arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۸ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۴

هلاکت ۵۰ داعشي در الانبار عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوي وزرات کشور عراق اعلام کرد: نيروهاي امنيتي عراق بيش از چهل داعشي را کشتند و چند نفر ديگر از آنان را زخمي کردند.

سعد معن افزود: ابو ابراهيم کويتي معاون محسن الفضلي رئيس گروه تروريستي الخراسان در ميان کشته شدگان است.

سرلشگر رائد شاکر فرمانده پليس اتحادي وابسته به وزرات کشور عراق نيز اعلام کرد: در درگيرهاي نيروهاي امنيتي و تروريست هاي داعش درمنطقه جسر الصديقه در نزديکي شهر الرمادي پانزده تروريست به هلاکت رسيدند.

وزارت کشور عراق امروز شنبه با صدور اطلاعيه اي از خنثي شدن سه حمله تروريستي داعش به مناطق ناظم الثرثار ، پروانه و الحصيبه شرقيه خبر داد.

ابراهيم الفهداوي رئيس کميته امنيتي شهرستان «الخالديه» در استان الانبار عراق اعلام کرد: معروف ترين تک تيرانداز گروه داعش در منطقه «جزيره الخالديه» که به ابو حمزه ملقب بود به دست نيروهاي پليس و عشاير شکار شد.

همچنين نيروهاي مردمي عراق ابو شامل الشيشاني فرمانده نظامي گروه تروريستي داعش را در عملياتي در اطراف شهرستان بيجي به هلاکت رساندند.

اين نيروها همچنين در عمليات پاکسازي بيجي ، تلفات و خسارت هاي سنگيني به اعضاي اين گروه وارد کردند.

وزارت دفاع عراق نيز از انهدام شماري از خودروهاي بمب گذاري شده داعش و کشته شدن اعضاي آن در منطقه حصيبه شرقي در استان الانبار خبر داد.

خبر ديگر اينکه نيروهاي امنيتي عراق و داوطلبان مردمي بعد از وارد کردن تلفات زياد به گروه تروريستي داعش و منهدم کردن تجهيزات آن، توانستند به طور چشمگير در مرکز شهرستان بيجي پيشروي کنند و سعي دارند اين شهرستان را به طور کامل آزاد کنند.

هم اکنون منطقه «دور الضباط» و شهرک صنعتي و منطقه «المعارض» از توابع بيجي آزاد شده است.

سرلشکر عماد الزهيري فرمانده عمليات نظامي سامرا گفت ارتش با پشتيباني نيروهاي بسيج مردمي با حمله به منطقه لاين در غرب شهر سامرا اين منطقه را از تروريست هاي تکفيري پاکسازي کردند و پرچم عراق را در اين منطقه برافراشتند.

الزهيري افزود: نيروهاي امنيتي عراق در اين عمليات دهها داعشي را به هلاکت رساندند و چند دستگاه خودرو و مقادير زيادي از انواع سلاح تروريست ها را منهدم کردند.

منابع امنيتي نيز گفتند : ارتش عراق با پشتيباني نيروهاي بسيج مردمي منطقه الجزيره در شمال شهر الرمادي در غرب بغداد را از حضور عناصر داعش پاکسازي کردند و اين منطقه را تحت کنترل خود در آوردند.
نظرات بینندگان