arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۹ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۴

فتوای سعودی ها برای تخریب کلیساها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

افراطی گری وهابی های سعودی یکی از مهمترین مسائلی است که اسناد ویکی لیکس با تاکید بر آن، ماهیت تروریستی این کشور و صدور آن به کشورهای مختلف جهان را نشان می دهد.

به گزارش مهر به نقل از شبکه عاجل الاخباریه، بر اساس اسناد فاش شده ویکی لیکس «عبد العزیز آل شیخ» مفتی سعودی و منتسب به خاندان محمد بن عبد الوهاب موسس رژیم آل سعود، از جمله کسانی است که بر ضرورت تخریب تمام کلیساها در منطقه خاورمیانه تاکید می کند.

این فتوای مفتی وهابی در پاسخ به استفسار هیئتی کویتی در خصوص قانونی کردن منع ساخت کلیساها در کشورشان مطرح شده و آل شیخ نه تنها اجازه تخریب کلیساها توسط دولت هایی که تمایل به این کار را دارند، داده بلکه آن را امری الزامی و واجب دانسته است.

طبق عادت علمای وهابی، این مفتی وهابی نیز به حدیثی ساختگی از رسول اکرم (ص) استناد کرد و گفته است: جزیره العرب شاهد حضور دو دین نبوده است. این در حالی است که دایی خدیجه همسر اول پیامبر اکرم (ص) مسیحی بوده و در مکه زندگی می کرده است.

در حال حاضر فتوای تکفیری مفتی های سعودی برای مسیحیان توسط گروهک داعش اجرایی می شود. این گروهک به کلیساهای شهر موصل عراق و روستاهای آشوری در ریف حسکه تعرض کرده است و این نشان دهنده نزدیکی فکری میان رژیم آل سعود و گروهک داعش است.
نظرات بینندگان