arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۴۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۸۹

مصباح: مي‌توان ره صد ساله را در يك شب پيمود

اگر كسي با خدا معامله كرد خدا رهايش نمي‌كند‌، بايد مراقب بود كه گاهي قضاوت‌ها موجب مي‌شود يك نظام به خطر بيافتد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اگر كسي با خدا معامله كرد خدا رهايش نمي‌كند‌، بايد مراقب بود كه گاهي قضاوت‌ها موجب مي‌شود يك نظام به خطر بيافتد.

آيت‌الله محمدتقي مصباح يزدي در ديدار با روساي سازمان‌هاي قضايي نيروهاي مسلح و دادستان‌هاي نظامي سراسر كشور اظهار داشت:اين كه عده‌اي اين مسئوليت را قبول نمي‌كنند، ولي كفايت آن را دارند، بايد اين مسئوليت را بپذيرند كه جامعه احتياج به قاضي خوب دارد.

اين عضو جامعه مدرسين با بيان اين که كساني كه از استعدادهاي خدادادي خود درست استفاده كنند و مهارت‌هايي را كسب كرده و خدماتي را ارائه كنند كه كمتر كسي مي‌تواند آن را ارائه دهد، داراي مقامي بالا هستند؛ اظهار داشت: خداوند همه مشاغل را ستايش كرده است، اما براي بعضي از كارها اهميت ويژه‌اي قائل شده است كه از جمله آن قضاوت است.

وي با اشاره به اين که خداوند بعد از همه ويژگي‌ها مقام قضاوت را به حضرت داود (ع) داد و در روايات داريم كه بعد از آنكه داود در آن سمت غفلت كرد، سال‌هاي طولاني عبادت و توبه كرد؛ عنوان کرد:مقام قضاوت مقام حساسي است و در هر قضاوتي اين حساسيت ديده مي‌شود و اگر به طور غيرعمد اشتباهي صورت گيرد، سال‌ها بايد در برابر آن تضرع، گريه و توبه كرد، چه برسد به آنكه رشوه‌اي گرفته و يا باند بازي صورت بپذيرد.

مصباح يزدي با بيان اين که براي پذيرفتن مسئوليت قضاوت به غير از هوش و ذكاوت بايد مهارت‌هايي را كسب كرده و به خودسازي اقدام کنند، افزود: اگر هواي نفس كنار گذاشته نشود، هواي نفس قاضي را از راه خدا منحرف خواهد كرد و كسي كه تابع هواي نفس باشد كارش جز پيروي از راه شيطان و نوكري شيطان نخواهد بود.

رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني خطاب به قضات خاطرنشان كرد: حالا كه اين موقعيت نصيب شما شده است، بايد خداوند را شاكر باشيد و اگر كسي در مقام قضاوت گمراه شد و حكم غلطي داد اينطور نيست كه مسئله‌اي ساده باشد، بلكه دنبال آن عذاب شديدي خواهد بود.

وي خاطرنشان كرد: براي اين‌كه قضاوتي درست انجام دهيم دو شرط اصلي وجود دارد كه نخستين شرط اين است كه در مقام قضاوت دل خويش را كنار گذارد و دوم اين‌كه ببيند خداوند از او چه مي‌خواهد.

مصباح يزدي با بيان اين که همه قضاوت‌ها يكسان نيست و در ميان قضاوت‌ آنهايي كه قضاوت در مورد گروه ويژه‌اي دارند از همه نقش مهم‌تري دارند، افزود: يكي از آنها قضاوت در ميان نيروهاي مسلح است كه هم شهامت خاصي را مي‌طلبد و هم اگر به نفع آنها و حق با آنها باشد، توجه ويژه‌اي را مي‌طلبد و بايد اين مهم را بدانيد كه موقعيت شما با ساير قضات بسيار تفاوت دارد.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم خاطرنشان كرد: انسان بايد خود را به طور دائم به عنوان سربازي در خط مقدم جبهه ببيند و از همه چيز از جمله جان، مال و فرزند خود چشم‌پوشي كند و فقط رضاي خدا را در نظر داشته باشد.

رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني درپايان با بيان اين‌كه هر دانسته‌اي گفتني نيست، تصريح كرد: ره صد ساله را در يك شب مي‌توان پيمود.

وي گفت: افراد زيادي براي اين انقلاب خون داده‌اند و بايد مراقب بود كه با يك امضا انسان مي‌تواند به عرش پرش داشته باشد و با يك امضا هم مي‌توان به انتهاي جهنم سقوط كرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
0
0
انتخاب عزیزدفعه قبلی انقدرازمصباحگفتی تا فیلترشدی چه کار به مصباح داری دارد زندگی اش می کند
نظرات بینندگان