arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۳ - ۱۱ اسفند ۱۳۸۹

پورمحمدی: در پرونده‌هاي فساد مالي، افراد روابط خوبي با مسوولان دارند

رئيس سازمان بازرسي كل‌ كشور با اشاره به پيچيدگي‌هاي خاص پرونده‌هاي فساد مالي،گفت : اغلب اشخاص در اين پرونده‌ها آدم‌هاي با‌سواد با تمكن مالي بالا هستند و از مشورت‌هاي خوبي استفاده مي‌كنند . در اين پرونده‌ها افراد روابط خوبي با مسوولين داشته، قدرت لابي‌گري بالايي نيز دارند كه عملا ما با يك پيچيده خاصي مواجهيم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس سازمان بازرسي كل‌ كشور با اشاره به پيچيدگي‌هاي خاص پرونده‌هاي فساد مالي،گفت : اغلب اشخاص در اين پرونده‌ها آدم‌هاي با‌سواد با تمكن مالي بالا هستند و از مشورت‌هاي خوبي استفاده مي‌كنند . در اين پرونده‌ها افراد روابط خوبي با مسوولين داشته، قدرت لابي‌گري بالايي نيز دارند كه عملا ما با يك پيچيده خاصي مواجهيم.

به گزارش خبرنگار ايلنا ، حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي در همايش سراسري دادستان‌هاي عمومي و انقلاب كشور اظهار كرد: نقش دادستان در دستگاه قضايي بسيار ويژه و ممتاز است و از آنجا كه دادستان‌ها معرف وتابلو دستگاه قضايي هستند اين تعبير براي آنها ناروا نيست. از طرف ديگر برخورد دستگاه قضايي در مرحله اول با مراجعين اعم از متهم و غير متهم توسط دادستان‌ها تمشيت و تدبير مي‌شود ودرنهايت نيز بخش مهمي از احكام با نظارت دادستان اجرا مي‌شود.
وي با بيان اينكه احساس امنيت در جامعه كمتر از خود امنيت نيست نقش دادستانها را در ايجاد امنيت و احساس امنيت بي‌بديل عنوان كرد.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور قدرت و اقتدار را دوواژه مصطلح در ادبيات سياسي دانست و با بيان اينكه اقتدار اعمال قدرت مشروع مي‌باشد ،گفت: مظهر اقتدار در نظامي كه مي‌خواهد بر پايه حق و قانون استوار باشد، شخص دادستان است.
همچنين نقش دادستان براي تشخيص صحيح موضوع و تطبيق آن با قانون نقش بسياري تعيين‌كننده در احقاق‌حق است.
وي با بيان اينكه شناخت حقوق و اولويت آنها به عهده دادستان است،گفت: تفكيك ادعاي حق و توهم حق كه مطرح مي‌شود با مواقعي كه حق وجوددارد، بسيار تعيين‌كننده و برجسته است كه آن نيز نيازمند تامل دقيق و مطالعه عميق از سوي دادستان است.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به حوادث اخير منطقه، اظهار كرد: آنچه كه امروز اتفاق افتاده پژواك و بازخوردي از انقلاب در جهان اسلام است . اين پيام در طول سه دهه گذشته جايگاه خود را يافته و قلوب ميليون‌ها انسان را تسخير كرده كه تلاش‌هاي استكبار براي پوشاندن آن به هيچ وجه جواب نمي‌دهد، پيام حق‌خواهانه و حق طلبانه ملت ايران امروز در جهان اثرگذار شده است.
وي اين پيام انقلاب را قدرت نرم نظام جمهوري اسلامي دانست و گفت: اگر امروز انقلاب اسلامي قدرت توليد اين پيام قوي و اثربخش را دارد به خاطر آن است كه قدرت نرم آن براساس حق توليد شده است.
پورمحمدي همچنين با اشاره به حوادث اخير در كشورمان گفت: آنچه كه اين روزها در كشور ما اتفاق مي‌افتد نيز براي اين است كه اين پيام انقلاب مخدوش شود ، هر ادعايي امروز ظلم نابخشودني به انقلاب است.
وي با بيان اينكه عده‌اي مي‌خواهند با رفتارهايي اثربخشي انقلاب را خط خطي نشان دهند و پيام نظام را مكدر كنند، تبليغات و سياه نمايي‌ها در سايت ماهواره‌اي و رسانه‌هاي بيگانه را نيز در همين راستا ارزيابي كرد.
وي در ادامه نقش دادستان‌ها و دادسراها را براي تثبيت قدرت نرم انقلاب اسلامي و اثربخشي آن بسيار تعيين‌كننده دانست و گفت: اثر اينكه ما امروز مي‌گوييم براساس قانون با مردم حرف مي‌زنيم و كشور را براساس قانون اداره مي‌كنيم را در جهان مي‌بينيم.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اينكه امروز حضور انقلاب اسلامي بسيار گسترده شده ، تصريح كرد: دشمنان انقلاب اسلامي ديگر در مرزهاي جغرافيايي نمي‌توانند با ما مقابله كنند، زيرا عرصه پيام انقلاب بسيار گسترده‌تر شده است.
وي خطاب به دادستان‌ها تقاضا كرد كه تحت‌تاثير فضايي قرار نگيرند و حق حاكميت را تضعيف نكنند.
پورمحمدي در همين راستا تاكيد كرد: قانون مداري را نبايد فداي هيچ امري ديگري كردو قانون مداري را نبايد با فشار تهديد و فضاهاسازي‌ها عوض كنيم.
وي گفت: در جامعه قانون مدار همه چيز بايد با عدالت تعريف شود و اساسا عدالت بدون نظارت محقق نمي‌شود.
رئيس سازمان بازرسي كل‌كشور در بيان اين مشكل فعلي و پيشروي دستگاه‌ها، تصريح كرد: در حوزه اجرايي برنامه‌هاي خوبي نوشته مي‌شود، اما در مقام اجرا آن برنامه‌ها اجرايي نمي‌شوند و يا اينكه در حوزه قضايي شاهديم احكام خوبي صادر مي‌شود، اما در اجراي احكام مشكلاتي به وجود مي‌آيد كه احكام خوبي بدون اجرا مي‌ماند يا به خوبي اجرا نمي‌شوند.
پورمحمدي مهمترين ماموريت دستگاه نظارت و سازمان بازرسي را ايجاد سلامت اداري و مالي بر‌شمرد و‌گفت: به‌عنوان مثال در پرونده‌هاي فساد مالي ما با يك جنس خاصي از پرونده مواجه هستيم. بدين نحو كه اغلب اشخاص در اين پرونده‌ها آدم‌هاي با‌سواد با تمكن مالي بالا هستند و از مشورت‌هاي خوبي استفاده مي‌كنند . در اين پرونده‌ها افراد روابط خوبي با مسوولين داشته، قدرت لابي گري بالايي نيز دارند كه عملا ما بايك پيچيده خاصي مواجهيم.
وي با بيان اينكه بازرسي در پرونده‌ها برخلاف برخي تصورهاي اشتباه به‌ عنوان شاكي نيست، اظهار كرد: ما در پرونده‌ها شريك دادستان هستيم.
رئيس سازمان بازرسي كل‌كشور با اشاره به پرونده فساد در بيمه كه اخيرا مطرح است، اين پرونده را داراي پيچيدگي‌هاي گوناگوني عنوان كرد و گفت: به‌عنوان مثال شاهديم آقايان از انواع و اقسام روابط ناسالم، جعل اسناد، كم كردن ساختگي اسناد ، مخدوش كردن، كشتن جعلي، مجروح ساختن جعلي و غيره استفاده كرده‌اند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: با تصويب قانون شوراي دستگاه نظارتي در سال‌هاي اخير مجموعه خوب و كاملي شكل گرفته كه مي‌تواند تبادل و همكاري ارزش‌هايي براي ايجاد سلامت اداري در كشور انجام دهد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۲
0
0
اینارو ول کنید بیایید به مسئله ماچ و بوسه جوانان در جشنواره موسیقی فجر بپردازیم!
نظرات بینندگان