arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۴
معاون فرهنگی قوه قضائیه:

آیین‌های دروغین دست‌پرورده استعمار هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: اسلام پیروان ادیان مختلف را دعوت به هم‌زیستی مسالمت آمیز کرده است و در اغلب اوقات تاریخی این همزیستی جریان داشته است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی در نشست بررسی مسائل اقلیت‌های دینی که با حضور نمایندگان این اقلیت‌ها برگزار شده بود گفت: این جلسه به منظور بررسی مسائل پیرامون فعالیت‌های اقلیت‌های دینی در جمهوری اسلامی ایران و آنچه که به دستگاه قضا مربوط می‌شود در جهت همفکری و تعالی بیشتر تعامل‌ها تشکیل شده است که امیدواریم دستاورد آن تعامل بیشتر میان پیروان ادیان الهی باشد.

وی ادامه داد: در حوزه قضایی اگر مسئله‌ای وجود داشته باشد ضمن طرح و شنیدن آنها آماده هستیم این مسائل را از زبان روحانیون محترم اقلیت‌های دینی شنیده و در صورت لزوم آن را پیگیری کنیم.

معاونت فرهنگی قوه قضائیه اظهار کرد: آیین اسلام اساس خود را بر احترام به ادیان دیگر نهاده یعنی از ادیان راستین و اصیل حمایت کرده و بقای آنها را تداوم داده و تضمین کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دین اسلام در عین آنکه دعوت به تفکر در تمامی مسائل مذهبی داشته است معمولاً پیروان سایر ادیان را دعوت کرده که بیاندیشند و راه درست‌تر را انتخاب کنند و در جایی که  آزادی عمل حاکمیت داشته، فکر و اندیشه اقلیت‌های مذهبی را به رسمیت شناخته و هرگز بنای اجبار و اکراه نداشته است.

معاونت فرهنگی قوه قضائیه اضافه کرد: گاهی در گوشه و کنار جهان اجبارها و رفتارهای خشونت‌آمیزی را می‌بینیم که به نام دین و اسلام صورت می‌گیرد اما بدیهی است که این اعمال به دور از اسلام و رفتار پیامبر و پیروان ایشان است.

صادقی خاطرنشان کرد: چنین رفتارها و جنایاتی برای آن است که نام زیبای اسلام را زشت جلوه دهند و با گرایشی که در سطح جهان نسبت به معارف توحیدی ایجاد شده مقابله کنند.

وی تصریح کرد: اسلام پیروان ادیان مختلف را دعوت به هم‌زیستی مسالمت آمیز کرده است و در اغلب اوقات تاریخی این همزیستی جریان داشته است. در جمهوری اسلامی ایران نیز همواره تلاش شده از فعالیت‌های مذهبی پیروان ادیان راستین حمایت شود.

معاونت فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به ایجاد ادیان دروغین گفت: این ادیان بر پایه افترا بستن به خدا و ادیان توحیدی به وجود آمده‌اند که جمهوری اسلامی ایران آنان را به رسمیت نشناخته است و تنها ادیان الهی یعنی آیین یهود، مسحیت و آیین زرتشت را به رسمیت شناخته است.

صادقی عنوان کرد: البته آیین‌های دیگری نیز وجود دارد که شاید بتوان آنها را ملحق به یکی از این ادیان دانست. مانند آیین سابئین که خود را پیرو یحیی تعمید دهنده می‌دانند هرچند که این موضوع از نظر تاریخی استناد ندارد.

وی با بیان اینکه در سطح جهان آیین‌هایی همچون بهاییت وجود دارد که خود را به عنوان آیینی جدید تبلیغ می‌کنند گفت: این آیین‌ها حمایت رژیم‌های جعلی همچون رژیم صهیونیستی را به همراه دارند و به همین علت ما نمی‌توانیم آنها را بپذیریم.

صادقی با یادآوری اینکه در مباحث حقوق بشری در خصوص بهائیت ایراداتی به جمهوری اسلامی ایران گرفته می‌شود تاکید کرد: این ایرادات را نمی‌توان پذیرفت چرا که اگر باب مذاهب دروغین باز شود هر روز آیینی جدید سر بیرون می‌آورد.

معاونت فرهنگی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: آیین‌های دروغین با اهداف فرهنگی و اجتماعی خاص ایجاد می‌شوند و دست‌پرورده استعمار هستند بنابراین باید میان آیین‌های راستین و آیین‌های دروغین فرق گذاشت و پیروان ادیان راستین و روحانیانشان مورد احترام ما هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کتاب تاریخ ادیان نوشته جان‌ناس گفت: این کتاب بیان می‌کند که ایران مهد تحولات بزرگ بسیاری از ادیان بوده و ایرانیان معمولاً پذیرای ادیان بزرگ الهی بودند و میان ایرانیان و سایر گرایش‌های مذهبی همزیستی وجود داشته است.

صادقی افزود: این مسئله امروز نیز در جمهوری اسلامی ایران تداوم دارد و روز‌به‌روز بر این همزیستی مسالمت‌آمیز افزوده می‌شود که این موضوع را باید به عنوان امری ارزشمند پاس بداریم.
نظرات بینندگان