arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۹ - ۰۳ اسفند ۱۳۸۹
ادعای خبرگزاری آلمان؛

دیدار وزیر آلمانی با احمدی نژاد شرط آزادی اتباع آلمانی!

خبرگزاری آلمان مدعی شد مقامات ایرانی دیدار وزیر امور خارجه آلمان با احمدی نژاد را به عنوان شرط آزادی دو خبرنگار آلمانی اعلام كرده بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری آلمان مدعی شد  مقامات ایرانی دیدار وزیر امور خارجه آلمان با احمدی نژاد را به عنوان شرط آزادی دو خبرنگار آلمانی اعلام كرده بودند.

به گزارش انتخاب به نقل از عصر ایران، خبرگزاری آلمان این مطلب را درباره برخی انتقادات در این كشور از دیدار وزیر امور خارجه آلمان با محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در تهران مطرح كرد.

منابع دولتی در آلمان همچنین گفتند كه انگلا مركل صدراعظم آلمان از برنامه وزیر امور خارجه این كشور برای دیدار با احمدی نژاد مطلع نبود.

سخنگوی دولت آلمان هم در این باره تنها به این جمله اكتفا كرد كه مركل از سفر "گیدو ووسترله" وزیر خارجه آلمان به تهران آگاه بود و از آزادی دو خبرنگار آلمانی بسیار خرسند شد.

"اندریاس بیشكه" سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان هم درباره سفر ووسترله به تهران گفت: این سفر با هدف انسان دوستانه صورت گرفت. دیدار وزیر خارجه آلمان با احمدی نژاد برای اعلام موضع سیاسی نبود.

وزیر امور خارجه آلمان شنبه شب گذشته در سفری بدون برنامه ریزی قبلی، به تهران آمد و ساعت های پایانی همان روز با احمدی نژاد دیدار كرد.

وی پس از این دیدار و گفت وگو با علی اكبر صالحی وزیر امور خارجه ایران، در ساعت های ابتدایی بامداد یكشنبه به همراه دو خبرنگار آلمانی آزاد شده از بازداشت ، تهران را به سمت برلین ترك كرد.

سایت دویچه وله آلمان به نقل از روزنامه اتریشی "كلاینه سایتونگ" نوشت: ساعاتی پیش از آزادی دو خبرنگار آلمانی در تهران، به وستروله گفته شد كه تنها در صورت دیدار وی با احمدی‌نژاد، با خروج خبرنگاران از ایران موافقت خواهد شد.

این دو خبرنگار حدود چهار ماه پیش در هنگام مصاحبه با وكیل سكینه آشتیانی زن ایرانی محكوم به سنگسار در شهر تبریز، بازداشت شدند.

نظرات بینندگان