arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۱ - ۰۲ تير ۱۳۹۴

مقاومت مردمی یمن استان لحج را به محاصره درآورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیروهای مقاومت مردمی یمن با حمله به منطقه النخیله در شرق شهر المسیمیر استان لحج در جنوب را به محاصره خود در آوردند .

به گزارش پایگاه خبری یمن فویس، نیروهای مقاومت مردمی یمن امروز سه شنبه همچنین با حمله به منطقه النخیله هم مرز با ردفان توانستند کنترل جبهه ردفان به فرماندهی سرهنگ ثابت جواس فرمانده امنیت مرکزی عدن را به دست بگیرند.

چندی پیش عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن ثابت جواس را به فرماندهی نیروهای امنیت مرکزی عدن منصوب کرد.

جواس به هادی قول داده بود نهایت تلاش خود برای حفظ امنیت عدن به کار گیرد.

منابع محلی منطقه گفتند: نیروهای مقاومت مردمی یمن در حال حاضر در دروازه منطقه ردفان مستقر شده واین منطقه را به محاصره خود درآوردند به طوری که قصد دارند مثلث العند را آزاد سازند.

گفتنی است نیروهای مقاومت مردمی یمن طی روزهای اخیر استان الجوف در شمال یمن هم مرز با عربستان را از تروریست های القاعده ومزدوران عربستان پاکسازی وآن را به کنترل خود درآوردند.

منابع محلی یمن اعلام کردند ،در درگیری های روز گذشته نیروهای مقاومت مردمی یمن با تروریست های القاعده ومزدوران عربستان در استان لحج بیش از 30 تروریست به هلاکت رسیدند ومراکز دولتی را از چنگال القاعده خارج ساختند.

نیروهای مقاومت مردمی یمن با به دست گرفتن کنترل اداره پلیس لحج ، انبار سلاح این استان اقدام به تعقیب علی العنسی فرمانده نیروی هوایی پایگاه هوایی العند در استان لحج کردند اما وی به مکان نامعلومی فرار کرد.

تجاوز مداوم عربستان به یمن طی سه ماه گذشته منجر به تقویت گروه تروریستی القاعده وارسال مستقیم سلاح ومال برای آنها شد.

نیروهای مقاومت مردمی یمن متشکل از ارتش وکمیته های مردمی جنبش انصار الله همزمان در دو جبهه از یک سو تروریست های القاعده ومزدوران عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن واز سوی دیگر متجاوزان عربستانی از خاک ومردم یمن دفاع می کنند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان به همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مردم یمن ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.

رژیم عربستان که با اهداف خاصی از جمله بازگرداندن رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت صنعا، این جنگ را با فریب اذهان عمومی آغاز کرد، اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده و به هیچ کدام از خواسته های خود نرسیده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان