arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۷ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۴

درخواست برای تحقیق درباره فرودهای آمریکا بر سطح کره ماه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالی که روابط آمریکا و روسیه با تنش‌های روز افزونی روبرو شده است، این روابط با یک تنش جدید مواجه است: روسیه خواستار تحقیق در خصوص فرودهای آمریکا بر روی کره ماه شده است.

به گزارش تسنیم، ولادیمیر مارکین سخنگوی کمیته تحقیقاتی رسمی دولت روسیه با انتشار مطلبی در روزنامه ایزوستیا تاکید کرده است که تحقیق در خصوص فرودهای آمریکا بر سطح ماه، می تواند بینش های جدیدی را در خصوص سفرهای فضایی تاریخی، نشان دهد.

مارکین همچنین حمایت خود را از تحقیقات مربوط به ناپدید شدن تصاویر اولیه و اصلی از نخستین فرود بر سطح کره ماه در سال 1969 میلادی اعلام شده است.

مارکین افزود: ما با آمریکایی ها در خصوص این مساله نزاع نداریم که آنها به کره ما پرواز نکرده‌اند و تنها یک فیلم ساده در خصوص این سفر فضایی گرفته‌اند. ولی همه این مصنوعات علمی یا فرهنگی بخشی از میراث بشریت است و ناپدید شدن آن بدون بجا گذاشتن هیچ ردی، به ضرر همه ما خواهد بود. انجام یک تحقیق نشان خواهد داد که چه اتفاقی افتاده است.

این مساله موجب نگرانی مقام های ناسا نخواهد شد. در سال 2009 میلادی، ناسا خود اذعان کرد که فیلم های ویدئویی ضبط شده اصلی از نخستین فرود بر سطح کره ماه را همراه با 200 هزار نوار دیگر به منظور صرفه جویی در هزینه ها، از بین برده است.

ناسا از آن زمان به بعد فیلم های کپی شده مربوط به فرود بر سطح ماه را از سایر منابع از جمله سی بی اس نیوز را ترمیم و بازسازی کرده است. ناسا اعلام کرده است که به واسطه تلاش هایی که برای بازسازی این فیلم ها صورت گرفته، کیفیت فیلم های ضبط شده بهتر از فیلم های اصلی و اورجینال است.
نظرات بینندگان