arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۱ - ۰۹ اسفند ۱۳۸۹

قذافی اعتراف کرد: امام موسی صدر در لیبی ناپدید شد

شبکه تلویزیونی المنار فیلمی از معمر قذافی در اختیار دارد که اعتراف می کند امام موسی صدر از لیبی خارج نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رژیم لیبی عامدانه در مورد پرونده امام موسی صدر دروغ پراکنی می کند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب ، شبکه تلویزیونی المنار فیلمی از معمر قذافی در اختیار دارد که اعتراف می کند امام موسی صدر از لیبی خارج نشده است.

قذافی گفت: این شخص ناپدید شد و کسی نمی داند چگونه ناپدید شد، ای کاش می دانستیم مسوولیت این قضیه بر عهده کیست، از یک سو ما او را از دست دادیم و از سوی دیگر وجهه لیبی لکه دار شد به این معنا که ما او را به لیبی دعوت کردیم و او دعوت ما را پذیرفت و به لیبی امد و ناپدید شد در لیبی ناپدید شد در این میان کسی می خواهد ابرو و اعتبار لیبی را خدشه دار کند.

بنابراین گزارش، این اعتراف قذافی که در بیش از بیست و پنج سال پیش انجام شد زمینه را برای صدور کیفرخواستی به این شرح فراهم کرد: وقایعی که در زمان دیدار امام موسی صدر از لیبی رخ داد خصوصا خروج او از هتل شاطی برای دیدار قذافی و بازنگشتن او به هتل، تحقیقات قضایی ایتالیا که مستند به بیش از سیزده شاهد است که این شاهدان از ماموران امنیتی فرودگاه،کارکنان هتل هالیدی این و شرکت هواپیمایی ایتالیا همگی شهادت دادند که شخصی با مشخصات امام موسی صدر وارد ایتالیا نشده است نشانگر دست داشتن مسئولان لیبیایی در ربودن امام موسی صدر بود.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از واحد مرکزی خبر، به علاوه در میان مطالبی که شاهدان لیبیایی گفته اند تناقض وجود دارد مانند شهادت احمد الحطاب که گفته بود معاملات امام موسی صدر به سرعت انجام شد زیرا هواپیما می خواست به زودی پرواز کند که بعدا مشخص شد هواپیمای مذکور با تاخیر یک ساعت از زمین بلند شد.

گذشته از اینها دستکاری گذرنامه هایی که در هتلی در ایتالیا پیدا شد و به ویژه تصاویری که دوباره به گذرنامه الصاق شده بود و مهر روی عکس با مهر گذرنامه مطابقت نداشت. و دیگر اینکه دستیابی به وسایل مخصوص امام موسی صدر که به صورت اتفاقی در میان انها ساعت مچی امام موسی صدر که شیشه اش شکسته شده بود و بند ان باز شده بود قرار داشت همه و همه نشانگر دخالت لیبیایی ها در این قضیه بوده است.

این وقایع و موارد دیگر باعث صدور کیفر خواست درباره قذافی و تعدادی از مسوولان برجسته رژیم قذافی از جمله «عبدالسلام جلود» و «محمد ولد داده» و دیگران شد، علاوه بر این دستگاه قضایی لبنان برای جلب این افراد حکم جلب سیار صادر کرد علاوه بر این تمیز سعید میرزا دادستان کل لبنان از اینتر پل خواست تا برای متهمان این پرونده پس از گذشت سی سال از صدور کیفر خواست حکم جلب متهمان را صدر کند
نظرات بینندگان