arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۹ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۴

تشکیل نیروهای ویژه مبارزه با شایعه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عراق برای جنگ با گروه تکفیری داعش نیروهای ویژه مبارزه با شایعه تشکیل داده است.

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی گزارش داد: وزارت کشور عراق برای جلوگیری از گسترش شایعات از سوی گروه داعش در میان مردم این کشور نیروهای ویژه ای برای ردیابی و خنثی سازی شایعه تشکیل داده است.

یوسف الحسینی گزارشگر این شبکه از بغداد در این باره گفت: گفته می شود مردم عراق تاثیر پذیری زیادی از شایعه دارند و این مسئله احتمال دارد نشأت گرفته از جنگ های متعدد در این کشور باشد.

از این رو وزارت کشور عراق با توجه با خطرناک بودن انتشار شایعه با سرعت بالا نیروهای ویژه ای را برای مبارزه با شایعه تشکیل داده است.

سرتیپ سعد معن سخنگوی وزارت کشور عراق در این باره گفت: نیروهای ما شبکه های اجتماعی، شبکه های تلویزیونی و تحولات میدانی را به طور گسترده رصد می کنند.

وی افزود: نیروهای ما پس از بررسی کامل همه شایعه ها، اطلاعات و تحولات میدانی خبرهای واقعی و شایعه را تشخیص می دهند و اقدامات لازم را انجام می دهند.

یوسف الحسینی در ادامه گزارش گفت: نیروهای مبارزه با شایعه در تجمع های گسترده مردم حضور می یابند و به آنها روش های پیشگیری از گسترش شایعه را آموزش می دهند.

یکی از نیروهای مبارزه با شایعه وزارت کشور عراق گفت: ما همواره به دنبال بررسی جدیدترین شایعه ها هستیم و از مردم می خواهیم هر اطلاعاتی در این باره دارند به نیروهای ما اطلاع دهند.
همچنین یکی دیگر از نیروهای مبارزه با شایعه عراق گفت: بیشترین زمان بهره برداری از شایعه زمان جنگ و آشوب است. امروز عراق در وضعیت جنگی قرار دارد و زمینه انتشار شایعه بسیار مهیاست.

یوسف الحسینی گفت: اما واقعیت این است که مرز میان مبارزه با شایعه و آزادی بیان بسیار باریک است. زیرا براساس قانون مجازات های عراق، اگر کسی به عمد شایعه ای را منتشر کند که منجر به تضعیف روحیه مردم و به خطر انداختن آمادگی نظامی شود به ده سال زندان محکوم خواهد شد.

وی افزود: این اقدامات دولت عراق نشان می دهد که بغداد به مسئله جنگ روانی در جنگ با گروه داعش اهمیت ویژه ای قائل است زیرا دولت عراق بر این بارو است که هفتاد و پنج درصد جنگ با داعش از نوع جنگ روانی و بیست و پنج درصد آن جنگ نظامی است.

نظرات بینندگان