arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۰۹ اسفند ۱۳۸۹

دادستان کل: عقرب سیاه به 10 سال حبس محکوم شده است

سخنگوي قوه‌ قضاييه از اعتراض شخص رييس قوه‌ قضاييه نسبت به تبرئه‌ عقرب سياه از اتهام تجاوز به عنف خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوي قوه‌ قضاييه از اعتراض شخص رييس قوه‌ قضاييه نسبت به تبرئه‌ عقرب سياه از اتهام تجاوز به عنف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، حجت‌الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه‌اي در نهمين نشست خود با خبرنگاران و نمايندگان رسانه‌ها درباره پرونده عقرب سياه، اظهار كرد: اين فرد بر اساس جرايم متعددي كه مرتكب شده بود به 10 سال حبس، شلاق و جزاي نقدي محكوم شد و حكم وي در مرحله‌ اجراست.

وي با اشاره به اتهام تجاوز به عنف در اين پرونده، افزود: دادگاه، متهم را از اين اتهام تبرئه كرده بود كه رياست قوه‌ قضاييه شخصا اين پرونده را پي‌گيري كردند و بدون اغراق كل پرونده را مورد مطالعه قرار دادند. سپس نسبت به اين تبرئه اعتراض داشتند منتها مدعي‌العموم و شكات مي‌توانند به راي صادره از سوي دادگاه اعتراض كنند تا مراحل بعدي را طي كند.

وي در بخش ديگري از اظهارات خود خاطرنشان كرد: خوشبختانه مردم در جهت معرفي اشرار و كساني كه در زمينه‌ توزيع مواد مخدر تلاش مي‌كنند همكاري خوبي با دستگاه قضايي دارند كه بايد از آن‌ها تشكر كرد.

دادستان كل كشور ادامه داد: از نيروي انتظامي نيز تشكر مي‌كنيم؛ زيرا در عين حالي كه از توزيع‌كنندگان جزء مواد مخدر غافل نيست، اما بيشتر تمركز خود را روي قاچاقچيان اصلي و باندهاي توزيع عمده‌ي مواد مخدر گذاشته است. بحمدالله اقداماتي در ماه‌هاي اخير و به‌ويژه در بهمن ماه داشتيم كه رضايت‌بخش بود.

وي گفت: در شهرهاي يزد، اصفهان، كرمان و خراسان جنوبي تعدادي از افراد كه در امر مواد مخدر فعاليت‌هاي سنگين داشتند طبق قانون محاكمه و محكوم به اعدام شدند كه پس از تاييد حكم و طي مراحل قانوني، مجازات آنها به مرحله‌ي اجرا درآمد.

وي گفت: در اين ميان چهار نفر در حمل 300 كيلوگرم هروئين مشاركت داشتند، فردي هم بود كه 31 كيلوگرم كراك به همراه داشت و يك نفر ديگر 60 كيلوگرم مرفين حمل مي‌كرد.

دادستان كل كشور تاكيد كرد: ما مصمم هستيم با كساني كه آرامش و آسايش مردم را به هر نحو به خطر مي‌اندازند برخورد كنيم؛ لذا حكم چهار نفر از كساني كه در تهران، پاكدشت و بعضي از شهرهاي نزديك به پايتخت اقدام به آدم‌ربايي و تجاوز به عنف كرده بودند صادر شده و تشريفات اجرا را طي مي‌كند.

محسني اژه‌اي ادامه داد: از همين قبيل فردي در تربت حيدريه بود كه حكم وي نيز در ديوان عالي كشور تاييد شد. هم‌چنين حكم فردي كه در قزوين اقدام به قتل چند نفر كرده است مورد تاييد ديوان عالي كشور قرار گرفت. در اصفهان نيز افرادي بودند كه دست به سرقت مسلحانه زده و ايجاد رعب و وحشت كرده بودند كه پرونده‌ آنان نيز مورد رسيدگي قرار گرفت و حكم آن‌ها صادر شد اما اين حكم هنوز قطعي نشده و در ديوان عالي كشور مطرح رسيدگي است. هم‌چنين در مشهد كساني با ايجاد رعب و وحشت اقدام به سرقت مسلحانه كرده بودند كه حكم آن‌ها صادر شده و مراحل نهايي خود را طي مي‌كند.

وي در مورد پرونده‌هاي زمين‌خواري نيز تصريح كرد: سياست دستگاه قضايي برخورد جدي و قاطع با كساني است كه با جعل و ترفندهاي خاص اقدام به تصرف اراضي دولتي مي‌كنند.

وي با ذكر مثال‌هايي در اين زمينه گفت: در همين راستا پرونده‌هايي در كرج و قزوين تشكيل شده كه كيفرخواست پرونده‌ كرج به دادگاه ارسال شده و در مورد پرونده قزوين نيز افرادي بازداشت شده‌اند كه متاسفانه برخي از آن‌ها كارمندان اداره ثبت اسناد بوده‌اند.

سخنگوي قوه‌ قضاييه هم‌چنين درباره ورود مواد مخدر به زندان خاطرنشان كرد: خوشبختانه براي جلوگيري از ورود مواد مخدر به زندان اقدامات خوبي از سوي سازمان زندان‌ها صورت گرفته كه موثر بوده است، اما بايد اين اقدامات ادامه پيدا كند. در اين راستا افرادي نيز كه اقدام به ورود مخدر به زندان مي‌كردند شناسايي و دستگير شدند و متاسفانه افرادي نيز در همين رابطه محكوم به اعدام شده‌اند.

وي به شهروندان هشدار داد كه مراقب باشند تا در دام قاچاقچيان مواد مخدر و افرادي كه از اين طريق اقدامات مجرمانه‌اي صورت مي‌دهند نيفتند؛ زيرا جرايم مرتبط با مواد مخدر، مجازات‌هاي سنگيني در پي دارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
0
3
کسی که به سی زن تجاوز می کند مخل امنیت اجتماع است یا کسی که مثل دانشجویان شیرازی یا تهرانی مجوز یک تظاهرات آرام را می خواهند.
نظرات بینندگان