arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۸۹

وزیر ارتباطات: راه اندازی "اینترنت پاک" در ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تشكیل هسته‌های اولیه ایده «اینترنت پاك» در كشور خبر داد و اظهار امیدواری كرد كه پس از شروع این طرح در ایران، اینترنت پاك در اختیار تمام بشریت قرار می‌گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تشكیل هسته‌های اولیه ایده «اینترنت پاك» در كشور خبر داد و اظهار امیدواری كرد كه پس از شروع این طرح در ایران، اینترنت پاك در اختیار تمام بشریت قرار می‌گیرد.

رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرگزاری مهر از اجرایی كردن ایده تفكیك اینترنت پاك از ناپاك در كشور خبر داد و گفت: «درصد بالایی از استفاده‌های داخل كشور از اینترنت، استفاده های مناسب و درستی است؛ اما درصد كمی هم كه برای كسب و كارهای غیراخلاقی به كار می‌رود، باید به كلی از بین برود كه با تحقق ایده اینترنت پاك، این فضای كثیف و غیراخلاقی در كشور منتفی خواهد شد».

وی در آخرین اظهارات خود پیرامون وضعیت پروژه اینترنت پاك گفت: «اینترنت پاك یك ایده است و باید دانشمندان و متفكران و متخصصان حوزه فناوری اطلاعات راجع به این ایده نظرات خود را به ما ارائه كنند».

رضا تقی‌پور با تاكید بر این‌كه در زمینه اینترنت پاك نیاز به نظریه‌های عمیق و تئوری‌های بسیار گسترده احساس می‌شود، افزود: «هسته‌های اولیه كار آغاز شده به نحوی‌كه چندین اتاق فكر برای عملیاتی كردن ایده اینترنت پاك تشكیل شده و در قسمت‌های مختلف بحث و بررسی در حال انجام است. این ایده از زوایای مختلف باید مورد بررسی قرار گیرد و باید به نحوی عمل شود كه سرآغاز این طرح از ایران باشد و پس از آن در اختیار تمام بشریت قرار گیرد».

وی ادامه داد: «برای استفاده از نظریات تمامی شهروندان فراخوان اعلام می‌كنیم. از همین تریبون استفاده كرده و اعلام می‌كنیم كه هر فردی در رابطه با اینترنت پاك ایده و برنامه‌ای دارد، با مراجعه به سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و یا سازمان فناوری اطلاعات نظرات خود را برای این وزارتخانه ارسال كند. نظرات تمامی صاحبان فكر و اندیشه در زمینه اینترنت پاك مورد مشاركت قرار می‌گیرد و از تمامی رهنمودها استفاده خواهد شد».

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاكید بر این‌كه ایران اولین كشوری است كه قرار است اینترنت پاك را اجرایی كند، گفت: «بسیاری از كشورها از این ایده استقبال كرده‌اند، به ویژه كشورهای مسلمان مانند مالزی و كشورهای حوزه خلیج فارس تمایل خود را برای اجرایی كردن اینترنت پاك در كشورشان اعلام كرده‌اند كه با این وجود، امید می‌رود بتوانیم گوی سبقت را از دیگر كشورها برای عملیاتی كردن اینترنت پاك برباییم».

وی با اشاره به وجود لكه سیاه در شبكه اینترنت كه به دغدغه جدی در میان جوامع تبدیل شده، گفت: «باید اینترنت را از كسب و كار كثیف فاصله داد و انسان‌ها را از آسیب‌های آن حفاظت كرد. ضمن تاكید بر لزوم ایجاد سرفصل‌های مشخص در استراتژی‌های اینترنت برای پاك‌سازی این فضا باید اضافه كنم اگر پیش‌بینی لازم از سوی مدیران شبكه اینترنت از ابتدا برای حفاظت از كاربران در برابر آسیب‌های این شبكه انجام می‌شد، امروز با این مشكل روبرو نبودیم».

برچسب ها: تقی پور ، اینترنت پاک
نظرات بینندگان