arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۴۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۴ - ۰۵ اسفند ۱۳۸۹
دختر امام موسی صدر:

اهالی سیاست! بیدار شوید

فرزند امام موسی صدر گفت: مجامع بین‌المللی ‌٣٠ سال است به خواب رفته‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرزند امام موسی صدر گفت: مجامع بین‌المللی ‌٣٠ سال است به خواب رفته‌اند.

به گزارش ایسنا؛ سیدحورا صدر، فرزند امام موسی صدر صبح امروز در مصاحبه‌ای مطبوعاتی در جمع خبرنگاران خاطرنشان كرد: به هر حال در شرایط حساسی به سرمی‌بریم. همه انتظار زیادی كشیده‌ایم و همچنان در این ایام روزهای سختی می‌گذرانیم. 32 بلكه 33 سال است كه ما از غیبت امام موسی صدر رنج می‌بریم.

وی افزود: 33 سال است كه امام موسی صدر از اینكه از صحنه فعالیت‌های خود در جهان اسلام و به دوش كشیدن مسوولیت‌های رهبری خود دور است رنج می‌برد. البته رنج ما كجا و رنج او كجا؟

صدر ادامه داد: 33 است كه امام در رنج است و از شرایط او هیچ اطلاعی نداریم. 33 سال است كه ما در بی‌خبری هستیم. 33 سال است كه حسرت می‌خوریم و هر روز بر بار افسوس‌مان افزوده می‌شود كه اگر امام موسی صدر از لبنان ربوده نمی‌شد لبنان امروز و امروز خاورمیانه به گونه‌ای دیگر بود. 33 سال است كه امام و دو همراهشان در زندان‌های قذافی اسیرند.

وی خاطرنشان كرد: قذافی به شهادت تاریخ و دادگاه‌های لبنان، ایتالیا و اطلاعات منابع مختلف اطلاعاتی و امنیتی و از همه مهمتر به قضاوت وجدان‌های بیدار و آگاه جهان مسوول مستقیم ربودن امام موسی صدر است و آزادی و آزادگان، حقیقت و حق‌جویان را از حضور امام عقل وحقیقت محروم كرده است.

صدر تصریح كرد: مستندات و احكام قضایی موجود در پرونده قضایی ربودن امام صدر نشان می‌دهد كه قذافی چگونه ربودن امام را طراحی كرده است، برای تبرئه خود چه سناریوهایی را ساخته و پرداخته است چگونه اسناد و مدارك دروغی جعل كرده و چگونه شاهدان دروغی ساخته است. همه اسناد نشان می‌دهد چگونه قذاقی همواره در تحریف حقیقت و انحراف افكار عمومی كوشیده است.

فرزند امام موسی صدر تصریح كرد: نقطه عطف 30 سال ربودن امام موسی صدر در سال 2002 و در روز به اصطلاح ملی لیبی است كه قذافی در سخنرانی خود به ربودن امام در لیبی اعتراف كرد و بر همه جعلیات و سناریوهای پیشین دستگاه حكومت لیبی خط بطلان كشید.

وی ادامه داد: افسوس كه برخی از محافظه‌كاری‌ها، تنبلی‌ها و بی‌مسوولیتی‌های برخی حكام اجازه نمی‌داد تا پیش از اعتراف قذافی به ندای استمداد خانواده امام و شیعیان لبنان پاسخ مثبت دهند.

صدر در عین حال تاكید كرد: امروز دومینوی منطقه و شرایط جهان اسلام در حال دگرگون شدن است و مردم مظلوم و مجاهد لیبی به فریاد آمده‌اند و اخبار آن را می‌بینیم و می‌شنویم. هرچند كه ماهیت وحشیانه قذافی در این سال‌ها تدریجا روشن شده اما حوادث چند روز اخیر لیبی پرده‌های بسیاری از چهره او برداشته است. جای تاسف است كه بگوییم چند روزی است كه برخی ناگزیر به حقانیت و هشدارهای ما اعتراف می‌كنند.

وی با بیان این‌كه جنایت‌هایی كه امروز در لیبی اتفاق می‌افتد بی‌سابقه است، خاطرنشان كرد: همانگونه كه ماجرای ربودن امام موسی صدر در تاریخ مناسبات سیاسی جهان بی‌سابقه است خانواده و شیعیان امام در لبنان اولین مجروحان وحشی‌گری‌های قذافی هستند. امروز در خدمت شما هستم تا درباره سوال‌های بی‌شماری كه علاقمندان به امام موسی صدر در ایران، لبنان و عراق داند و همبستگی و همدلی‌ها و نگرانی‌های مردم گفت‌وگو كنیم.

صدر تصریح كرد: امروز همه ما پیگیر و مراقب وضعیت لیبی هستیم و بسیار امیدوار به بازگشت عزیزانمان امام موسی صدر و شیخ یعقوب و عباس بدرالدین.

وی ابراز امیدواری كرد كه این سه نفر به زودی به جمع خانواده‌هایشان و مردم بپیوندند و گفت روز به روز ساعت به ساعت امیدهایمان بیشتر می‌شود و انشاءالله آرزویمان زودتر تحقق می‌پذیرد.

صدر گفت: شرایط، شرایط حساسی است. اطلاعات درست و نادرست و آرزوها و دشمنی‌های بسیاری در كار است ما هم با دقت و از جهات گوناگون اخبار را پیگیری می‌كنیم اما باید هوشیار باشیم بازی نخوریم و اجازه ندهیم مانند 33 سال گذشته دیگران بازی بخورند.

وی تاكید كرد: باید درست عمل كنیم. آنچه مهم است اخبار رسانه‌ها و تاییدات گوناگون اخیر مبنی بر حیات امام و زندانی بودن ایشان و دو همراهشان در لیبی است. واقعیتی كه 33 سال است فریاد می‌زنیم كه امام موسی صدر در زندان‌های قذافی است اما انگار باید صدها تن لیبیایی قربانی می‌شدند تا برخی باور كنند. 33 سال است كه حیات و آزادی امام موسی صدر را فریاد می‌زنیم اما كو گوش شنوا.

فرزند امام موسی صدر اضافه كرد: 33 سال است كه فریاد می‌زنیم تا این مرد بزرگ را، این شخصیت تاریخ‌ساز را كه ایرانی هم هست از بند قذافی آزاد كنید و از پشت میله‌ها رهایش نمایید اما گویی اهالی سیاست خواب بودند شاید هم هنوز خوابند و شاید به كمك رسانه‌ها از خواب بیدار شوند.

صدر یادآور شد: امام موسی صدر زنده است و همه اخبار و اطلاعات رسیده حیات پربركت او را ثابت می‌كند و همه دلایل عقلی و شرعی و عرفی زندانی بودن وی را در لیبی تاكید می‌كند. اما به ما می‌گفتند شما عاطفی برخورد می‌كنید.

وی اضافه كرد: شرایط احساسی است امیدمان روز به روز بیشتر می‌شود. امیدواریم كه دوستان طوری عمل كنند كه هر چه زودتر شاهد آزادی این سه عزیز و بازگشتشان به لبنان باشیم.

وی گفت: دعا می‌كنیم و با دعای آیت‌الله سیستانی همراه می‌شویم كه گفتند همه مسلمانان دست به دعا شوند كه چشم ما به جمال امام موسی صدر در نزدیكی نزدیك روشن شود.

صدر در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص اقدامات انجام شده در مورد پیگیری وضعیت امام موسی صدر پس از اتفاقات اخیر در لیبی گفت: اتفاقاتی كه در لیبی می‌افتد لحظه به لحظه است اخباری منتشر می‌شود و بلافاصله تكذیب می‌شود شرایط بسیار حساس است فقط امیدواریم و باید صدایمان را به دوستانی كه در لیبی هستند و انقلابیونی كه فعالیت می‌كنند برسانیم و بگوییم طوری عمل كنند كه انشاءالله رفتارشان حافظ جان امام موسی صدر باشد و امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر ایشان را در جمع دوست‌دارانشان ببینیم.

وی همچنین در خصوص پیگیری از طریق مجامع بین‌المللی گفت: مجامع بین‌المللی 30 سال است به خواب رفته‌اند و در این مورد هیچ كاری نكرده‌اند به هرحال امیدواریم و انشاءالله بهترین راه را به كسی كه باید انجام دهد پیشنهاد می‌كنیم. و امیدواریم كه بهترین راه گزینش شود.

به گزارش ایسنا، فرزند امام موسی صدر در پاسخ به پرسش دیگری در مورد اقدامات انجام شده سیاسی و حقوقی از طریق مسوولان گفت: كارهایی در تماس با مسوولان انجام شده و همچنان پیگیر هستیم تا به نتیجه برسد.

وی همچنین در مورد تاثیر آزادی وی بر تحركات اخیر در خاورمیانه گفت: حضور وی حتما بسیار موثر است. همواره در طول این 32 سال هر اتفاقی می‌افتاد می‌گفتیم اگر امام موسی صدر در صحنه حاضر بود چه اتفاقی ممكن بود بیفتد و چگونه عمل می‌شد تا مانع بسیاری از حق‌كشی‌ها شوند و ملت‌شان را رهبری می‌كرند. به سوی اعتلا و بزرگی. به هرحال حضور ایشان حتما بسیار موثر است و با توجه به شناختی كه از شخصیت، رفتار و ارتباطاتشان داریم حتما حضور‌شان در همه تحولات موثر خواهد بود.

صدر گفت: انشاءالله دادگاه قذافی برگزار خواهد شد و همه اقدامات لازم برای این دادگاه انجام شده است و مساله امام موسی صدر در بالاترین سطح دادگاه‌های لبنان در حال بررسی است.

فرزند امام موسی صدر همچنین گفت كه مردم لبنان شیرینی‌هایی خریده‌اند تا با آزادی وی به استقبالش بروند و جشن بگیرند و شیرینی‌ها را بین مردم توزیع كنند.

وی گفت كه در صورتی كه پدرش از زندان‌های لیبی آزاد شود 82 سال سن خواهد داشت.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
0
0
خداوند ارحم الراحمين است. انشاءالله زنده است.
نظرات بینندگان