arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۶ - ۱۱ اسفند ۱۳۸۹

قذافی: جوانان به سرم قسم مي خورند/ قدرت را مدتهاست به مردم سپرده‌ام

معمر قذافي در مراسم جشن سي و چهار سالگي انتقال قدرت به مردم در طرابلس حاضر شد و طي سخناني به تكرار ادعاهاي خود در حمايت مردمي از وي و عدم وجود هيچ گونه مخالفت و تظاهرات عليه وي پرداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معمر قذافي در مراسم جشن سي و چهار سالگي انتقال قدرت به مردم در طرابلس حاضر شد و طي سخناني به تكرار ادعاهاي خود در حمايت مردمي از وي و عدم وجود هيچ گونه مخالفت و تظاهرات عليه وي پرداخت.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از ایسنا، به نقل از شبكه خبري الجزيره، معمر قذافي، رهبر ليبي گفت: از سال 1977 به همراه "افسران احرار" قدرت را به مردم سپرديم و ديگر قدرتي در دست نداريم. نمي‌دانم از چه چيزي بايد استعفا كنم. نظام حاكم بر ليبي نظام حكمراني مردم است نه نظام رياست جمهوري، حكومت، حزب، پادشاه و غيره.



قذافي افزود: كساني كه به حكمراني مردم در ليبي شك دارند بيايند و با چشمان خود ببينند در ليبي مردم ازطريق كنگره‌ها و كميته‌هاي مردمي قدرت را در دست دارند. قانون و همه سياستگذاري‌ها در ليبي از طرف كنگره‌هاي مردمي صادر مي شود و نيازي به امضاي من و يا هركس ديگري ندارد.

رهبر ليبي در ادامه اظهار كرد: اين روزها در كشورهاي خارجي و شبكه‌هاي تلويزيوني خارجي صحبت‌هاي زيادي در مورد من وجود دارد. آنها با من چه كار دارند. من سال 1969 انقلاب كردم، 1977 قدرت را به مردم سپردم و در چادر خود زندگيم را دنبال كردم.

وي گفت: من فقط گاهي بنا به دعوت كميته‌ها و كنگره‌هاي مردمي در جلسه‌هاي آنها شركت مي‌كنم و تنها به آنها توصيه مي كنم كه اجازه ندهند قدرت از دست مردم خارج شود و به دست ديگران بيفتد.

معمر قذافي افزود: افراد القاعده از عراق و افغانستان وارد ليبي شده و گروه‌هاي مخفيانه‌اي را جهت به آشوب كشاندن اين كشور تشكيل دادند.

همچنين افرادي كه از زندان گوانتانامو برگشتند در آشوب‌هاي اخير ليبي دست داشتند. در آغاز هنگامي كه اعتراض‌ها در البيضاء شروع شد ما از گردان‌هاي اين شهر خواستيم كه در اين حوادث دخالت نكنند، اما اين اعتراض‌ها خيلي زود به بنغازي منتقل شد.

وي با بيان اينكه مردم استعفاهاي مسئولان اين كشور را باور نكنند، اظهار كرد:‌ تروريست‌ها با تهديد افسران ليبيايي مبني بر آزار و اذيت خانواده‌هايشان آنها را مجبور به استعفا كردند.

قذافي افزود:‌ يكي از زنداني‌هاي گوانتانامو كه آزاد شده بود در شهر دِرنِه همانند ابو مصعب الزرقاوي، مرد شماره دو القاعده مردم را قتل عام كرد.

وي با انتقاد از شبكه‌هاي تلويزيوني خارجي مدعي شد:‌ چرا آنها تصاوير تظاهرات طرفداران من را نشان نمي‌دهند؟ من از حمايت‌هاي مردمي شوكه شدم. هنگاميكه خانه مرا بمباران كردند ملت ليبي در هرجاي اين كشور يك خانه به من داد. جوانان به سر من قسم مي‌خورند. هيچ كس از معمر قذافي متنفر نيست. گروه تروريستي القاعده كه در آشوب‌هاي اخير اين كشور دست داشتند هرگز تظاهرات راه نمي اندازند بلكه تظاهركنندگان را به قتل مي ‌رسانند.

وي با ادعاي اينكه هيچ تظاهراتي در شرق اين كشور برگزار نشده اظهار كرد:‌ در بنغازي تنها يك تظاهرات برگزار شده كه در آن خانواده‌هاي افسران كشته شده در اعتراض به كشته شدن آنها به همراه خانواده‌هاي افرادي كه توسط القاعده گول خوردند و به افسران حمله كردند و تظاهرات كردند. خانواده‌هاي افراد فريب خورده نيز به فريب خوردن فرزندانشان اعتراض داشتند و هيچ كدام از اين دو گروه نسبت به كسي يا دولت ليبي هيچ گونه اعتراضي نداشتند!

وي با بيان اينكه نيمي از كشته شدگان در حوادث اخير ليبي افسران نيروهاي مسلح اين كشور هستند اظهار كرد: ما در ليبي ملت را به انجام فعاليت‌هاي سياسي تشويق مي‌كنيم.

قذافي از همه كشورهاي جهان خواست كه كميته حقيقت ياب به ليبي جهت بررسي حوادث اخير اين كشور اعزام كند.

وي افزود:‌ ما در ليبي با گروه مسلحي همانند رويارويي اسرائيل با افراد مسلح غزه روبرو هستيم! تروريست‌ها در ليبي مقررات منع آمد و شد را به مردم اين كشور تحميل كردند.

وي با تكرار ادعاي گذشته خود اظهار كرد:‌ تمام مردم ليبي براي تائيد من تظاهرات كردند. تمام تظاهرات در تائيد من برگزار شده است. تا آخرين قطره خون از ليبي دفاع خواهيم كرد.‌ ساكنان بنغازي و دِرنِه از ما خواسته‌اند كه آنها را از دست گروه‌هاي مسلح رها كنيم. خارج كردن كارمندان خارجي نشانه اعتراف كشورهاي خارجي به وجود گروهاي مسلح در ليبي است.

قذافي افزود: ليبي همچنان قدرتمند باقي خواهد ماند و آنها سرنگون خواهند شد.‌ بايد در مورد حوادث اخير البيضاء و بنغازي تحقيق كنيم چرا كه افسران كشته شده و افراد فريب خورده در اين دو شهر همگي فرزندان ليبي هستند.‌ ليبي ها خودشان كميته‌اي جهت بررسي حوادث اخير تشكيل دهند. تشكيل اين كميته به من مربوط نيست بلكه به خود ليبي ها مربوط است. بنغازي در حال حاضر خود را از برنامه توسعه جدا كرده است.

وي از سازمان كنفرانس اسلامي، اتحاديه آفريقا و سازمان ملل خواست كميته حقيقت ياب به ليبي بفرستند تا واقعيت‌هاي اين كشور را از نزديك دريابند و ببينند كه هيچ تظاهراتي در ليبي انجام نشده است.

وي از قطعنامه اخير شوراي امنيت انتقاد كرد و افزود:‌ شوراي امنيت حق دخالت در امور داخلي كشورها را ندارد. چگونه شوراي امنيت و سازمان ملل براساس اخبار دروغ برخي خبرگزاري ها و رسانه هاي خارجي عليه ليبي قطعنامه صادر مي‌كنند. درها به روي سازمان ملل جهت اعزام كميته حقيقت ياب به ليبي باز است و هنگامي كه اين سازمان كميته حقيقت ياب به ليبي بفرستد از قطعنامه خود عليه ليبي پشيمان خواهد شد.‌

وي با بيان اينكه آماده گفت وگو با القاعده هستم، اظهار كرد: گروه‌هاي مسلح مي‌خواهند كارمندان خارجي در ليبي را بترسانند تا فعاليت شركت‌هاي نفتي در ليبي را تعطيل كنند. گروه هاي مسلح نفت ليبي را در دست گرفتند.

قذافي افزود:‌ هنگامي كه با نخبگان بحث و گفتگو مي‌كنم احساس قدرت مي‌كنم. پيشنهاد مي‌كنم اصلاحات قانون اساسي به دور از هرگونه آشوب و هرج و مرج بررسي شود.

وي با بيان اينكه در صورت مداخله كشورهاي خارجي در ليبي خون به پا مي‌شود افزود: آنچه در حال حاضر در كشورهاي خارجي انجام مي‌شود؛ اموال ليبي را مصادره مي‌كنند در اصل زورگيري از ليبي است . حوادث اخير در واقع نشان از چشم طمع به ثروت‌هاي ليبي داشت. جهان عرب به ما حسادت مي‌كند.
نظرات بینندگان