arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۴۰۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۲ - ۰۳ اسفند ۱۳۸۹
در سخنانی که با عصبانیت شدید همراه بود، مخالفان لیبی تهدید به اعدام شدند؛

قذافی: اگر معترضان تسلیم نشوند لیبی را خانه به خانه پاک خواهم کرد/ سمتی ندارم استعفا دهم/ تاریخ افتخار لیبی هستم

مشتی مزدور و ترسو که در خیابان ها پرسه می زنند نمی خواهند لیبی این افتخارات را داشته باشد.من بهای بقای خود را در این خاک خواهم پرداخت. جدم من عبدالسلام در منیار اولین نفری بود که در سال 1911 شهید شد. من نمی توانم به این فداکاری عظیم خدشه ای وارد کنم. من در نهایت در این خاک شهید خواهم شد من نمی توانم خاک پای شهدای این کشور را نادیده بگیرم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معمر قذافی رهبر لیبی در تلویزون دولتی این کشور ظاهر شد و در سخنانی که با عصبانیت و تندی همراه بود به کشورهای غربی و مخالفان تاخت و تظاهر کنندگان را به اعدام تهدید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره،  وی در سخنرانی تلویزیونی خود گفت تظاهرکنندگان مسلح سزاوار مجازات مرگ هستند.




رهبر لیبی با انتقاد شدید از آمریکا، انگلیس و کشورهای عربی گفت: هرگز تسلیم تظاهرات افرادی که از خارج پول می گیرند نمی شوم.

معمر قذافی در ابتدای سخنان خود با تبریک گفتن به جوانان این کشور تصریح کرد: به شما جوانان چالش گرا و خشمگین تبریک می گویم.

قذافی گفت: شما در میدان خضرا (طرفداران خود) به جهان تصویر واقعی ملت لیبی را که از انقلاب حمایت می کنید، ارائه کردید.

وی افزود: شما در میدان خضرا واقعیتی را که دستگاه های رسانه ای و مزدوران نخواستند پوشش دهند ارائه کردید. آنان می خواهند تصویر شما را در برابر جهانیان مخدوش کنند.

سرهنگ قذافی گفت: متاسفانه در این کار برخی از دستگاه های کشورهای عربی دخیل هستند و به شما خیانت کردند و به گونه ای تصاویر شما را مخابره می کنند که توهینی به همه شهروندان لیبی است. آنان برای لیبی عزت، بزرگی، آزادی و انقلاب نمی خواهند آنان خواهان بدبختی و مستعمره بودن و بیچارگی مردم هستند ولی جوانان در میدان خضرا تاکید کردند خواهان بزرگی و عزت هستند و این که باید نشست سران جهان در لیبی برگزار شود .تصمیم گیری برای اروپا، آسیا، آمریکای لاتین باید در لیبی اتخاذ شود این افتخاری برای شهروندان لیبی است.

رهبر لیبی گفت: امروز لیبی در سراسر جهان شناخته شده است. دیروز لیبی هویتی نداشت. زمانی که لفظ لیبی به زبان آورده می شود فکر می کنند لیبریا یا لبنان است اما امروز لیبی را با نام قذافی و انقلاب می شناسند همه ملت های آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین، لیبی را قبله خود می دانند.

وی افزود: حاکمان جهان و تمامی آنانی که دارای قدرت های هسته ای هستند به لیبی، طرابلس، بنغازی و سرت می آیند.

قذافی گفت: آنان می خواهند تصویر لیبی را در شبکه های خبری عربی مخدوش کنند آنان به شیطان خدمت و به شما توهین می کنند . قذافی تصریح کرد: ما اکنون در میدان به این اقدامات پاسخ می دهیم .معمر قذافی هیچ سمتی ندارد تا این که فردی از وی بخواهد استعفا دهد.

وی در ادامه گفت: انقلاب نیاز به فداکاری همیشگی و ابدی دارد.این کشور اجداد من و شما است با دستمان ما ساخته خواهد شد و با خون اجداد ما آبیاری شده است .ما به لیبی نسبت به مزدوران اولویت داریم .برخی از این مزدوران از دستگاه های جاسوسی خارجی پول گرفتند و لعنت خداوند بر آنان باد. قبایل لیبی قبائل شریف و مجاهدی هستند .همه این قبایل در لیبی آمریکا را با قدرت و جبروت خود به چالش گرفته اند.

قذافی گفت: آنان قدرت های هسته ای در جهان را به چالش گرفته اند و بر آنان پیروز شدند. سران قدرت های بزرگ در این خاک و به دست عمر مختار شهید به زمین افتاده است. این افتخار برای لیبی ها و اعراب و مسلمانان است. آنان می خواهند این افتخارات را مخدوش کنند. ایتالیای امپراتوری در آن زمان در خاک لیبی شکست خورد.

رهبر لیبی گفت: من یک مجاهد و مبارز و انقلابی هستم که انقلابی تاریخی را در این کشور رقم زدم و این افتخاری برای لیبیایی ها است و نسل های بعدی لیبی از این انقلاب بهره مند خواهند شد.لیبی در اوج خواهد بود، آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا و حتی جهان را رهبری خواهد کرد نمی توان این مسیر تاریخی پیروزمند را با مشکل روبرو کرد.

وی در ادامه افزود: مشتی مزدور و ترسو که در خیابان ها پرسه می زنند نمی خواهند لیبی این افتخارات را داشته باشد.من بهای بقای خود را در این خاک خواهم پرداخت. جدم من عبدالسلام در منیار اولین نفری بود که در سال 1911 شهید شد. من نمی توانم به این فداکاری عظیم خدشه ای وارد کنم. من در نهایت در این خاک شهید خواهم شد من نمی توانم خاک پای شهدای این کشور را نادیده بگیرم. لیبی درختی است که با خون خود آن را ابیاری خواهیم کرد.

رهبر لیبی ادامه داد: من اینجا در طرابلس در مکانی حضور دارم که یکصد و هفتاد هواپیمای قدرت های هسته ای آمریکا انگلیس و ناتو به آن حمله کردند. چهل هواپیمای بویینگ این حمله را سوخت رسانی می کردند.

وی گفت: آنان به دنبال معمر قذافی بودند قذافی رئیس جمهور نیست بلکه تاریخ افتخار و انقلاب است و این اعتراف بزرگ ترین قدرت جهان است که می گویند قذافی رئیس جمهور و شخص عادی نیست که بتوان با سم وی را کشت و یا با تظاهرات وی را سرنگون کرد.

قذافی افزود: زمانی که آنان منزل من را بمباران می کردند و فرزندانم با آنان مبارزه می کردند شما مزدوران کجا بودید؟ شما با آمریکایی ها دست می دادید و قذافی با بمباران در این مکان روبرو بود؟ لیبی امت های عربی و اسلامی و آمریکای لاتین درباره افتخارات لیبی، آزادی و مقاومت در جبروت آمریکا، انگلیس، ناتو و قدرت های بزرگ کوتاهی نخواهد کرد.

رهبر لیبی گفت: ما هرگز تسلیم نمی شویم و در این جا مقاومت خواهیم کرد. امروز گروهی اندک از جوانان مانند موش به مراکز پلیس و مجتمع های مسکونی حمله می کنند. چون ما در وضع جنگی نیستیم از پادگان ها و دخیره گاه های خود دفاع نمی کنیم. ما در امنیت هستیم و لیبی از سلامت برخوردار است.



وی گفت: گروهی از جوانان معتاد از این نعمت سوء استفاده کرده و به برخی از پادگان ها و مراکز حمله کردند آنان به دادگاه ها حمله کردند که پرونده های آنان در آن بود و پرونده های خود را سوزاندند ولی جوانان چون کم سن هستند گناهی ندارند. جوانان شانزده تا هجده ساله گناهی ندارند شاید می خواهند آنچه را که را در مصر و تونس رخ داده تقلید کنند و این مساله عادی است و شاید آنان می شنوند جوانان مرکزی را در شهری به تصرف درآورند و می خواهند با تقلید این مساله را در جایی دیگر تکرار کنند. اما گروهی اندک و مریض در شهرها به جوانان غذا، پول و سلاح می دهند و آنان را وارد این نبردهای حاشیه ای می کنند. آنانی که کشته شدند افراد پلیس و نیروهای ارتشی و جوانان بودند و افراد تحریک کننده کشته نشدند.

 قذافی تصریح کرد: آنان به همراه فرزندان خود در خانه های خود و خارج امنیت و رفاه دارند. ای مزدوران و کسانی که از این مزدوران حمایت می کنید زمانی که من سرزمین لیبی را از دست اشغالگران ایتالیایی و آمریکایی آزاد کردم کجا بودید؟ شما کجا بودید زمانی که آمریکا پنج پایگاه در لیبی داشت؟ ما با جان خود فداکاری کردیم و با آمریکا و انگلیس در سرزمین لیبی وارد جنگ شدیم.این ما بودیم که در طرابلس در جنگ خانه به خانه با نیروهای آمریکایی حضور داشتیم و هرگز تسلیم واشنگتن نشدیم ای مزدوران آن زمان شما کجا بودید.

وی افزود: شما فکر کردید لیبی به آسانی تسلیم می شود؟ ما بهای گرانی را پرداخت کردیم و برای آن افتخاری بزرگی را رقم زدیم. ما به همراه افسران آزادیخواه از سال 1977 قدرت را به ملت لیبی واگذار کردیم و هیچ پست و اختیاراتی نداریم و قدرت را در اختیار ملت لیبی و کمیته های مردمی قرار دادیم اگر خوبی و بدی در اداره کشور بوده مسئولیت همه لیبیایی است.امور آموزشی، کشاورزی، بهداشتی صنایع و نظامی از سوی کمیته های مردمی لیبی اداره می شود.

قذافی گفت: من مشکل نبرد برای رسیدن به قدرت را با واگذاری قدرت به ملت در سال 1977 حل کردم. من و همکارانم هیچ مسئولیتی نداریم و تنها وظیفه ما دفاع از لیبی است و زمانی که آمریکایی ها حمله کردند نبرد و با فرانسه در جنوب مبارزه کردیم. با انور ساداات و هایله سلاسی(امپراتور وقت اتیوپی) و حتی بورقیبه مبارزه کردیم.

وی افزود: ما ارتجاع و مزدوران استعمار را با تفنگ های خود شکست دادیم و همه چیز را ترک کردیم حتی پول نفت را در اختیار ملت قرار دادیم و این پول ماهانه به ملت داده می شد. این شما بودید که گفتید پول در اختیار دولت و کمیته های مردمی باشد. از ملت لیبی می خواهم شهرداری ها و کمیته های مردمی جدیدی را بر اساس برنامه ای که سیف الاسلام برای شما اعلام می کند، تشکیل دهند.

معمر قذافی گفت: اگر معترضان تسلیم نشوند لیبی را خانه به خانه پاک خواهیم کرد.

وی افزود: کسانی که معمر قذافی را دوست دارند از خانه های خود خارج شوند مردان ، زنان ، دختران ،کودکان و کسانی که با معمر قذافی هستند. قذافی که شکوه و عظمت و عزت را برای لیبی و مردم لیبی به ارمغان آورد. کسی که خواستار شکوه و عظمت است دستاوردها و بازگشت نفت را که نود درصد آن در اختیار شرکت های آمریکایی و ده درصد در اختیار شما بود ، به یاد می آورد.اکنون نود درصد در اختیار شما و فقط ده درصد در اختیار شرکت های آمریکایی است.

رهبر لیبی در ادامه گفت: ما هنوز از زور استفاده نکرده ایم و زور از مردم لیبی حمایت می کند اگر اوضاع به حد استفاده از زور برسد براساس قانون بین المللی و قانون اساسی لیبی از آن استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: من اگر سمتی داشتم یا رئیس جمهور بودم استعفا می کردم اما من سمتی ندارم. نیروهای پلیس و فرزندان شما مردند اما فرزندان آنها نمردند فرزندان آنها در آمریکا و اروپا هستند.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
0
4
این آقا قرص اکسی چیزی می خوری اینقدر توهم داره اصلا باید اسم یکی از این قرص های توهم زا را بگذارند قذافی
ناشناس
|
CANADA
|
۰۴:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
0
0
ای بابا پس از اون وقت یک دیگه هم خودش را برای مدیریت جهان آماده کرده بود و ما نمی دونستیم!
ناشناس
|
CANADA
|
۰۴:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
0
1
ای بابا پس از اون وقت یک دیگه هم خودش را برای مدیریت جهان آماده کرده بود و ما نمی دونستیم!
AMIR
|
UNITED STATES
|
۰۴:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
0
1
ادبیات همه دیکتاتورها مثل هم هست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
0
0
اگه متوجه نمي شين چند بار بخونيد تا متوجه شباهت بشين
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
0
1
آون قسمتی که گفته همه ملتهای جهان امروز لیبی را قبله خود می دانند خیلی شبیه حرفهای آقای دکتره بوی توهم میده
نظرات بینندگان