arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴

9 جزیره برتر اروپا

آنچه در ادامه مي‌آيد، برگزيده‌اي از برترين جزاير اروپا در کشورهاي مختلف اين قاره است که آشنا شدن با آنها خالي از لطف نيست
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسياري اروپا و سرزمين‌هاي سبز آن را، محيط و فضايي پرجاذبه براي گذراندن سفر يا تعطيلات خود مي دانند. کشورهايي با سابقه‌اي گذشته از دوران سياه وسطي، مناطقي مملو از تاريخ کهن بشر و حتي جاذبه‌هايي به جاي مانده از اولين مهاجران آفريقايي، همه و همه اين تکه سبز مستقر در ميان قاره‌هاي آفريقا و آسيا را به يکي از مقصدهاي اصلي گردشگري تبديل کرده است.
علاوه بر آن، جزاير اروپا را مي‌توان در طول فصول گردشگري، از پرجمعيت‌ترين مناطق جهان ناميد. جزايري که گذشته از مناظر زيبا، خورشيد، دريا و سواحل شني خود، تجربه‌اي کامل از تعطيلاتي عالي و بي‌نقص را در اختيار گردشگران قرار مي‌دهند.
آنچه در ادامه مي‌آيد، برگزيده‌اي از برترين جزاير اروپا در کشورهاي مختلف اين قاره است که آشنا شدن با آنها خالي از لطف نيست.

1- مايورکا:
مايورکا بخشي از جزاير بالئاريک (Balearic)و يکي از شلوغ‌ترين جزاير اروپا است، خليج‌هايي با سنگ‌هاي فيروزه‌‌اي آبي، سواحل شني، ويرانه‌هاي باستاني و بناهاي تاريخي همچون کليساي لاسو (la Seu) و کاخ پالاسيو رئال دو لا آلمودانيا، اين جزيره را به منطقه‌اي مشهور مبدل ساخته است. چشيدن لذايذ موجود در اين جزيره، نيازمند سپري کردن مدت زماني طولاني است. از اينرو دهکده‌هاي سنتي، بازارهاي محلي و روش‌هاي ساده و بومي زندگي آن همواره ميزبان گردشگران علاقه‌مند هستند.

1

2 – جزاير قناري:
جزيره اسپانيايي گران قناري(Gran Canaria) که به دليل تنوع آب وهوايي خود به قاره کوچک شهرت دارد، در 125 مايلي سواحل آفريقاي غربي قرار گرفته است. آب و هوايي گرمسيري و خشک در جنوب و آب و هوايي نيمه معتدل و گرم در شمال، دو نيمه کاملاً متفاوت را براي اين جزيره توريستي به وجود آورده است. اين جزيره به لطف برخورداري از کوهستاني با ارتفاع 2000 متر همه ساله ميزبان کوهنورداني از سراسر جهان بوده و ساحل ماسه‌اي آن به يکي از جاذبه‌هاي اصلي گردشگري در جنوب جزيره تبديل شده است. دوستداران مناطق تاريخي و فرهنگي نيز با سپري کردن روزهايي مفره در شهر لاس پالماس، مرکز جزيره گران قناري، مي‌توانند فرصتي مناسب را براي بازديد از بناهايي برجسته، همچون کليساي سانتا آنا ( santa Ana) و قلعه قديمي کاستيلو دو لا لوز که در حال حاضر به موزه‌اي تبديل شده، به دست آورند.

2

3 – رودز:
اين جزيره به مجمع الجزاير دودکانيز (Dodecanese) تعلق داشته و تمام ويژگي‌هاي يک جزيره تفريحي و توريستي را نيز در خود جاي داده است. اين جزيره فرهنگ ساحلي مخصوص به خود را داشته و جاذبه دنياي زيرآب آن همه ساله محل تردد غواصان سراسر جهان مي‌شود.

پتالودز (Petaloudes) يکي از جاذبه‌هاي مهم جزيره رودز به شمار مي‌رود. منطقه‌اي محافظت شده که تابستان‌هايي شلوغ از پروانه‌هاي رنگارنگ داشته و از اين رو به دره پروانه‌ها شهرت پيدا کرده است. شهر رودز يا رودز سيتي نيز ويژگي مخصوص به خود را دارد. کاخ بزرگ (Master palace) و خيابان شواليه‌ها در بافت قديمي شهر، بقايايي به يادماندني از قرون وسطي اين جزيره به شمار مي‌روند.

3

4 – تنريف:
تنريف بزرگترين جزيره از جزاير قناري است. بازديدکنندگان و گردشگران اين مناطق از منظار متنوعي ديدن مي‌کنند. برخي از مهم‌ترين و پر جاذبه‌ترين مناظر آن را صخره‌هاي هميشه سبز با گل‌ها و درختاني با برگ‌هاي سوزني تشيکل مي‌دهند. گردشگران مي‌توانند با صعود بر قله 3718 متري پيکو دل تيد (pico del tiede) بلندرترين کوهستان اسپانيا، به راحتي تمام حفره‌هاي به جاي مانده از فعاليت‌هاي آتشفشاني آنرا مشاهده کنند. پارک پرندگان «لورد پارک» يکي ديگر از جاذبه‌هاي گردشگري تنريف است که گونه‌هاي مختلفي از پرندان را در خود جاي داده است.

4

5 – فوئرته ونچورا:
جزيره فوئرته ونچورا (fuerte ventura) به خاطر بادهاي سهمگين خود شهرتي جهاني پيدا کرده و جاذبه و مقصدي مفره براي علاقه‌مندان به ورزش‌هاي آبي است.
عاشقان آب، خواه قايقران باشند، خواه موج سوار ،هر آنچه را که تمايل قلبيشان است در اين جزيره به دست خواهند آورد. اين جزيره آتشفشاني کمتر از 70 مايل با سواحل مراکش فاصله داشته و سواحل سفيد در کنار شن‌هاي سياه آتشفشاني از اين منطقه جاذبه‌اي منحصر به فرد ساخته است. کاستا کالما (casta calma) نيز يکي ديگر از مناطق گردشگري اين جزيره به شمار مي‌رود که در جنوب فوئرته ونچورا قرار گرفته و مسيري 20 مايلي را براي قدم زدن ساحلي مسافران به وجود آورده است.

6 – کورفو:
جزيره کورفو که در آثار هومر، شاعر يونان باستان، به بهشت توصيف شده است، امروزه يکي از پر جمعيت‌ترين جزاير اين کشور محسوب مي‌شود. اين جزيره به دليل برخورداري از پوشش گياهي بسيار زياد خود به جزيره سبز شهرت پيدا کرده است. بخش جنوبي آنرا درخت‌هاي زيتون در بر گرفته که توانايي رشد تا ارتفاع 20 متري را نيز دارا هستند. درياچه کورشيا بزرگترين درياچه شمال غرب کورفو است که زيباتين ساحل اين جزيره را به خود اختصاص داده است. در اين بين، شهر کورفو، که مرکزيت اين جزيره را بر عهده دارد، نقطه با ارزش آن به شمار رفته که با ساختمان‌هايي به سبک معماري باستاني، چشم هر بيننده‌اي را به خود معطوف ساخته است. صومعه موني پالئوکاستريتسا (moni paleo kastaritsa) که روي صخره اي قرار دارد، يکي ديگر از جاذبه‌هاي اين جزيره به شمار مي‌رود.

6

7 – لانزاروت:
در نگاه اول، جزيره لانزاوت را منظره‌اي مي‌بينيم که پس از گذشت سال‌ها فعاليت آتشفشاني اقيانوس‌ها، حالت و شکل امروز خود را پيدا کرده است.
اما مشاهده دقيق و موشکافانه‌تر به اين جزيره، مناظري حيرت آور را براي بازديد کنندگان به تصوير مي‌کشاند. پارک ملي تيمانفايا (timanfaya) يکي از مناطق به جاي مانده از فوران‌هاي آتشفشاني است که هنوز هم آثاري از گدازه‌هاي آتشفشاني در آن مشاهده مي‌شود. به عنوان مثال، اجاقي که در رستوران "ال ديبالو” اين جزيره قرار دارد با استفاده از يک تنور آتشفشاني فعال غذاها را مي‌پزد. اين جزيره که دومين جزيره بزرگ از جزاير قناري است در سال 1994 به عنوان يکي از زيست منطقه‌هاي محافظت شده جهان در فهرست يونسکو به ثبت رسيد.

8 – منورکا:
منورکا دومين جزيره بزرگ جزاير بالئاريک محسوب مي‌شود. اين جزيره علاوه بر برخورداري از سواحل آفتاب گير خود، منطقه‌اي مناسب براي فعاليت‌هاي باستان‌شناسي نيز به شمار مي‌رود. غارهاي متعدد، ويرانه‌هاي باستاني و حفاري‌هاي باستان شناسي، مقصدي ايده‌آل را براي محققان و مورخان به وجود آورده است. بندر زيباي فورنلز  در شمال جزيره يکي از بهترين مناطق براي صرف غذاهاي دريايي با رستوران‌هاي سنتي آن است.
کوهستان تورو (toro) با ارتفاع 357 متري خود، مرتفع‌ترين نقطه اين جزيره به شمار مي‌رود که بازديد کنندگان زيادي را همواره به سوي کليساي نوک قوله خود مي‌کشاند. اين منطقه منظره‌اي زيبا از کل جزيره منورکا را در اختيار گردشگران قرار مي‌دهد.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

9 – سانتوريني:
آنچه که امروزه جزير‌ه‌اي با مناظر زيبا به نام سانتوريني را در سرزمين‌هاي يونان به وجود آورده حاصل فعاليت‌هايي آتشفشاني است که طي سال‌ها صورت گرفته است. جاذبه‌هاي سنتي اين جزيره را خانه‌هاي سفيد با گنبدهايي آبي رنگ تشکيل مي‌دهند که بر روي صخره‌هاي شيب‌دار ساخته شده‌اند.
بعضي از پرجاذبه‌ترين مناطق اين جزيره را آتشفشان خاموش و ويرانه‌هايي از بناي باستاني الدترا (old thera) تشکيل داده‌اند که تجربه‌اي مفيد را براي شناخت تاريخ يونان در اختيار بازديدکنندگان قرار مي‌دهند. گردشگران مي‌توانند با عبور از راه‌هاي تنگ و باريک به جاي مانده از شيارهاي آتشفشاني لذتي هميشگي را همراه با احساس قدم نهادن روي گدازه‌هاي جاري شده از دل اقيانوس تجربه کنند.
در اين بين، شاخص‌ترين وجهه اين جزيره، خاصيت شاعرانه بودن آن است که منجربه جذب زوج‌هاي جوان به اين منطقه شده است

نظرات بینندگان