arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴

سلاح هاي کشتار جمعي در دستور کار داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 آخرين گزارش منتشر شده توسط "ابوبکر البغدادي" در نشريه داعش موسوم به "دابق" نشان مي دهد که اين گروه تروريستي در نظر دارد طيف گسترده اي از سلاح هاي کشتار جمعي، از جمله سلاح هاي شيميايي، بيولوژيکي و هسته اي را توليد و استفاده کند.

آخرين گزارش منتشر شده توسط "ابوبکر البغدادي" خليفه ي خودخوانده داعش در نشريه اين گروه موسوم به "دابق" نشان مي دهد که داعش در نظر دارد طيف گسترده اي از سلاح هاي کشتار جمعي، از جمله سلاح هاي شيميايي، بيولوژيکي و هسته اي را توليد و استفاده کند. به طور خاص، البغدادي ادعا کرده که مي تواند سلاح هسته اي را از پاکستان خريداري کند... با اين حال، به گفته چندين کارشناسان، به نظر مي رسد وقوع چنين سناريويي بسيار بعيد باشد، زيرا زرادخانه هسته اي پاکستان توسط يک دولت قابل اعتماد در اسلام آباد به شدت کنترل و نگهداري مي شود.

روزنامه اينديپندنت گزارش داد سازمان هاي اطلاعاتي استراليا ادعا کرده بودند که اين گروه تروريستي در حال حاضر به مقدار کافي از مواد راديواکتيو براي ساخت "يک بمب کثيف هسته اي" دست يافته اند که به واسطه انفجار قدرتمند خود ، مواد راديواکتيو را در فاصله قابل توجهي پراکنده خواهد کرد.

لاش داعش براي دستيابي به سلاح هاي کشتار جمعي پس از رمز گشايي از يک ديسک سخت که از يک داعشي کشف و ضبط شده بود، فاش شد. به گزارش نشريه فارن پاليسي، اين ديسک شامل دستورالعمل مستقيم براي استفاده از سلاح هاي شيميايي و ساير سلاح هاي کشتار جمعي در عمليات هاي بعدي اين گروه تروريستي بود .

ر حال حاضر روشن است که چرا تروريست ها خواستار آزادي "عافيه صديقي" معروف به "بانوي القاعده" در ازاي آزادي گروگان هاي متعدد هستند. عافيه يک شهروند پاکستاني است که در سال 2008 در افغانستان حين حمل اسناد سلاح هاي شيميايي و بيولوژيکي دستگير شده است. محل اختفاي اين متخصص سابق موسسه فناوري ماساچوست(MIT) از سال 2003 ناشناخته بود، تا اينکه وي به پاکستان بازگشت. او در جريان بازجويي، از بي دقتي نگهبانان استفاده کرد و به اسلحه آنها دست يافت و شروع به تيراندازي کرد. او به 86 سال زندان محکوم شد و در حال حاضر در تگزاس به سر مي برد.

منبع : جماران
نظرات بینندگان