arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

وجود 235 تشکل سیاسی رسمی در کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: حدود 235 تشکل سیاسی رسمی در کشور وجود دارد اما حزب بزرگ نداریم و متشکل ترین حزب ما موتلفه است.

به گزارش ایرنا، محمدحسین مقیمی روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: احزاب در حال حاضر به سمت تشکیل مجمع پیش می روند که به صورت مجموعه ای با هم همکاری کنند.

وی اظهار کرد: اگر اجازه بدهیم احزاب حرف هایشان را بزنند بسیاری از مسایل بر طرف می شود.

وی ادامه داد: وقتی احزاب حرف نمی زنند ما فکر می کنیم اینها خیلی حرف برای گفتن دارند اما وقتی که صحبت ها مطرح می شود، می بینیم که صحبت ها و نظرات خیلی با هم متفاوت نیست و می شود آن ها را جهت داد و اصلاح کرد.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: هر زمان به احزاب اجازه ندهیم حرف بزنند حال از هر جناحی که باشند، گرفتاری هایی که الان داریم مانند اختلاس ها، فسادهای اقتصادی و مالی که گریبانگیر شده، به وجود می آید.

وی ادامه داد: این مشکلات به دلیل این است که عده ای نتوانستند حرف هایشان را بزنند، یعنی اگر می توانستند بموقع حرف بزنند و بگویند چه خبر است، این اتفاق ها نمی افتاد.

مقیمی افزود: یکی از کارهای احزاب، شفاف سازی است و چون رقیب یکدیگر هستند اگر بتوانند در چارچوب قانون حرف هایشان را بزنند همه چیز شفاف می شود و پنهان کاری ها کمتر می شود.

وی با بیان اینکه دولت امسال قرار است دو انتخابات مهم را برگزار کند، گفت: تمام سعی و تلاش رییس جمهوری بر این است که این انتخابات پرشکوه و با حضور حداکثری مردم برگزار شود.

وی گفت: دکتر روحانی به وزارت کشور، استانداران، فرمانداران و مسوولان تاکید کرده است که انتخابات در چارچوب رعایت قانون برگزار شود.

مقیمی تصریح کرد: رییس جمهوری تاکید دارد آن چیزی که ملاک کار همه مجریان انتخابات باید باشد، اجرای قانون است و استانداران و فرمانداران کشور در حال آماده شدن برای برگزاری انتخابات هستند.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند که رای مردم حق الناس است و ما باید بتوانیم این حق را نیز صیانت کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: وزیر کشور نیز بارها گفته اند آن چیزی که خط نهایی ماست این است که قانون نادیده گرفته نشود و حقی از کسی تضییع نشود.

مقیمی ضمن ابلاغ سلام وزیر کشور و تشکر وی به دلیل همراهی هایی که در استان کرمان با مجموعه دولت انجام می شود، افزود: مدیریت سه وجهی که استاندار کرمان مطرح کرده یک الگوی مدیریتی است که بسیاری از استان ها از آن الگو برداری می کنند.

وی اظهار کرد: ائمه جمعه، مدیران اجرایی و نمایندگان کرمان در مثلث توسعه اقتصادی استاندار این استان با هم همفکر، همراه و همکار هستند و اشتراک نظر دارند و این بسیار خوب و مطلوب است.
نظرات بینندگان