arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۹ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
کمیجانی:

استفاده ابزاری از مراسم‌ تشییع پیکر شهدا خیانت به آرمان‌ آنهاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: استفاده ابزاری از مراسم‌های ملی مثل مراسم تشییع پیکر شهدا خیانت به آرمان‌های این شهداست.

فرج کمیجانی با اشاره به اینکه در مراسم تشییع پیکر شهدا شرکت‌کنندگان با هر گرایش سیاسی حضور یافته بودند، خاطر نشان کرد: برگزار کنندگان این مراسم نباید اجازه می دادند که افراد تنگ‌نظر و کوتاه‌بین منویات جناحی خود را در این مراسم مطرح کنند.

وی در ادامه افزود: اگر این اتفاق‌ دوباره تکرار شود مراسم‌های بعدی با حضور کمتر مردم برگزار خواهد شد زیرا مردم احساس خواهند کرد که عده‌ای در حال سوء‌استفاده از این مراسم هستند. من معتقدم طرح شعارها و مطالبی که مناسبتی با مراسم تشییع پیکر شهدا نداشت خیانت به آرمان شهداست و دیگر نباید اجازه داد چنین اتفاقاتی بیفتد.

رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در ادامه اظهار کرد: ما در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از عموم مردم و اصلاح طلبان دعوت کردیم تا در این مراسم شرکت کنند. ما به دنبال شعار دادن علیه کسی نبودیم بلکه هدفمان ادای احترام به شهدا بود اما عده ای با برنامه‌ریزی قبلی شعارهایی در این مراسم سر دادند که هیچ مناسبتی با این مراسم نداشت.

کمیجانی با تاکید بر اینکه شهدا متعلق به همه مردم کشورمان هستند، خاطر نشان کرد: مراسم های ملی مانند مراسم تشییع پیکر شهدا موجب افزایش همبستگی ملی و کاهش اختلافات سلیقه‌ای می‌شود. در مراسم تشییع پیکر شهدا همه جمعیت با شعاردهندگان هم‌صدا نشدند و فقط عده خاصی شعارهایی علیه دولت مطرح می‌کردند همین عدم همراهی مردم با شعاردهندگان نشان داد که آن‌ها مورد تائید مردم نیستند.

وی در پایان تاکید کرد: چنین اتفاقاتی هم به آرمان شهدا و هم به همبستگی ملی آسیب می زند و بنابراین باید جلوی تکرار این اتفاقات را گرفت.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان