arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۸ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۴

آیا یک خانم رییس آینده فیفا می‌شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همه چشم‌ها به انتخابات آینده فیفا دوخته شده است. همه منتظرند تا جانشین سپ بلاتر مشخص شود. اما آیا امکان دارد یک خانم، در اقدامی انقلابی به ریاست فیفا برسد؟

به گزارش خبرآنلاین؛ از بین 209 رییس فدراسیون عضو فیفا، تنها 2 نفر از آن ها خانم هستند. یکی از این خانم‌ها، آیشا جوهانسن، رییس فدراسیون سیرالئون است.

جوهانسن از سال 2013 عضو فیفا است و به طور خستگی ناپذیری کار خود را دنبال می‌کند. او همچنین کمک‌های زیادی به ملت خود برای مهار ویروس کشنده ابولا انجام داده است.

چرا که نه؟ این پاسخ جوهانسن به پرسش خبرنگاران از او بود. خبرنگاری از وی پرسیده بود آیا علاقه‌ای به نامزد شدن برای احراز پست ریاست فیفا دارد؟ و جوهانسن با علاقه و اشتیاق زیادی به او پاسخ داد. هر چند که به نظر نمی‌رسد او برای این پست اعلام نامزدی کند.

او به خبرنگار سی ان ان گفت: «اگر این زمان مناسب است، من این کار را انجام می‌دهم. من در سال‌هایی که رییس فدراسیون بودم، چیزهای زیادی آموخته‌ام، با افراد زیادی ملاقات کردم و همواره در حال کسب تجربه بودم. اما ممکن است حالا تصمیم دیگری بگیرم.»

از زمان استعفای بلاتر، گمانه‌زنی ها در مورد جانشینی او زیاد بوده است. این توجه فزاینده رسانه‌ها، می‌تواند جوهانسن را وسوسه کند تا خود را در صندلی رویاهایش ببیند.

فعالیت های او در مورد مهار ابولا و همچنین تاسیس تیم فوتبال «اف سی جوهانسن» از اقدامات تحسین برانگیزی این خانم سیه چرده است.

او می‌گوید«: باید رویاها را تعقیب کرد و به آن ها رنگ واقعیت بخشید. من یک زن هستم و از هیچ کس نفرتی ندارم. در سیرالئون فوتبال به عنوان دین دوم مردم پذیرفته شده است. زمانی که به خاطر بیماری ابولا، لیگ سراسری تعطیل شد، تمام تلاشم را کردم تا این بیماری از کشورمان دور شود.»

جوهانسن همچنین در مورد بلاتر نظرات جالبی دارد: «او مانند یک پدر بود. وقتی اولین بار به دیدن او در زوریخ رفتم، او از دیدن من به عنوان یک زن که رییس فدراسیون است بسیار مشعوف شد. او از دیدارهایش از آفریقا گفت. من او را به عنوان کسی دیدم که قاره ما را در آغوش گرفته و به ما توجه می‌کند. ما استعدادهای فراوانی داشتیم، اما منابع و ساختار نداشتیم. بلاتر کمک‌های زیادی به ما کرد.»

وقتی خبرنگار سی ان ان در مورد وضعیت فیفا از او سوال کرد، او گفت: «وضعیت بسیار آشفته‌ای است که باید سامان داده شود. این زمانی بسیار جدی برای اعضای خانواده فوتبال است. هر روز نشانه ها و حوادث جدیدی می‌بینیم. باید هوشیار باشیم. ما باید به خودمان نگاه کنیم و ببینیم چه اتفاقی افتاده که فوتبا به این روز افتاده است.»
نظرات بینندگان