arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

روحانی: دولت یازدهم دولت محیط زیست است

وی ادامه داد: هم در بقای محیط زیست و هم برای متنعم شدن انسان های امروز و بویژه فردا، ما در برابر فرزندان و نسل های آینده مسوول هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رییس جمهوری، « رفع تحریم های ظالمانه» را موجب سرمایه گذاری در تمامی زمینه ها از جمله محیط زیست عنوان کرد و گفت: حل مشکلات زیست محیطی و حفظ منابع طبیعی ، مستلزم استفاده متعادل از طبیعت، ارتقای فرهنگ و سرمایه گذاری واستفاده از فناوری است.

به گزارش ایرنا، دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در آیین دهمین دوره جایزه ملی محیط زیست گفت: دولت یازدهم دولت محیط زیست است و اولین مصوبه این دولت برنامه احیای دریاچه ارومیه بود.

وی بر لزوم اعتدال در بهره برداری از طیبیعت تاکید کرد و گفت: بی تردید بهره برداری ناصحیح و حساب نشده از طبیعت ما را دچار مخاطره خواهد کرد. اگر به محیط زیست توجه نشود توسعه ناپایدار خواهد بود. امروز حفظ آب باد و هوا جزو موارد مهم امر به معروف است.

رییس جمهوری افزود: این طبیعت و جهان به گونه ای آفریده شده است تا ما از آن بهره برداری صحیح و درست داشته باشیم. یکی از زمینه های مهم رعایت اعتدال همین جاست . اگر افراط و زیاده روی کردیم ؛ اگر حد میانه را مراعات نکردیم ناموفق خواهیم بود.

وی ادامه داد: هم در بقای محیط زیست و هم برای متنعم شدن انسان های امروز و بویژه فردا، ما در برابر فرزندان و نسل های آینده مسوول هستیم.

روحانی گفت: در میان همه حوادثی که رخ داده است دو حادثه مهم بی تردید در محیط زیست بسیار تاثیر گذار بوده است. حادثه اول کثرت جمعیت انسانی است. تعداد ابنای بشر بر روی زمین روز به روز در حال افزایش است. این جمعیت زیاد نیاز به فضایی دارد که در آن زندگی کند، از آب استفاده کند، مواد غذایی مورد نیاز ابنا بشر است که باید فراهم شود.

رییس جمهور با بیان این که بار بر دوش طبیعت همواره در حال اضافه شدن است خاطر نشان کرد: این بار روز به روز بر دوش طبیعت افزوده می شود. از طرف دیگر ورود ابزار جدید در زندگی است. ما ابزار جدیدی را وارد زندگی کردیم برای این که راحت تر زندگی کنیم.

رییس جمهوری در این مراسم از برگزیدگان دهمین دوره جایزه ملی محیط زیست تجلیل کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان