مترو نیم بوده است.
وی توضیح داد: محل این نشست با رمپ احداث شده جدید پل تاریخی سی و سه پل حدود 15 متر و از خود پل حدود 70 متر فاصله داشته است.
وی همچنین تصریح كرد: به دستور مدیران ارشد استان هم اكنون مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان، كارشناسان فنی این سازمان و همچنین مدیران و كارشناسان سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان برای نظارت هرچه بیشتر در این محل حضور دارند.
این منبع مطلع یادآور شد: گزارش رسمی این حادثه و اطلاعات بیشتر ظرف روزهای آینده در اختیار رسانه های گروهی قرار خواهد گرفت.
این حادثه درحالی در این منطقه بوقوع پیوست كه یك سایت خبری روز دوشنبه نهم شهریور سال 88 گزارش داد: 'دستگاه حفار تونل متروی اصفهان یا TBM با انحراف از مسیر اصلی خود درتونل شرقی خط 'شمال-جنوب'متروی اصفهان، به احتمال زیاد با پی رمپ جنوبی سی و سه پل برخورد كرده است.'
در ادامه این خبرآمده بود: تونل شرقی خط 'شمال- جنوب'پروژه متروی اصفهان ، پس از گذشتن از زیر زاینده رود با انحراف از DTA یا مسیر خود، دركنار سی و سه پل درحدود 30 رینگ(طولی برابر با 40 متر) به اشتباه حفاری كرده است.

پس از انتشار این خبر رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا آن را تكذیب كرد و اظهارداشت: تونل تحتانی بستر زاینده رود از فاصله 150 متری و از عمق 20 متری پل مذكور عبور كرده و هیچگونه برخوردی میان دستگاه حفار تونل با پی های این پل صورت نگرفته است.
'عباس حاج رسولیها' افزود:‌ این تونل حدود 35 متری از مسیر جنوب به شمال و به سمت شرق تغییر كرده است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان هم در همان زمان به ایرنا گفت: عملیات اجرایی عبور تونل مترو از زیر رودخانه زاینده رود با رعایت فواصل طراحی شده توسط مهندسین مشاور با موفقیت انجام شده و درهیچ نقطه ای از مسیر، فاصله آن با سی و سه پل كمتر از میزان تعیین شده نبوده است.

نظرات بینندگان