arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۸ - ۰۹ اسفند ۱۳۸۹

افزایش چشمگیز قیمت ها طی روزهای گذشته

طي روزهاي اخير قيمت برخي اقلام پروتئيني و محصولات بويژه تخم مرغ، سير و پياز افزايش پيدا کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طي روزهاي اخير قيمت برخي اقلام پروتئيني و محصولات بويژه تخم مرغ، سير و پياز افزايش پيدا کرده است.

به گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری انتخاب، قيمت عمده فروشي تخم مرغ به 1800 تومان در هر کيلو و قيمت خرده فروشي آن به بيش از دو هزار تومان رسيده است.

از بازار ميوه و تره بار نيز خبر مي رسد که قيمت سير به مرز 7000 تومان در هر کيلو نزديک شده، اين در حالي است که برخي از مسؤولان بارها تأکيد مي کردند که واردات سير چيني بايد متوقف شود.

از سوي ديگر قيمت پياز نيز در اين روزها رکورد افزايش قيمت را به خود اختصاص داده و تا 1200 تومان در بازار عرضه مي شود.در همين حال معاون وزير جهاد کشاورزي علت نوسانات قيمتي در بازار تخم مرغ را بروز عوارض تنفسي در واحدهاي مرغداري اعلام کرد و گفت: اين وضع در روزهاي گذشته تشديد و موجب افزايش قيمت تخم مرغ شد.

«سيد محسن دستور» در عين حال برخي اخبار مبني بر افزايش 100 درصدي قيمت تخم مرغ را رد کرد و گفت: وزارت جهاد اقدامهايي را براي تأمين کمبودها در نظر گرفته تا اين افزايش قيمت جبران شود.

از سوي ديگر در روزهاي پاياني سال و جهت کنترل قيمت تعرفه واردات تخم مرغ به شدت کاهش يافت. در اين رابطه مديرکل تنظيم بازار وزارت بازرگاني از ثبت سفارش واردات تخم مرغ با تعرفه صفر خبر داد و گفت: اين تعرفه پيش از اين 30 درصد بود.
يدا... صادقي در مصاحبه با واحد مرکزي خبر گفت: تجاري که در بخش واردات تخم مرغ فعالند مي توانند از هم اکنون اين محصول را با تعرفه جديد ثبت سفارش کنند.
هر شانه تخم مرغ در بازار در هفته گذشته از 2500 به 4900 تومان افزايش يافت.
با واردات تخم مرغ به زودي قيمت اين محصول در بازار کاهش مي يابد.
اما قيمت پياز نزديک به يک هفته است که افزايش چشمگيري داشته است. در اين رابطه رئيس اتحاديه ميوه و تره بار استان تهران با بيان اينکه قيمت سيب زميني و پياز در سطح شهر 900 و 1200 تومان است، گفت: براي سيب و پرتقال شب عيد هيچ کمبودي وجود ندارد.
حسين مهاجران در خصوص قيمت سيب زميني و پياز اظهار داشت: در حال حاضر قيمت پياز سفيد چابهار و بندرعباس در ميدان بزرگ تره بار 900 تومان و قيمت سيب زميني دماوند 750 تومان است، بنابراين قيمت پياز در سطح شهر بايد 1200 و قيمت سيب زميني 900 تومان باشد.رئيس اتحاديه ميوه و تره بار تهران دليل افزايش قيمت سيب زميني و پياز را کاهش توليد اين دو محصول در سال جاري اعلام کرد.

دلايل افزايش قيمت برنج
در همين حال دبير انجمن برنج ايران، افزايش قيمت برنج در اواخر هر سال را داستاني تکراري دانست و گفت: با توجه به اينکه محصول توليد شده در مردادماه به فروش رسيده، اما تقاضا همچنان پابرجاست.

جميل عليزاده شايق در گفتگو با ايسنا، درباره علت افزايش قيمت برنج در بازار مصرف گفت: افزايش قيمت برنج طبيعي است و تا عرضه برنج جديد (تير و مرداد) اين روند ادامه دارد. از سوي ديگر استقبال مردم از برنج هاي وارداتي کاسته شده و به برنج هاي داخلي متمايل شده است، بنابراين امسال با افزايش تقاضا مواجه بوده ايم.

وي تصريح کرد: به ويژه در ايام خاص همچون محرم، نوروز و رمضان با افزايش تقاضا قيمت نيز افزايش مي يابد؛ در حالي که عرضه به پايان رسيده و برداشت محصول در شهريور تمام شده است؛ بنابراين طبيعي است که با کاهش عرضه و افزايش تقاضا قيمت رشد داشته باشد که اين روند تا تير و مردادماه که برنج جديد وارد بازار شود، ادامه دارد.

به گفته دبير انجمن برنج، اين افزايش قيمت از سوي شبکه توزيع است، چرا که محصولي در دست کشاورز نمانده و دلال ها از اين افزايش قيمت منتفع مي شوند؛ نه توليدکننده.

* هرمزي
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
vip
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
0
5
این از خدمات دولت خدمتگزاره حالا برین دنبال ماشینش براش دست تکون بدین
razmandeh
|
ROMANIA
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۰
0
5
با عرض سلام به سایت الف و آقای توکلی.به نظر بنده این انقلابها مختص نسل جوان می‌باشد.جوانها می‌بینند درس و تحصیلات را به پایان میرسانند، منتظر جایی ،کاری،پست در مقام‌شان ،و خلاصه زندگی‌ دلخواه،یک ماشین،یک لپتاپ سونی،و.......باید نسل جوان را فعال و در میدان زندگی‌ بازی داد و حرفش را گوش داد.آینده ایران به این نسل جوان بسته است..به امید اینکه مسئولین به فکر این جوانان باشند و ارزش هر کشوری به قشر جوان وابسته است ...با تشکر فراوان
نظرات بینندگان