arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۸۹

تصویر: آخرين دست‌نوشته امام موسي صدر

تصوير و متن آخرين دست‌نوشته امام موسي صدر که از طرابلس ـ پايتخت ليبي ـ براي خانواده خود نوشته است در پايگاه مؤسسه فرهنگي تحقيقاتي امام موسي صدر منتشر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تصوير و متن آخرين دست‌نوشته امام موسي صدر که از طرابلس ـ پايتخت ليبي ـ براي خانواده خود نوشته است در پايگاه مؤسسه فرهنگي تحقيقاتي امام موسي صدر منتشر شد.

به گزارش روابط عمومي مؤسسه فرهنگي تحقيقاتي امام موسي صدر اعلام كرد: بنا بر اطلاعات تاريخي، امام موسي صدر و نزار علي (يکي از اتباع فرانسه که اصالتاً لبناني است) در 30 اوت 1978 (هشتم شهريور 1357) در هتل الشاطي طرابلس ديدار مي‌کنند. پس از آن‌که امام موسي صدر مطلع مي‌شود نزار علي روز بعد، يعني 31 اوت (نهم شهريور) با هواپيما به پاريس خواهد رفت، نامه‌اي کوتاه براي خانواده‌ي خود در پاريس مي‌نويسد تا نزار علي به آن‌ها بدهد.

متن اين نامه به‌خوبي روشن مي‌کند که امام به هيچ وجه قصد نداشته است 31 اوت (نهم شهريور) ليبي را ترک کند. (چنان که ليبي ادعا کرده بود که امام موسي صدر و همراهانش عصر روز 31 اوت ليبي را به مقصد رم ترک گفته اند!!) بلکه مي‌خواست شنبه يا يک‌شنبه‌ي بعد، دوم يا سوم سپتامبر (يازده يا دوازده شهريور) طرابلس را به مقصد پاريس ترک کند.

امام در اين نامه به خانواده‌ي خود خبر مي‌دهد که روز شنبه يا يک‌شنبه يعني دوم يا سوم سپتامبر به پاريس سفر خواهد کرد.


متن اين نامه به اين شرح است:

« صدري ـ حميد فرزندانم ـ ما خوبيم. ان‌شاء الله شنبه يا يک‌شنبه به پاريس مي‌رسم. اميدوارم بتوانم عصر جمعه يا بعدازظهر شنبه براي مشخص کردن زمان رسيدن با شما تلفني تماس بگيرم. به ام صدري هم اين مطلب را اطلاع دهيد. با بيروت با منزل حسيني به شماره‌ي 470886 تماس بگيريد و به آن‌ها هم اطلاع دهيد.

به دکتر صادق و دکتر عصام هم اطلاع دهيد تا منتظر رسيدن ما به پاريس باشند... ام صدري... او را از سلامت و زمان رسيدن به پاريس مطلع کنيد.»

تصوير و متن اين نامه در پايگاه مؤسسه فرهنگي تحقيقاتي امام موسي صدر به آدرس www.imamsadr.ir در بخش «دست‌نوشته‌ها» در دسترس علاقه‌مندان است.
نظرات بینندگان