arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۸۶۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۹ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۴

هشدار جرج سوروس درباره وقوع جنگ‌جهانی سوم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جرج سوروس، میلیاردر آمریکایی در مورد درگیری میان چین و آمریکا که می تواند جنگ جهانی سوم را به راه اندازد، هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، این میلیاردر و سرمایه گذار آمریکایی معتقد است: این سناریو زمانی امکان پذیر است که چین مسیر اقتصاد خود را به جای صادرات به سمت نیاز داخلی تغییر دهد. در چنین شرایطی، مسئولان این کشور برای باقی ماندن بر سر قدرت به درگیری خارجی نیاز خواهند داشت.

وی افزود: اگر این درگیری میان چین و یکی از متحدان نظامی آمریکا همچون ژاپن رخ دهد، در آستانه بروز جنگ جهانی سوم قرار می گیریم.

سوروس معتقد است که برای جلوگیری از بروز این درگیری، آمریکا باید 'امتیازی بزرگ' به چین بدهد و 'یوان' (واحد پول چین) را وارد سبد ارزی صندوق بین المللی پول کند. به این ترتیب یوان وارد رقابت جدی با دلار آمریکا خواهد شد.

به گفته میلیاردر آمریکایی، چین نیز باید تسلیم اصلاحات اقتصادی شود. هر چند که تفاهم بر سر این راه حل ساده نیست اما هر جایگزین دیگری 'بسیار ناخوشایند' خواهد بود.

سوروس چنین نتیجه گیری کرد که اگر توافقی میان چین و آمریکا حاصل نشود، پکن برای تشکیل اتحادی سیاسی و نظامی به مسکو متمایل می شود و این امر می تواند تهدید بروز جنگ جهانی دیگری در دنیا را بیشتر به واقعیت نزدیک کند.
نظرات بینندگان