arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۸۹

آشفتگی در بازار سکه و طلا

با ادامه روند صعودي و حباب گونه قيمت سکه ها در روزهاي اخير و آشفتگي اين بازار، لازم است بانک مرکزي با دخالت در اين مساله از تداوم اين روند جلوگيري كند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با ادامه روند صعودي و حباب گونه قيمت سکه ها در روزهاي اخير و آشفتگي اين بازار، لازم است بانک مرکزي با دخالت در اين مساله از تداوم اين روند جلوگيري كند.

به گزارش مهر، قيمت طلا طي روزهاي اخير با نزديک شدن به ايام پاياني سال، هر روز با افزايش و رکورد جديدي مواجه مي شود و گويا قيمتها براي پيشي گرفتن از يکديگر مسابقه اي را ترتيب داده اند.

قيمت سکه ساعتي شد

علاوه بر افزايش قيمتها، بازار سکه هر لحظه نوساني را تجربه مي کند، به نحوي که قيمت در هر ساعت رقمي را نشان مي دهد، اين در حالي است که فعالان بازار سکه و طلا قيمت سکه ها در بازار را حبابي عنوان مي کنند.

هر سال با نزديک شدن به روزهاي پاياني سال بازار سکه ايام پرالتهابي را مي گذراند، اما امسال اين تلاطم بيشتر خود را نشان داده است و لزوم برقراري يک تعادل در بازار بيش از گذشته خود را نشان مي دهد.

با وجود اينکه بانک مرکزي اطلاعيه هايي را مبني بر حراج شمش طلا از طريق بانک کارگشايي و عرضه سکه يک گرمي علاوه بر بانک صادرات و ملت در بانک ملي را در دستور کار قرار داده است، اما لزوم افزايش حراج روزانه سکه ها و عرضه بخشي از 5 ميليون قطعه سکه اي که توسط بانک مرکزي ضرب شده است، ضروري به نظر مي رسد.

لزوم مداخله بانک مرکزي

بانک مرکزي پيش از اين اعلام کرده بود که 5 ميليون قطعه سکه در بانک مرکزي ضرب شده و در زمان نياز آن را وارد بازار خواهد کرد، در عين حال مسئولان اين بانک عنوان کرده اند که تنها بخشي از اين سکه هاي ضرب و آماده شده وارد بازار شده است.

علاوه بر آن عرضه ها و حراج سکه هاي گرمي در بانک کارگشايي مي تواند راهگشاي فروکش کردن التهاب بازار سکه باشد، بازاري که قيمتها در آن لحظه اي و به دلخواه تعيين مي شود.

اين در حالي است که فعالان بازار مطرح مي کنند گرچه قيمت طلا در بازارهاي جهاني افزايش يافته است اما قيمت طلا و سکه در بازار داخلي مطابق قيمتها در بازار داخلي نيست.

دیروز سه شنبه قيمت سکه طرح قديم در بازار 460 هزار تومان، طرح جديد 400 هزار تومان، نيم سکه 200 هزار تومان و ربع سکه 110 هزار تومان بود.
نظرات بینندگان