arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۱۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۰۵ اسفند ۱۳۸۹

بحث مطهری و حسینیان در مورد ریشه های فتنه

علی مطهری و روح الله حسینیان نمایندگان تهران در جلسه چهارشنبه مجلس بحث دوستانه ای بر سر موضوع فتنه داشتند و هر كدام نظرات خود را در این باره مطرح كردند كه البته به نتیجه ای هم نرسیدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی مطهری و روح الله حسینیان نمایندگان تهران در جلسه چهارشنبه مجلس بحث دوستانه ای بر سر موضوع فتنه داشتند و هر كدام نظرات خود را در این باره مطرح كردند كه البته به نتیجه ای هم نرسیدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر مجلس شورای اسلامی از دقایق اولیه تشكیل جلسه دیروز حواشی جالبی داشت كه در پی می آید.

* از دقایق اولیه آغاز جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس تعدادی از نمایندگان امضاء كننده استیضاح وزیر نیرو با حضور در جایگاه هیئت رئیسه مجلس و گفتگو با علی لاریجانی رئیس مجلس و دیگر اعضای هیئت رئیسه خواستار اعلام وصول طرح استیضاح وزیر نیرو بودند.

* لاریجانی چند بار از نمایندگان حاضر در جایگاه هیئت رئیسه خواست تا در صندلی خود حضور یابند و در رای گیری ها شركت كنند . وی كه حریف این نمایندگان نشد با مزاح به آنان گفت ملك های مقرب هم بفرمایند رایشان را بدهند. لاریجانی گفت "معلوم است كه برای چه اینجا جمع شده اند" اما اول بفرمایید رایتان را بدهید .

* سرانجام نمایندگان حاضر در جایگاه هیئت رئیسه ساعت 9.10 دقیقه جایگاه هیئت رئیسه را ترك كردند اما تا پایان جلسه و اعلام وصول طرح استیضاح هیئت رئیسه چندین بار به این محل رفت و آمد كردند.

* طرح دوفوریتی مربوط به مترو در جلسه مورد بررسی قرار گرفت این طرح مربوط به تمدید قانون اختصاص تسهیلات از حساب ذخیره ارزی برای مترو است كه در سال گذشته اجرا نشده بود. احمدی بیغش كه از مخالفان این طرح دوفوریتی بود و در سخنانی هم مخالفت خود را بیان كرده بود هنگام رای گیری برای این طرح در راهروی صحن مجلس تردد زیادی كرد و با نشان دادن عدد دو از دیگر نمایندگان هم درخواست می كرد تا با این طرح مخالفت كنند اما علی رغم مخالفت وی و تعداد دیگری از نمایندگان این طرح دوفوریتی با دو سوم آرا به تصویب رسید و این قانون تا پایان سال 90 لازم الاجرا شد.

* پس از بررسی طرح مربوط به مترو محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس ریاست جلسه را بر عهده گرفت . در هنگام ریاست وی علی ادیانی راد درباره علت تاخیر ارائه گزارش تفریغ بودجه 87 به صحن مجلس تذكر داد اما ابوترابی در آن هنگام در حال مكالمه تلفنی با موبایل بود این اقدام ابوترابی باعث شد ادیانی راد برای لحظاتی سكوت كرده و ابوترابی را متوجه سخنان خود كند.

* حسن كامران نماینده اصفهان یكی از ناطقان جلسه علنی مجلس بود . او كه معمولا برخلاف دیگر نمایندگان نطق خود را بداهه بیان می كند در خلال سخنان خود به اقدام هیئت تحقیق و تفحص از قوه قضائیه اشاره كرد . كامران كه رئیس این هیئت بود گفت كه "مجلس باید بر سر حرف خود باشد دادستانی كه مورد شكایت ما در تحقیق و تفحص از قوه قضائیه بود حال از ما شكایت كرده است! قربونش برم این هیئت رئیسه را كه ذره ای از ما دفاع نكرد!" این اظهارات كامران باعث شد در پایان نطقش محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس و سبحانی نیا عضو هیئت رئیسه با مزاح از وی به خاطر این شیوه قدردانی تشكر كنند.

* جلسه مجلس امروز به خاطر تردد زیاد نمایندگان به خارج از صحن به كرات از نصاب لازم افتاد و این باعث شد ابوترابی چندین بار به نمایندگان تذكر داده و از آنان درخواست كند جلسه را ترك نكنند. بی توجهی نمایندگان به این تذكرات باعث شد تا درب های خروج صحن كنترل شده و از خروج نمایندگان جلوگیری شود.

* هنگام نطق میان دستور نمایندگان علی مطهری و روح الله حسینیان نمایندگان تهران و دو چهره شاخص فراكسیون اصولگرایان مجلس در راهروی صحن مشغول گپ و گفت طولانی شدند. بحث میان آنها كه درخصوص موضوع فتنه و ریشه های آن بود به قدری طول كشید كه حدود 20 نماینده به گرد آنان جمع شدند. طولانی شدن زمان گفتگوی این دو نماینده باعث شد ابوترابی خطاب به این دو تذكر داده و از آنان درخواست كند برای رسیدگی به سئوال ثروتی نماینده بجنورد از وزیر ارتباطات در سر جای خود قرار گیرند. اما با پراكنده شدن نمایندگان بحث بین این دو نماینده به اتمام نرسید. مطهری و حسینیان مجددا در زمانی دیگری در راهروی صحن با هم برخورد كردند و بحثشان را ادامه دادند اما این بار گفتگوی آنان طولی نكشید و از كنار هم گذشتند. یكی از نمایندگان به خبرنگار مهر گفت گفتگوی این دو نماینده به شخص آقای هاشمی رفسنجانی هم كشیده شد!

* ساعت 11.50 دقیقه شهاب الدین صدر نایب رئیس دوم مجلس با حضور در گوشه ای از صحن مجلس كه محل نوشیدن آب و بیسكویت نمایندگان است، یك بطری دوغ به دست گرفت و با بیسكویت میل كرد. البته تا كنون دیده نشده بود كه برای نمایندگان علاوه بر آب میوه دوغ هم سرو شود!

* موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد كه از طراحان اصلی طرح استیضاح وزیر نیرو است امروز سئوال خود از وزیر ارتباطات را مطرح كرد اما قبل از آغاز سخن خطاب به ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس كه ریاست جلسه را بعد از لاریجانی عهده دار شده بود گفت: آقای رئیس مجلس دستور اعلام وصول استیضاح وزیر نیرو را داده بنابراین امروز این طرح را اعلام وصول كنید، زیرا 47 امضاء كننده آن همچنان پای امضای خود هستند.

* تلاش نمایندگان امضاء كنندگان طرح استیضاح وزیر نیرو درنهایت منجر به اعلام وصول این طرح شد و هنگام قرائت آن از سوی هیئت ریسه مجلس امضاكنندگان طرح كه در جایگاه هیئت رئیسه حضور داشتند با صدای بلند صلوات فرستادند و خرسندی خود از این اقدام هیئت رئیسه را ابراز كردند.

*حین توضیحات ثروتی در طرح سئوال خود از وزیر ارتباطات، بهروز جعفری نماینده سمیرم طی تذكر آئین نامه ای از اظهارات ثروتی انتقاد كرد. او معتقد بود عباراتی چون" آقای وزیر از آمار این چنینی خجالت نمی كشید" یا " وزیر توان اداره وزارت خانه را ندارد" تاكید كرد پخش چنین عباراتی از رادیو به صلاح نیست. كواكبیان نماینده سمنان هم همچنان كه در جایگاه خود نشسته بود با صدای بلند خطاب به ابوترابی گفت: آقای رئیس تكرار این عبارات هم به صلاح نیست! كه ابوترابی جواب داد بلكه تكرارش هم به صلاح نیست.

* ثروتی در پایان اظهارات خود در سئوال از وزیر نیرو گفت كه برای اینكه حسن نیت خود را نشان دهد از رای گیری مجلس برای قانع شدن یا نشدن مجلس می گذرد كه ابوترابی در پاسخ به این صحبت ثروتی گفت به نظرم اگر رای هم بگیریم مجلس به اتفاق آراء به وزیر رای می دهد!

* بررسی سئوال ثروتی از وزیر ارتباطات تا ساعت 12:15 دقیقه به طول انجامید و این موضوع باعث شد یكی از نمایندگان روحانی مجلس با حضور در جایگاه هیئت رئیسه در گفتگو با ابوترابی و سبحانی نیا با نشان دادن ساعت خود موضوع نزدیك شدن به وقت اذان را تذكر دهد.

برچسب ها: مطهری ، حسینیان
نظرات بینندگان