arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۲ - ۱۴ اسفند ۱۳۸۹

رئیس جمهور یمن كناره‌گيري را نپذيرفت

در پي درگيري‌هاي به وقوع پيوسته ميان نيروهاي نظامي يمن و تظاهركنندگان در اين كشور چهار تن كشته و هفت تن ديگر زخمي شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پي درگيري‌هاي به وقوع پيوسته ميان نيروهاي نظامي يمن و تظاهركنندگان در اين كشور چهار تن كشته و هفت تن ديگر زخمي شدند.

به گزارش خبرگزاري انتخاب به نقل از خبرگزاري رويترز، اين درگيري‌ها بين نيروهاي ارتش يمن و تظاهركنندگان در روستاي منطقه حرف سفيان واقع در شمال پايتخت يمن صورت گرفت.

در حاليكه صدها هزار تن از مردم يمن در سراسر كشور با برگزاري تظاهرات خواهان بركناري نظام حاكم شدند، طرفداران علي عبدالله صالح، رئيس جمهور يمن نيز مراسم جشني را در صنعاء برگزار كردند.

محمد عبدالسلام الحوثي، سخنگوي گروه حوثي نيز اظهار داشت: نيروهاي نظامي به سمت تظاهركنندگان آتش گشودند و چندين تن را به قتل رساندند.

با كشته شدن اين افراد تعداد قربانيان تظاهرات مردمي يمن از 11 فوريه تاكنون به 28 تن رسيد.

تظاهرات يمن بنا به درخواست جوانان يمني كه در ميدان‌هاي مختلف صنعا و ديگر شهرها تحصن كرده بودند، تحت عنوان "جمعه همبستگي" برگزار شد.

وازرت دفاع يمن اعلام كرد كه نيروهاي نظامي اين كشور به سمت تظاهركنندگان شليك نكردند.

محمد حسين الديلمي، خطيب نماز جمعه صنعا بر ضرورت بركناري و سقوط نظام ظالم حاكم بر يمن تاكيد كرد.

وي در ادامه افزود:‌ از امروز به بعد اجازه نخواهيم داد كسي كه مردم را به خاطر باقي ماندن در قدرت به قتل مي‌رساند، بر ما حكومت كند.

اين در حالي است كه يكي از منابع احزاب "لقاء مشترك" از گروه‌هاي مخالف يمن اعلام كرد كه علي عبدالله صالح با نقشه راه مخالفان و كميته روحانيون براي انتقال مسالمت‌آميز قدرت در يمن در پايان سال 2011 مخالفت كرده است.

محمد عبدالملك المتوكل، يكي از رهبران مخالف اظهار داشت:‌ رئيس جمهور يمن بر اين مساله تاكيد دارد كه بعد از پايان دوره رياست جمهوري‌اش در سال 2013 از قدرت كناره‌گيري كند.

گروه‌هاي مخالف پيشتر نقشه راهي را به رئيس جمهور يمن ارائه داده بودند كه يكي از موارد آن كناره‌گيري علي عبدالله صالح از قدرت در پايان سال 2011 بود.
نظرات بینندگان