arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۰۹ اسفند ۱۳۸۹

مشمولان مقیم خارج از کشور برای معافیت چقدر باید بپردازند؟

مشمولان مقیم خارج از کشور طبق شرایط خاص با پرداخت 10 میلیون تومان می توانند از خدمت وظیفه معاف شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشمولان مقیم خارج از کشور طبق شرایط خاص با پرداخت 10 میلیون تومان می توانند از خدمت وظیفه معاف شوند.

به گزارش برنا، امسال برای معافیت ریالی (خرید خدمت) هموطنان خارج از كشور برابر قانون بودجه سال 89 مبلغ ده میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مشمولانی كه تا پایان شهریور سال 85 از كشور خارج شده‌اند و اكنون در یكی از دانشگاه‌های مورد تائید وزارت علوم و یا وزارت بهداشت مشغول تحصیل هستند نیز می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های ایران در خارج كشور و ارائه مدارك لازم، سالانه دو مرتبه و جمعاً به مدت سه ماه به كشور ایران تردد كنند.

شرایط و مدارك لازم برای استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده برای مشمولان ایرانی مقیم خارج از كشور، در سایت اینترنتی پلیس، در بخش سازمان وظیفه عمومی درج شده است.

در حال حاضر این كار مستلزم حضور مشمول در داخل كشور است اما در آینده با اجرای طرح پیش بینی شده، پزشكان مورد تایید سازمان وظیفه عمومی پس از طی كردن مراحل آموزش، در هفت كشور كانادا، آمریكا، انگلیس، امارات، سوئد، آلمان و استرالیا مستقر می‌شوند و متقاضیان برای معاینات پزشكی به آنان مراجعه می كنند.

مدارك پزشكی این افراد، پس از ارسال به سازمان وظیفه عمومی بدون حضور مشمول رسیدگی و در صورت داشتن شرایط، كارت معافیت برای متقاضی صادر می شود.

سردار صدرالسادات با بیان اینكه مراحل اعزام و رسیدگی به درخواست مشمولان ساده شده است، گفت: مشمولان با مراجعه به 600 دفتر پلیس+10 در كشور، می‌توانند هر نوع درخواست خود را درباره اعزام به خدمت و یا انواع معافیت‌ها ارایه كنند.
برچسب ها: مشمولان ، معافیت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
0
1
بله ديگه خون پولدارها و آقازاده ها رنگين تره ! من 31 سالمه با مادر بيوه 68 ساله مريضم زندگي ميكنم اما چون يك برادر بزرگ دارم كه سالهاست نديدمش و تحت پوشش كميته امداد هم نيستيم معافم نميكنند! نه دانشگاه نه رانندگي نه كار درست زندگيم نابود شد به جرم اينكه نميتونم مادرم رو تنها بزارم .
اين است عدالت در كشور گل بلبل ما
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
0
0
ای کاش برای جوانان ايرانی متولد خارج کمتر پول ميگرفتيد حال خانواده ای که بيشتر از يک سرباز دارد نميتواند برای هرکدام ده ميليون بدهد. انصاف هم چيز خوبيست. در ضمن شما چه امتيازاتی به اين جوانان ارائه ميدهيد ؟مگر ما در خارج پول جاروب ميکنيم و وقتيکه به ايران ميآييم کلی پول خرج ميکنيم بنظر بنده يک ميليون تومان هم برای برگه سربازی زياد است و ميتوانيد بجای پول از انها در سفارتهايتان کمک بگيريد. چون نيازی به اين همه سفارتچی با خانواده هاشان نيست.
نظرات بینندگان