arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۴۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۶ - ۱۲ اسفند ۱۳۸۹

"خوب بود ماشین احمدی نژاد به موزه می رفت و برای نسلهای آینده حفظ می شد"

حراج خودرو شخصی آقای احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری برای تامین مسكن معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی گرچه اقدامی از سر حسن نیت و باانگیزه های خیر خواهانه انجام شد اما یقینا در این كار اطرافیان مشاوره خوبی به ایشان ندادند و به همین دلیل اگرچه چنین اقدامی در نگاه اول طرح شایسته ای به نظر می رسد اما به دلایلی كه ذكر می كنیم، بهتر بود این كار انجام نمی شد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بولتن نیوز از سایتهای حامی دولت نوشت:

حراج خودرو شخصی آقای احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری برای تامین مسكن معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی گرچه اقدامی از سر حسن نیت و باانگیزه های خیر خواهانه انجام شد اما یقینا در این كار اطرافیان مشاوره خوبی به ایشان ندادند و به همین دلیل اگرچه چنین اقدامی در نگاه اول طرح شایسته ای به نظر می رسد اما به دلایلی كه ذكر می كنیم، بهتر بود این كار انجام نمی شد:

تامین بودجه برای ساخت مسكن برای معلولان با بودجه فروش خودرو شخصی رئیس جمهور كه از رقم آن هم همه مطلع شدیم(2.5 میلیارد تومان) ،چندان تاثیر گذار نیست وبعید به نظر می رسد كه با این ارقام بتوان باری از دوش معلولان برداشت. با توجه به آمارمعلولان دركشوركه رقم بالایی است ، اگر همه مسئولان هم خودروهای خود شان را حراج بگذارند بازهم گره ای از این مشكل باز نمی شود بنابراین چنین اقدامی را می توان اقدامی نمادین تلقی كرد كه هدف آن ترغیب خیرین به مشاركت درامرخانه سازی برای معلولان تلقی كرد این امررا باروشهای دیگری هم می توان انجام داد.

آقای احمدی نژاد یك شخصیت سیاسی ، بین المللی است ودر آینده یعنی پس از پایان دوره ریاست جمهوری هم به عنوان یك شخصیت تاریخی مطرح خواهد شد. بنا بر این كلیه اشیا ، و وسایل زندگی و ملزومات مربوط به ایشان جنبه تاریخی خواهد یافت از این جهت حفظ این اشیا برای نسلهای آینده اهمیت تاریخی وحیاتی خواهد داشت.احمدی نژاد شخصیتی شجاع و بی باك است كه لحظات تاریخی بزرگی را درعرصه حیات سیاسی واجتماعی ایران و جهان اسلام رقم زد كه تحلیلگران سالهای بعد ،باید به بررسی ابعاد آن بنشینند واثرات حركتهای او را در تحولات امروز جهان حلاجی كنند.

چه كسی پیش بینی نابودی اسرائیل را مطرح كرد و چه كسی خبراز انحطاط قریب الوقوع تمدن غرب را به ستمدیدگان نوید داد؟ امری كه تا چند ماه پیش غیرممكن به نظر می رسید اما با تحولات امروز جهان عرب و ممالك اسلامی نابودی رژیم اشغالگر قدس، متحد شماره یك غرب در منطقه، پس سقوط حاكمان مستبد و حامیان آن اكنون چندان دور از ذهن نیست.

نابودی هیمنه امریكا واذناب اودر سازمان ملل به اراده پیروزمند چه كسی محقق شد.تسلط گفتمان عدالتخواهی،حق جویی وظلم ستیزی در مناسبات سیاسی جهان با پشتوانه كدام دیپلماسی مقدورگشت ؟ امروز ما دربطن این تحولات تاریخی و سرنوشت ساز شاید از اهمیت موجی كه جهان را در می نوردد آگاه نباشیم اما دور نیست كه پس از عبوراین امواج در می یابیم كه كانون این همه پیروزیها انقلاب اسلامی است و احمدی نژاد به عنوان رئیس دولت اولین نظام برخاسته ازتعالیم اسلامی تحت زعامت مقام معظم رهبری نقشی تاریخ ساز دراین تحولات داشته است.

به دلایلی كه ذكر شد ضرورت داشته ودارد كه وسایل و ملزومات متعلق به شخصیتهای تاریخ ساز كشور مانند امام خمینی (ره) مقام معظم رهبری ریاست جمهوری و بقیه بزرگان ،جمع آوری و در مكان مناسبی نگهداری شود تا نسلهای آینده بتوانند با تاریخ و گذشته این مرزو بوم بهترارتباط برقرار كنند. در بسیاری از ممالك دنیا حتی اشیا بسیار معمولی مربوط به شخصیتها و بزرگان را جمع آوری و در موزه هایی به نام همان افراد واشخاص نگهداری وروزانه و یا سالانه هزاران نفر برای بازدید آنها مراجعه می كنند.

در مورد خودرو رئیس جمهور در حالی كه اكنون در كشور ما چندین موزه نگهداری خودروهای تاریخی وجود دارد، مناسب تر بود این خودرو به یكی از این موزه ها اهدا و درهمان مكان برای همیشه نگهداری و برای نسلهای آینده حفظ می شد. غنی ترین موزه خودرو كشور در حال حاضردر جاده مخصوص كرج است كه در آن خودروهای دوره قاجار و بسیاری از اتوموبیلهای تاریخی وحتی كالسكه شخصی ناصرالدین شاه، خودروهای ضدگلوله وخودرو های گران قیمت و منحصر به فردی وجود دارد كه در نوع خودبی نظیر است و كارشناسان نمی توانند برای بسیاری از آنها قیمت تعیین كنند بنا براین اهدای خودرو رئیس جمهوری به این مجموعه اقدام بسیار شایسته تری بود كه آن را به عنوان میراثی باارزش برای كشورحفظ می كرد.

اكنون كه این میراث باارزش ملی فروخته شده بهتراست از طرف خریداربه عنوان اقدامی انساندوستانه به موزه خودرو اهدا گردد تا نام ایشان در كنارنام آقای احمدی نژاد به عنوان دو فرد خیر ونیك اندیش در تاریخ ایران و جهان باقی بماند. اگر خریدار به پولی كه پرداخته نیازمند است سازمان میراث فرهنگی ازمحل منابع خود می تواند هزینه لازم را تامین و جلو خروج احتمالی این میراث تاریخی را از كشور بگیرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
NORWAY
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۲
1
5
وای چه قدر خندیدیم...پژو احمدی‌نژاد جزو میراث ملی‌ .....خجالت هم خوب چیزی است...پس آقای مشأیی هم بشه اسطوری ملی‌ ...ندید بدید به این میگند ..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۲
0
0
توهم فانتزی زدن اینا انگاری!!!!خیلی خوشن
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۲
0
0
چه خبره بابا ! شما ها جدي جدي باور كرديد يه چيزي هستيد ؟ ولي به نظر من چيز ديگري هستيد ...
نظرات بینندگان