arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۴

العبادی:فتوای آیت الله سیستانی عراق را از خطر داعش نجات داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حیدر العبادی نخست وزیر عراق فتوای آیت الله سید علی سیستانی از مراجع شیعیان این کشور برای جهاد علیه داعش را باعث نجات عراق در برابر توطئه های دشمنان و جلوگیری از گسترش نفوذ و فعالیت این گروه تروریستی در منطقه دانست.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، حیدرالعبادی روز گذشته تاکید کرد که فتوای آیت الله سیستانی برای جهاد علیه داعش، عراق را از طرح ها و نقشه های شیطانی نجات داد و جلوی گسترش داعش به سراسر منطقه را گرفت.

وی خاطرنشان کرد که داعش قصد اجرای این طرح ها در عراق و تعمیم آن به کل کشورهای منطقه را داشت.

العبادی گفت: سال گذشته در چنین روزهایی و بعد از سقوط شهر موصل به دست تروریست های داعش که کشتارهای وحشتناک و آواره شدن هزاران تن از مردم این شهر و مناطق اطراف آن، آیت الله العظمی سیستانی با دادن فتوای جهاد، از مردم عراق خواست تا از کشور، ملت و مقدسات آن دفاع کنند.

وی افزود: این فتوا در زمانی مناسب صادر شد و بیانگر دقت نظر، احساس مسئولیت و درک اوضاع عراق بود و چنین فتوایی عراق را از توطئه های دشمنان نجات داد و مانع گسترش دامنه فعالیت های داعش در عراق و پیشروی آن به سوی دیگر کشورهای منطقه شد.

العبادی افزود: فتوای آیت الله سیستانی هم عراق و هم منطقه را از شر داعش نجات داد و رؤیای شیطانی این گروه تروریستی را نقش بر آب کرد و زمینه را برای پیروزی های پی در پی عراق و آزادسازی بسیاری از مناطق اشغالی کشور فراهم ساخت.

وی گفت: مردم غیرتمند عراق به فتوای آیت الله سیستانی لبیک گفتند و پیر و جوان برای دفاع از میهن خود به سوی میدان جنگ شتافتند و بسیج مردمی (الحشد الشعبی) شامل اقشار و طوایف مختلف مردم عراق شکل گرفت و به پشتیبانی قدرتمند برای ارتش در رویارویی با تروریست ها تبدیل شد.

وی افزود: بسیج مردمی تشکیلاتی رسمی و بخشی از نیروهای مسلح قهرمان است و در کارنامه خود رشادت ها و فداکاری های بسیاری را ثبت کرده است و شهدا و زخمی های زیادی داده است.

آیت الله سیستانی سال گذشته در پی تشدید تجاوزات تروریست های داعش به شهرهای مختلف عراق، دفاع از عراق و مقدسات آن را واجب کفایی دانست و از همه گروه های مردم عراق خواست تا به مقابله با تکفیری ها بپردازند.
نظرات بینندگان