arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۶ - ۱۰ اسفند ۱۳۸۹

غرق شدن پایه سكوی یكی از میادین نفتی ایران در خلیج فارس

پایه سكوی (جكت) میدان مشترك نفتی هنگام در نقطه صفر مرزی ایران و عمان در عمق 80 متری آبهای خلیج فارس غرق شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جكت یك‌هزار و 900 تنی میدان مشترك نفتی هنگام به دلیل وجود اشكالاتی در طراحی ساخت این سازه دریایی پس از چند ساعت غوطه ور شدن در آبهای خلیج فارس در عمق 80 متری آب دریا غرق شده است.

به گزارش مهر در حال حاضر یك گروه ویژه عملیات فراساحلی به محل حادثه در نقطه صفر مرزی ایران و عمان در خلیج فارس اعزام شده است كه دلایل ایجاد این حادثه با تشكیل كارگروهی در شركت ملی نفت ایران و با حضور پیمانكاران در حال بررسی است.

پیش از این مدیران شركت ملی نفت ایران اعلام كرده بودند با نصب این جكت در آبهای خلیج فارس و حفاری چاه‌های جدید ظرفیت تولید نفت از میدان مشترك هنگام تا سقف 30 هزار بشكه در روز افزایش می‌یابد.

هم اكنون ایران با حفاری 2 حلقه چاه و نصب یك جكت روزانه 16 هزار بشكه نفت خام از میدان هنگام برداشت می‌كند كه با غرق شدن جكت دوم این میدان حفاری چاه های جدید با مشكلاتی مواجه شده است.

میدان مشترك هنگام در سال 1975 با حفر یك حلقه چاه كشف و به دنبال آن در سال 2006 میلادی با حفر دومین چاه و انجام مطالعات مخزن مشخص شد بیش از 700 میلیون بشكه نفت و حدود 2 تریلیون فوت مكعب گاز طبیعی در این میدان ذخیره‌سازی شده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
0
0
وقتی کار رو میدن به دست یه عده غیر متخصص نتیجش میشه هدر دادن پول ملت و بیت المال. از خونه باباشون نیاوردن که بخواد نگران باشن!
نظرات بینندگان